Twórca Pokemonów będzie nadal tworzył gry takie jak Pocket Card Jockey „nawet jeśli zasoby są ograniczone”

Twórca Pokemonów będzie nadal tworzył gry takie jak Pocket Card Jockey „nawet jeśli zasoby są ograniczone”

W ostatnich miesiącach pojawiło się wiele pytań dotyczących przepustowości rozwojowej Game Freak, zwłaszcza w świetle ogólnego braku dopracowania Pokémona w ciągu ostatnich kilku lat. Ale to nie powstrzymuje studia przed realizacją projektów takich jak Pocket Card Jockey: Ride On, który wystartował w Apple Arcade w zeszłym tygodniu.

„Kwestia zasobów jest zawsze trudna” — mówi Masafumi Saito, dyrektor generalny ds. rozwoju w Game Freak 1. Pan Taya, dyrektor ds. wydań Nintendo 3DS, równolegle rozwijał gry z serii Pokémon. Ostatnio współpracowaliśmy z innymi firmami w zakresie rozwoju, w tym Pocket Card Jockey: Ride On! Technologie wymagane do tworzenia gier są złożone i rozległe Musimy przygotować najlepszy zespół programistów do każdej gry, dlatego musimy współpracować z wszelkiego rodzaju twórcami zarówno w Japonii, jak iw innych częściach świata”.

Komentarze Saito pojawiają się tuż po wydaniu Pokémon Scarlet i Violet, co było szczególnie trudnym wejściem w długiej serii. Pokémon jest wspierany przez złożoną gamę powiązanych ze sobą firm i studiów wspierających, ale podstawowy zespół Game Freak jest niewielki według współczesnych standardów i liczy nieco ponad 150 pracowników. W 2019 roku Junichi Masuda z Game Freak mówił o swoich preferencjach dla swoich małych zespołów, co, jak powiedział, wynika ze znaczenia komunikacji.

Pomimo swojej wielkości, Game Freak nadal angażuje się w tworzenie gier poza Pokémonami. Masao Taya rozmawiał z IGN, dyrektorem Saito i Pocket Card Jockey, o początkach Pocket Card Jockey i o tym, co ta seria znaczyła dla Game Freak, w procesie dotykając tego, jak było zakorzenione w początkach studia jako najpierw fanzin, a potem niezależne studio.

„Działy odpowiedzialne za tworzenie oryginalnych gier nie są ograniczone skalą ani platformami” — mówi Saito. „Najważniejsze jest tworzenie nowych gier, które przyciągają użytkowników. Pracujemy nad wieloma małymi i dużymi projektami niezależnie od platformy. Game Freak wyrosło z naszych doświadczeń w samodzielnym tworzeniu domowych gier wideo, dlatego chcemy zachować podejście do osobistego pragnienia spróbuj stworzyć coś nowego i jedynego w swoim rodzaju.”

READ  Apple iMac M1 spada do najniższej ceny w historii na Amazon

Rycerz karty Pocket Roots

Pocket Card Jockey to jedna z wielu oryginalnych gier stworzonych przez Game Freak. Po raz pierwszy została wydana w Ameryce Północnej na Nintendo 3DS w 2016 roku, otrzymując pochwały za humor i mechanikę opartą na kartach. Jest częściowo oparty na Derby Stallion, popularnej tylko w Japonii grze o wyścigach konnych, pierwotnie wydanej na NES.

Taya jest fanem Derby Stallion i wspomina „cierpienie, gdy zobaczył, jak konie zachowują się w pikselach w 16-punktowych kwadratach”. To doświadczenie towarzyszyło mu nawet wtedy, gdy dorósł i dołączył do Game Freak, starając się odtworzyć je we własnej grze.

„Spędziłem kilka wolnych dni pracując nad takim programem. Wyszło lepiej niż myślałem, więc pokazałem go współpracownikom i tyle. Potem zdecydowałem się użyć tego programu do zrobienia konia ale pomyślałem sobie, że gdyby była to tylko symulacja rozwojowa, byłaby to nic innego jak przeróbka Derby Stallion, o wiele lat za późno” — wspomina Taya. Więc w Game Freak wpadłem na pomysł dodania elementów blackjacka. Teraz widzę, że nie był to dobry pomysł, ponieważ chodziło tylko o uniknięcie kopiowania Derby Stallion. W tamtym czasie istniały bardzo duże blokady, które uniemożliwiały Game Freak od rozpoczęcia tworzenia nowej gry, więc ostatecznie nie zaczęliśmy od tego. ”

Pocket Card Jockey w końcu się pojawia dzięki Gear Game Freak Project, inicjatywie, która zachęca programistów do przedstawiania oryginalnych projektów. Jeśli pracownicy są zainteresowani prezentacją, będą współpracować nad prototypem. Pomysł Tayi został poparty przez autora Pokémon Go Ichinose, kolegę z wyścigów konnych, który polecił Tayi aplikację Solitaire.

„[Ichinose] Wiedział, że chcę stworzyć grę o wyścigach konnych i wprowadzić elementy gry karcianej, więc zasugerował grę karcianą typu pasjans. Wraz z Ichinose tworzy Gear Project i zaprasza innego pracownika (Toshihiro Obata) do przyłączenia się. Efektem końcowym był Pocket Card Jockey” – wspomina Taya.

Pocket Card Jockey został pierwotnie wydany w Japonii w 2013 roku, z wersją mobilną w następnym roku. Taya nie komentuje wyników sprzedaży w Japonii i Ameryce Północnej, ale powiedział, że oryginalna gra w końcu przyniosła zysk.

Po wydaniu Pocket Card Jockey Taya powiedział, że nadal jest zainteresowany wydaniem darmowej wersji mobilnej, ale był sfrustrowany oryginalną wersją na iOS, która „nie odniosła sukcesu komercyjnego”. Ostatecznie przyciągnął go Apple Arcade ze względu na model oparty na subskrypcji, który pozwolił Game Freak przenieść serię na urządzenia mobilne bez konieczności „wymuszania tego w stylu F2P”.

Oprócz tego, że jest na bardziej dostępnej platformie, Pocket Card Jockey: Ride On przynosi ze sobą kilka ulepszeń, w szczególności nowy silnik 3D, który, jak ma nadzieję Taya, poprawi „łatwość zrozumienia, aby zapewnić bogatsze prezentacje kursów i efekty”. Taya zmienił także system wytrzymałości, umożliwiając graczom przywracanie wytrzymałości w obszarach mapy kosztem zdobywania energii potrzebnej do wygrania wyścigu.

„Nawet jeśli zasoby są ograniczone, nigdy nie przestaniemy tworzyć oryginalnych gier”

Odbiór był generalnie pozytywny, a wielu nowych graczy odkrywało go po raz pierwszy. Czy to wystarczy, aby Game Freak zajął się kontynuacją lub portem na Switcha?

„Tworzenie kontynuacji zajmuje dużo więcej czasu metodą prób i błędów. Pomyślałem więc, że zamiast tego, bardziej wartościowe będzie zapewnienie nowego Pocket Card Jockey fanom, którzy czekali tak długo i pozwolili ludziom którzy nigdy wcześniej w nią nie grali, wypróbujcie ją”. Kopia zbliżona do oryginału. „Oczywiście sukces Apple Arcade stwarza możliwość rozpoczęcia prac nad kontynuacją. Na poziomie osobistym chciałbym spróbować stworzyć kontynuację!”

READ  Wszystko, co musisz wiedzieć o jego najbardziej imponujących specyfikacjach, cenie i funkcjach

Jeśli chodzi o port Switch, Taya mówi, że Game Freak „głównie koncentruje się na zabawie dla użytkowników Apple Arcade. Chcemy zobaczyć reakcję, jaką z tego uzyskamy”.

Pocket Card Jockey jest daleki od deklarowanego celu Game Freak, jakim jest stworzenie kolejnego Pokémona, ale mimo to wydaje się być najbardziej udanym z różnych pobocznych projektów studia. Pozytywny szum wokół Ride On jest niewątpliwie odświeżającą zmianą tempa dla Game Freak w świetle nieustannej negatywności ze strony głównych fanów Pokémon.

Tak czy inaczej, te dziwaczne i przezabawne projekty poboczne pozostają w dużej mierze częścią DNA Game Freak.

„Nawet jeśli zasoby są ograniczone, nie przestaniemy pracować nad oryginalnymi grami” — mówi Saito. „Jako firma musimy podejmować nowe wyzwania, a jako twórcy treści zdecydowanie chcemy wymyślać nowe zabawne rzeczy”.

Kat Bailey jest starszym redaktorem wiadomości w IGN, a także współgospodarzem Nintendo Voice Chat. Czy masz radę? Wyślij jej bezpośrednią wiadomość na the_katbot.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Kingdom Hearts IV może drażnić Star Wars Crossover

Kingdom Hearts IV może drażnić Star Wars Crossover

Unia Europejska zgadza się na dopuszczenie USB-C jako wspólnej ładowarki do smartfonów do 2024 r., co jest ciosem dla Apple

Unia Europejska zgadza się na dopuszczenie USB-C jako wspólnej ładowarki do smartfonów do 2024 r., co jest ciosem dla Apple

Dodatkowy głośnik Bluetooth zapewnia wysokiej jakości dźwięk wszędzie tam, gdzie jest gniazdko elektryczne – projekt Yanko

Dodatkowy głośnik Bluetooth zapewnia wysokiej jakości dźwięk wszędzie tam, gdzie jest gniazdko elektryczne – projekt Yanko

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *