Trasa koncertowa po Polsce – Kolejny wielki sukces Chóru Coulidanus

Trasa koncertowa po Polsce – Kolejny wielki sukces Chóru Coulidanus


Chór Gaulitanus z Gozo niedawno wrócił z Polski, gdzie odbył się 22n.d Przedsięwzięcie zagraniczne. Tak naprawdę pomiędzy 6Cz i 10Cz W grudniu chór wziął udział w VIII edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego im. prof. Józefa Świdera. Pierwszy wyjazd Chóru do Polski odbył się ze Śląskim Chórem Kameralnym Ad Libitum i Izabelą Zielecką-Panek, dyrektor artystyczną Festiwalu im. Józefa Świdra.

Chór Coulidanus, prowadzony przez swojego kompozytora Colina Attarda, dał 3 własne koncerty i zgodnie ze swoją ambasadorską rolą repertuar składał się wyłącznie z muzyki maltańskiej, głównie w języku maltańskim. Po raz kolejny dobór repertuaru maltańskiego – który zawsze był wprowadzany przez maestro i nadawał kontekst – cieszył się ogromnym zainteresowaniem publiczności, która uczestniczyła w koncertach, stojąc i bijąc brawa.

Wykonywane pieśni były zróżnicowane, od utworów sakralnych (w języku łacińskim) po na wpół religijne i na wpół folklorystyczne (w języku maltańskim). Kompozycje Colina Attarda wieńczą jego Magnificat, The Sanctus i Agnes Dei, Missa Brevis na cześć Joannisa Pauli II, 2 części Giuseppe da' Nazareth, Ninny… Ninny, a także 2 pieśni Is-Sultana. Wykonywane przez tal-Paċi i Warda Sbejħa tar-Praħaall. Pierre Louis Attard wystąpił ze swoim O Salutaris Hostia, Giuseppe Caruana ze swoimi zapadającymi w pamięć piosenkami Fil-Ħlewwa ta' Mejjo oraz Innu ta' Filgògu i Innu ta' Filgħaxija (w aranżacji na refren a cappella) oraz C. Lapzi i El-Imnarja rutyna Carmelo Bass ze sprężystym, półfolkowym wokalem bez akompaniamentu.

Główną solistką chóru była sopranistka Annabelle Zammit, a innymi solówkami dzielili się sopranistka Georgina Cauci, sopranistka Antonella Bortelli, tenor Christian Dandy i bas Ian Grech.

Pierwszy koncert chóru odbył się w zabytkowej barokowej sali klasztoru św. Bernardynów w samym centrum Krakowa. Drugie odbyło się w kościele ewangelicko-augsburskim w Ustroniu. Na zakończenie programu część członków Śląskiego Chóru Kameralnego ad libitum dołączyła do Chóru Caulidanus, aby wspólnie wykonać polski numer „Ojkowski Dome”. Następnie członkowie obu chórów zjedli kolację w sali parafialnej, po czym udali się do słynnego Browaru Ustro, gdzie spędzili wieczór degustując wyjątkowe piwa i alkohole, których gospodarzem była dyrekcja browaru.

READ  Sektory IT Ukrainy, Polski i Wielkiej Brytanii są ze sobą coraz bardziej powiązane

Trzeci koncert odbył się w kościele Anioła Stróża na Korsyce. Tutaj chór, nawet na lunch i poczęstunek, gościł Gorzyckie Centrum Kultury i jego dyrektor Bibianna Dawid. W uznaniu bardzo entuzjastycznego przyjęcia publiczności i mecenasów chór wykonał polską piosenkę Blinie's Olso. Artystyczne poświęcenie Coulidanusa zakończyło się wielkim finałem ceremonii. Odbył się w Wielkim Kościele Jezusa Chrystusa w Cieszynie, siedzibie festiwalu, i wzięło w nim udział 11 chórów – niektóre z nich były rzeczywiście premierami – ze Słowacji, Łotwy, Ukrainy i Polski. Ostatniego wieczoru wszyscy biorący udział w programie śpiewacy włączyli się w polską piosenkę Blinie's Olso, po czym każdy chór zaprezentował swój numer indywidualnie. Caulidanus wykonał tutaj składankę półludowych utworów Carmelo Pace'a.

Pomimo wielu artystycznych wysiłków i prób Chór Koulidanus odwiedził Kraków, Oświęcim, Sissin – historyczne miasto graniczne, w połowie polskie, w połowie czeskie – i Czechy. Republika Ostrawy i okolice.

Urok tej szczególnej trasy koncertowej polega na tym, że uświetnią ją najsurowsze warunki śniegowe podczas całej wizyty – prawdziwie wyczekiwane „Białe Święta Bożego Narodzenia”!

www.gaulitanus.com

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *