ExxonMobil rozpoczyna poszukiwania litu, aby stać się wiodącym dostawcą pojazdów elektrycznych

ExxonMobil rozpoczyna poszukiwania litu, aby stać się wiodącym dostawcą pojazdów elektrycznych

Złe imperium ExxonMobil odpoczywa od narodzin potentatów naftowych, aby zainwestować swój czas i pieniądze w nowe, obiecujące przedsięwzięcie – lit. Firma produkująca benzynę pokrytą węglem rozpoczęła poszukiwania innego geomateriału w Stanach Zjednoczonych, a jej celem było stać się do końca dekady głównym dostawcą litu niezbędnego do stosowania w obecnych składach akumulatorów pojazdów elektrycznych. Czy myślisz, że używają już sprzętu o zerowej emisji?

ExxonMobil to obecna międzynarodowa wersja firmy gazowniczej, której początki sięgają czasów Standard Oil Company Johna D. Rockefellera pod koniec XIX wieku. Od tego czasu firma pomaga światu poruszać się pojazdami spalinowymi, kosztem Matki Ziemi i przyszłości ludzkości.

Boli nas nawet omawianie wiadomości o firmie takiej jak Exxon Mobil, ponieważ jej historia w dziedzinie ochrony środowiska jest tak brudna, jak wydobywana przez nią ropa. Pomimo tego, że jest jednym z największych trucicieli w Stanach Zjednoczonych, koncern naftowy przekazał jedynie orzeszki ziemne na badania i rozwój czystszych, bardziej zrównoważonych alternatyw paliw. Istnieją również dowody na to, że od lat 70. XX wieku firma posiadała jasną wiedzę na temat wpływu paliw kopalnych na globalne ocieplenie, ale celowo pracowała nad przedstawieniem opinii publicznej innej narracji.

Obecnie dość trudno zaprzeczyć zmianom klimatycznym (chociaż zaskakująca liczba osób nadal to robi), ale producenci samochodów tacy jak Tesla otworzyli drzwi dinozaurowi branży (gra słów zamierzona), pokazując światu, że samochody elektryczne to nie tylko realny sposób na transportu, ale potrafią też robić spore wrażenie w porównaniu z tradycyjnymi pojazdami na gaz.

Prawie wszyscy dotychczasowi producenci samochodów zapowiedzieli, że w ciągu następnej dekady lub dwóch nieuchronnie wyhamują sprzedaż pojazdów spalinowych, wyznaczając datę ważności nowych pojazdów zasilanych gazem i pewien spadek popytu na paliwa kopalne. W związku z tym byliśmy świadkami, jak konglomeraty naftowe, takie jak Shell, zaczęły zapuszczać się w infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych, chcąc zastąpić swoje obecne pompy paliwowe stosami do ładowania pojazdów elektrycznych.

READ  Elon Musk będzie miał ostatnie słowo w radzie nadzorczej Twittera

ExxonMobil przyjmuje podobne, choć odmienne podejście – wykorzystując swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie poszukiwań ropy naftowej, aby rozpocząć pozyskiwanie litu – cennego materiału ziem rzadkich kluczowego dla akumulatorów samochodów elektrycznych – w Stanach Zjednoczonych. Choć jest to dość pożądana wiadomość, nietrudno dostrzec motywację stojącą za ekspansją ExxonMobil w zakresie litu i z pewnością nie chodzi tu o ratowanie planety.

  • Lit ExxonMobil
  • Lit ExxonMobil

ExxonMobil chce wykorzystać ogromne zapotrzebowanie na lit

Firma ogłosiła, że ​​tak Pierwszy etap oficjalnie się rozpoczął Z północnoamerykańskiego projektu produkcji litu w południowo-zachodnim Arkansas, pod nową marką Mobil Lithium. Na początku tego roku ExxonMobil kupił łącznie 120 000 akrów formacji Smackover w Arkansas – obszar uważany za jedno z największych złóż litu w Ameryce Północnej.

Rozpoczynając wiercenia w cennych, bogatych w lit zbiornikach solanki na głębokości około 3000 metrów pod ziemią, ExxonMobil wyobraża sobie siebie jako lidera w dostawach materiałów do pojazdów elektrycznych lub przynajmniej zamierza nim zostać do 2030 r. Dan Ammann, prezes ExxonMobil ds. rozwiązań niskoemisyjnych:

Lit jest niezbędny do transformacji energetyki, a ExxonMobil odgrywa wiodącą rolę w torowaniu drogi dla elektryfikacji. W tym przełomowym projekcie wykorzystano dziesięciolecia doświadczenia ExxonMobil, aby odblokować ogromne dostawy litu w Ameryce Północnej przy znacznie mniejszym wpływie na środowisko niż tradycyjne operacje wydobywcze.

Ten projekt przynosi korzyści. Jest to doskonały przykład tego, jak ExxonMobil może zwiększyć bezpieczeństwo energetyczne Ameryki Północnej, zwiększyć dostawy kluczowych materiałów przemysłowych i umożliwić ciągłą redukcję emisji związanych z transportem, co jest niezbędne do osiągnięcia celów społeczności, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji netto.

Jak widać na powyższym wykresie ExxonMobil, firma zamierza zastosować technologię bezpośredniej ekstrakcji litu (DLE) do oddzielenia litu od słonej wody przy użyciu tradycyjnych metod poszukiwania ropy i gazu, a nie wydobycia. Według firmy powoduje to mniejszą emisję dwutlenku węgla i wymaga mniej gruntów. Po oddzieleniu litu od solanki i przekształceniu go na miejscu w materiał do akumulatorów pojazdów elektrycznych, pozostała solanka jest następnie wtłaczana z powrotem do ziemi.

READ  Czy rosnące ceny paliwa spowodują, że będziesz jeździć mniej? - głosować

Prawie cały lit wydobywa się obecnie poza Ameryką Północną, ale ExxonMobil nie jest jedyną firmą rywalizującą o kawałek ciasta z pierwiastkami ziem rzadkich. Omówiliśmy zbiornik litu Snow Lake budowany w Kanadzie, a także projekt Lithium Valley w Kalifornii, nad którym trwają również prace na Zachodzie. Widzieliśmy także, jak producenci OEM, tacy jak General Motors, inwestują w firmy takie jak EnergyX, aby wykorzystać dostawy litu w Ameryce Północnej i pomóc w ograniczeniu łańcuchów dostaw i uzależnieniu od innych krajów, takich jak Chiny.

ExxonMobil, rozpoczynając obecnie pierwszą fazę, spodziewa się rozpocząć produkcję litu w 2027 r., jednocześnie badając inne możliwości pozyskiwania tego materiału z pojazdów elektrycznych na całym świecie. ExxonMobil twierdzi, że ma nadzieję wyprodukować do 2030 r. wystarczającą ilość litu, aby zasilić ponad milion samochodów elektrycznych rocznie.

Weź elektryczny

Ta wiadomość jest godna uwagi z punktu widzenia łańcucha dostaw pojazdów elektrycznych, ponieważ rosnący popyt na lit jest niezaprzeczalny w związku ze wzrostem popularności pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie. Korzystanie z zasobów materiałów obojętnych z Ziemi ogranicza łańcuchy dostaw i może pomóc obniżyć koszty pojazdów dla konsumentów, zwłaszcza że cena pozostaje istotną przeszkodą w szerszym zastosowaniu pojazdów elektrycznych.

Proszę mi wybaczyć, jeśli waham się, czy mocno poklepać ExxonMobil po plecach, ponieważ zamiary firmy ExxonMobil w zakresie pozyskiwania litu są całkiem jasne. Wszystko kręci się wokół Benjaminów, kochanie. ExxonMobil ma zasoby i doświadczenie w zakresie wierceń, aby wydobyć lit z Ameryki Północnej, dlaczego więc nie skorzystać z tego?

Nie po to, aby przynosić korzyści pojazdom elektrycznym lub aby zmniejszyć sprzedaż ropy (wiesz, że firma będzie forsować ten program, dopóki studnia nie wyschnie), ale po to, aby osiągnąć czysty zysk. Choć niekoniecznie popieramy tę logikę, odświeżający jest widok firmy z tak dobrze udokumentowanym źródłem tyranii środowiskowej, która zwraca się ku nieco mniej szkodliwym operacjom wiertniczym.

READ  Amazon zamyka północno-zachodnią stację dostawczą w mieście – Winnipeg Free Press

Nie traktuj tego okrężnie, ExxonMobil nadal jest wrogiem, ale widok firm takich jak on i Shell rozpoczynających poszukiwania innych alternatyw dla paliw i materiałów lądowych w celu wsparcia produkcji pojazdów elektrycznych powinien uświadomić Ci, że nawet te firmy o tym wiedzą Dni paliw kopalnych są policzone, nawet jeśli minie kilka dekad.

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich, aby zarabiać. więcej.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *