Pierwsza sieć szybkiego ładowania samochodów elektrycznych w Nowej Fundlandii już działa, co ma nadzieję, że główny dostawca energii w prowincji ułatwi podróżowanie właścicielom samochodów elektrycznych i zachęci większą liczbę kierowców do przejścia na energię elektryczną w przyszłości.
Wraz z pojawieniem się ostatnich 14 internetowych stacji ładowania w Corner Brook na początku tego miesiąca, kierowcy mają teraz miejsce do ładowania co 70 kilometrów wzdłuż autostrady transkanadyjskiej z Port aux Basques do St. John’s, wraz ze stacją w Parku Narodowym Gros Morne.
Jennifer Williams, prezes i dyrektor generalny Newfoundland i Labrador Hydro, mówi, że wielu potencjalnych właścicieli pojazdów elektrycznych niechętnie rezygnuje z benzyny bez szybkich ładowarek dostępnych na całej wyspie.
„Większość osób zainteresowanych pojazdami elektrycznymi stwierdziła, że jedną z głównych barier dla nich był brak sieci szybkiego ładowania, do której mieliby dostęp” – powiedziała.
„Naprawdę uważamy, że pomoże to ludziom w tranzycie i stanie się właścicielami pojazdów elektrycznych”.
Zakończył się pierwszy etap ekspresowej sieci ładowania #EV W powiecie! Nasza stacja ładowania Corner Brook jest już dostępna, więc podróżuj po wyspie swoim pojazdem elektrycznym z 14 gotowymi stacjami. Dziękujemy wszystkim, którzy pomogli osiągnąć ten kamień milowy! https://t.co/mfQAD4OKQA pic.twitter.com/Ku1n137UR1
I[مدش].Umieść tweeta
Sieć ładowania była pierwsza Zapowiedziany w październiku 2019 r., z naciskiem na uruchomienie wszystkich 14 ładowarek do końca 2020 r. Kiedy zostały uruchomione, Nowa Fundlandia i Labrador były jedyną prowincją w Kanadzie, w której nie było żadnych publicznie dostępnych ładowarek Tier 3.
Po pewnych opóźnieniach związanych z wirusem COVID-19 stacje są już gotowe do pracy i mogą ładować większość pojazdów elektrycznych do 80 procent w mniej niż godzinę przy proporcjonalnym koszcie 15 USD za godzinę.
„Pandemia wywarła pewien wpływ, ale jesteśmy tam teraz i jesteśmy naprawdę szczęśliwi, a to dopiero początek” – powiedział Williams.
Pobieranie opłat publicznych to teraz „nie problem”
To fan Johna Serry’ego, właściciela samochodu elektrycznego i jednego z założycieli grupy adwokackiej Drive Electric NL. Twierdzi, że brak szybkich ładowarek był „przełamaniem umowy” dla wielu osób, które chcą kupić samochody elektryczne.
„Teraz możesz przejechać przez całe hrabstwo”, powiedział Siri. „Możesz zatrzymać się w którymkolwiek z nich, aby doładować”.
Jesteśmy teraz u progu ogromnego wzrostu popularności samochodów elektrycznych.– John Siri
Joe Butler, który jest również jednym z założycieli grupy, mówi, że szybkie ładowarki faktycznie ułatwiły podróże, ponieważ są dostępne online na całej wyspie.
„W przeszłości dotarcie do dowolnego miejsca było ogromną przeszkodą, ale teraz zmieniło się to dramatycznie” – powiedział Butler.
„Właśnie wróciłem z Gros Morne, miałem dwa przystanki i byłem w domu, więc czynnik wygody, jeśli od czasu do czasu wyjeżdżasz z miasta, robi ogromną różnicę”.
Siri powiedział, że zgodnie z prowincjonalnymi numerami rejestracyjnymi samochodów na koniec 2020 roku na drogach jeździło 195 pojazdów elektrycznych, ale szacuje, że obecnie w hrabstwie jeździ prawie 300 pojazdów – z potencjałem na więcej.
„Jesteśmy teraz u progu wielkiego boomu w korzystaniu z samochodów elektrycznych” – powiedział.
„Koszt samochodów spada, spadł. Więcej miejsc je sprzedaje, a dostępność publicznego ładowania staje się problemem, ponieważ umieszczamy tam coraz więcej stacji ładowania”.
Ale Siri powiedział, że jest jeszcze wiele do zrobienia, aby poprawić infrastrukturę ładowania w hrabstwie, aby dogonić inne części kraju.
– Pozostajemy w tyle za resztą kraju – powiedział Siri.
„Mamy możliwości uzyskania federalnego finansowania naszej infrastruktury ładowania i musi działać teraz. Mamy nadwyżkę wodospadów Muskrat do wykorzystania i mamy klimat, który nie będzie czekał … Nadszedł czas, aby zacząć to teraz.”
Williams powiedział, że dzięki Newfoundland Power NL Hydro pracuje obecnie nad 19 kolejnymi urządzeniami do szybkiego ładowania, które zostaną umieszczone w innych miejscach w prowincji i na Labradorze.
„Słyszeliśmy głośno i bardzo wyraźnie od ludzi w Labradorze, a także w innych częściach prowincji, że chcą mieć stacje ładowania również w lesie” – powiedziała.
„Umieszczając je w Labradorze, myślimy, że pomożemy ludziom przezwyciężyć ten niepokój i strach. W Labradorze są właściciele pojazdów elektrycznych… więc uważamy, że może to również zadziałać”.
Dzięki większej liczbie ładowarek i pojazdów elektrycznych, mniejszej zależności od spalania paliw kopalnych, Williams powiedział, że 21 ton emisji gazów cieplarnianych zostało już zrekompensowanych dzięki ładowarkom, które pojawiły się w Internecie w ciągu ostatnich kilku miesięcy.
„Właściwie jest to odpowiednik tego, jakbyś przez cały rok prowadził pełny dom, ale ważna część do zapamiętania [is that] To jest czynnik umożliwiający. „Wdrożenie go umożliwia ludziom kupowanie samochodów elektrycznych” – dodała.
„90 procent frachtu wykonuje się w domu, więc jeśli zobaczymy, że około 20 ton zostało przesuniętych w krótkim czasie, w przypadku pojazdów wysyłanych do domu, wyobraźmy sobie, ile faktycznie zostało to przesunięte. to ponad 200 ton.”
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”