Pożar Tesli w North Vancouver nie został spowodowany przez akumulator EV

Pożar Tesli w North Vancouver nie został spowodowany przez akumulator EV

Elementy pojazdu wyjęte spod deski rozdzielczej są nadal analizowane

śledztwo w sprawie akt Pożar samochodu elektrycznego Samochód Tesli zapalił się podczas jazdy w północnym Vancouver Transport Canada wykluczyło, że przyczyną pożaru był akumulator samochodu.

W maju Jamil Gutha został zatrzymany na skrzyżowaniu Mountain Highway i Hunter Street w North Vancouver, kiedy jego samochód nagle poczuł się tak, jakby stracił całą moc.

Guetta powiedział North Shore News wkrótce po pożarze, że próbował włączyć światła awaryjne, ale bezskutecznie. Wtedy zauważył dym wchodzący do samochodu przez otwór wentylacyjny po stronie kierowcy, powiedział Jota.

Guetta powiedział, że próbował otworzyć drzwi za pomocą elektronicznego przycisku i opuścić szyby, ale to też nie zadziałało.

Gdy dym zaczął wypełniać samochód, wpadł w panikę i kopnął szybę po stronie kierowcy.

Guetta powiedział, że gdy tylko wysiadł z samochodu, natychmiast zadzwonił pod numer 911. Powiedział, że w ciągu dwóch lub trzech minut cały samochód stanął w ogniu. „Wszystko się zapaliło”.

Władze stwierdziły, że bateria elektryczna zasilająca Teslę nie była przyczyną pożaru.

Po pożarze płonący pojazd był dwukrotnie kontrolowany – 8 czerwca i 19 sierpnia 2022 r. przez kanadyjskich inspektorów transportu wraz z urzędnikami ICBC i konsultantami inżynieryjnymi reprezentującymi przedstawicieli ICBC i Tesli. W jednej z kontroli uczestniczył również śledczy z North Vancouver.

„Potwierdzono, że pożar nie ma nic wspólnego z akumulatorem wysokiego napięcia w pojeździe” – powiedział Cao Cao Liu, rzecznik Transport Canada.

Śledczy ustalili, że pożar samochodu rozpoczął się w lewej połowie tablicy rozdzielczej, w pobliżu „lewej konsoli nadwozia”.

Podczas drugiej inspekcji spod deski rozdzielczej wyjęto kilka elementów — w tym lewy moduł sterujący nadwozia, zespół kolumny kierownicy i komputer pokładowy — w celu dokładniejszej kontroli. Liu powiedział, że zatrzymano również komputer samochodu, ponieważ mógł mieć zapisane dane, które mogą być przydatne.

READ  Ataki łodzi Orków nie powinny stanowić problemu, mówi Alam

Powiedziała, że ​​szczegółowe badanie tych elementów i informacji z komputera samochodu jest w toku.

Liu powiedział, że Transport Canada nie jest świadomy żadnych innych podobnych przypadków zapalenia się Tesli podczas jazdy.

Po wypadku Guetta powiedział, że chce, aby inni kierowcy Tesli byli świadomi awaryjnego otwierania drzwi w samochodach elektrycznych.

Pomimo posiadania mechanicznego obejścia do otwierania drzwi kierowcy w Tesli, Guetta powiedział North Shore News po pożarze, że nigdy nie musiał korzystać z drzwi awaryjnych – zatrzasku, który kierowca może pociągnąć, który znajduje się pod panelem drzwi zawierającym sterowanie szybami — w ciągu ośmiu miesięcy, w których był właścicielem samochodu — Tesli Model Y z 2021 r. — i nie wiedział, gdzie go znaleźć.

Większość innych właścicieli Tesli, z którymi rozmawiał po pożarze, nie miała pojęcia, gdzie znajduje się mechaniczna dźwignia, powiedział Guetta, dodając, że chciał, aby inni właściciele Tesli zapoznali się z systemem.

„A co, jeśli jestem starszą osobą i nie mogę wykopać okna?” Powiedział. „To było przerażające”.

Awaria rampy Tesli w BC Ferries jest nadal badana

Najnowszy incydent z udziałem Tesla przyspieszył i uderzył w klif w terminalu promowym Horseshoe Bay W West Vancouver w dniu 14 stycznia jest nadal przedmiotem dochodzenia.

W tym wypadku samochód nagle przyspieszył do bramy, niszcząc Teslę. Zarówno kierowca, jak i pasażer trafili do szpitala z obrażeniami niezagrażającymi życiu.

Zdjęcie powypadkowe pokazuje Teslę na rampie, ale samochód jest podzielony na dwie części, z odłączonym lewym przednim kołem i wystrzelonymi poduszkami powietrznymi.

West Vancouver Police poinformowała, że ​​nie wierzy, aby wypadek był spowodowany alkoholem lub problemem medycznym. Dochodzenie koncentruje się teraz na tym, czy kolizja była prawdopodobnie spowodowana awarią mechaniczną, czy błędem kierowcy.

W styczniu 2021 r. National Highway Traffic Safety Administration w Stanach Zjednoczonych zakończyła dochodzenie w sprawie nagłego przyspieszenia pojazdów Tesli i stwierdziła, że ​​​​źródłem był błąd kierowcy.

READ  Afgańscy talibowie nakazują kobietom noszenie burek w miejscach publicznych

„Ponad 200 wypadków z nieoczekiwanym przyspieszeniem i wypadkami było wynikiem pomylenia pedałów hamulca z paliwem przez kierowców, a nie wadą pojazdów elektrycznych” — poinformował „Washington Post”. Poczta.

Ta Tesla pękła na pół po jednym wypadku samochodowym w terminalu BC Ferries w Horseshoe Bay. Uwaga

Z plikami od Graeme’a Wooda

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *