„To się nazywa kapitalizm”: były dyrektor generalny Ticketmaster broni modelu biznesowego firmy

Zdarza się10:40„To się nazywa kapitalizm”: były dyrektor generalny Ticketmaster broni modelu biznesowego firmy

Ludzie sfrustrowani Ticketmasterem leżą w łóżkach, które sami zrobili, twierdzi były dyrektor generalny oblężonej firmy.

Fred Rosen, prawnik, który prowadził działalność związaną z sprzedażą biletów w latach 1982-1998, śledził wydarzenia. Przesłuchania w Senacie USA na Ticketmaster z frustracją.

Prawodawcy amerykańscy przyglądają się ochronie konkurencji i konsumentów w branży rozrywki na żywo. Sercem przesłuchań jest fiasko przedsprzedaży Taylor Swift, kiedy ponad 3,5 miliona ludzi zapisało się do przedsprzedaży Ticketmaster na trasę koncertową gwiazdy pop, a system załamał się pod obciążeniem.

Zarówno fani, jak i artyści krytykowali firmę. Kilku amerykańskich senatorów wzywa do większej regulacji i nadzoru, oskarżając Ticketmaster o posiadanie wirtualnego monopolu.

Ale Rosen mówi, że Ticketmaster jest łatwym celem. Oto część jego rozmowy z Zdarza się Gospodarzem jest Neil Koxall.

Czy problemem jest Ticketmaster? Czy fani kierują swoje frustracje we właściwe miejsce?

to było tam [3.5 million] Próba zalogowania się do systemu Ticketmaster. Żaden system na ziemi nie może tego zrobić.

Łatwo obwiniać Ticketmaster i mówić, że to ich wina. Ale oto prawda. Jestem prawie pewien, że moi prawnicy zostali poinformowani, żeby nie wystawiać wszystkich ofert naraz. I mimo wszystko zdecydowali się to zrobić.

W normalnym toku wydarzeń, jeśli jest wystarczająco dużo biletów, wystarczająco dużo wydarzeń, wystarczająco dużo czasu i wystarczająco dużo wieczorów, aby grać, poradzisz sobie z tym.

Więc co chcesz powiedzieć, że zespół Taylor Swift lub sama Taylor Swift wypuściła na rynek wiele programów jednocześnie?

Nie wystawiłbym tego wszystkiego na sprzedaż, wiedząc, że popyt będzie tak duży.

Joe Berchtold, po lewej, dyrektor finansowy firmy macierzystej Ticketmaster Live Nation Entertainment i inni świadkowie składają przysięgę, że będą zeznawać przed przesłuchaniem Senackiej Komisji Sądownictwa. (Kevin LaMarque/Reuters)

Problemy, które fani mają z Ticketmaster, są starsze niż jakiekolwiek problemy z Taylor Swift. Ticketmaster został ukarany grzywną w wysokości 4,5 miliona dolarów i kosztami w wysokości 500 000 dolarów poniesionych przez Biuro ds. Konkurencji tutaj, w Kanadzie, po zbadaniu domniemanych wprowadzających w błąd informacji o cenach w sprzedaży biletów online. W 2018 roku CBC News zbadało Ticketmaster Pod zarzutem rekrutacji pośredników w handlu nieruchomościami na Konferencji Pośredników w Obrocie Nieruchomościami. Więc ja…

Poprosiłeś mnie, żebym omówił Ticketmaster, a nie to, co się stało po moim odejściu. Nie było mnie tam z tego powodu.

Nie pytałem, czy byłem bezpośrednio zaangażowany. Mówię tylko, że fani mają historię nieufności z powodu tych problemów, jak również incydentu z Taylor Swift. Powiedziała Los Angeles TimesSir, uważa pan, że fani są w dużej mierze winni temu, co się dzieje z cenami. Wyjaśnij więc, dlaczego uważasz, że to oni są winni.

To naprawdę proste. Ukradli całą muzykę. Tak więc 90 procent dochodów artysty pochodzi ze sprzedaży biletów na żywo.

Czy wiesz, co lubię? To jest to, co naprawdę lubię. Uważam to za naprawdę fajne. Możesz zadzwonić lub chcieć zrobić te wywiady, a każdy chce zrobić zdjęcie w Ticketmaster. I wiele z nich jest napisanych, ponieważ są to dezinformacje.

Ticketmaster nie ustala cen. Ticketmaster nie określa, które programy są na sprzedaż. Ticketmaster nie określa liczby biletów do sprzedaży.

Kiedy wcześniej zajmowałem się tą dziedziną, mniej więcej w tym samym czasie powstał Internet. Około 50 do 60 procent tantiem artysty pochodziło z nagrań muzycznych. Kiedy pojawił się Napster i… wszystkie tantiemy artystów, z wyjątkiem supergwiazd, zniknęły, gdzieś musiało się to udać. To fizyka.

Jest pewien profesor z University of Chicago, którego cytował Los Angeles Times, Eric Bowdish, który mówi: „Ticketmaster jest tak naprawdę płacony za bycie workiem treningowym”. Ale jak myślisz, dlaczego ludzie skupiają się na Ticketmaster, a nie na artystach?

I [made] Więc Ticketmaster może sprawić, że wszyscy odniosą sukces, ale Ticketmaster nie dostał wszystkich pieniędzy. Nie rozumiesz, że to jest praca?

Wszyscy są źli na Ticketmastera. Cóż, pozbądźmy się Ticketmaster z interesu, a teraz to twoja firma biletowa. Myślisz, że cię bardziej lubią?

Z całym szacunkiem, ktokolwiek to robi, każdy operator obiektu wie o tym: to śmieciowa robota. dlaczego to zrobiłeś? Ponieważ jest to opłacalne ekonomicznie i dlatego, że ktoś to musi robić. Więc zrób to.

Powiedziałeś, że zbudowałeś to w ten sposób, aby Ticketmaster wziął na siebie ciepło. Ale wyglądasz na naprawdę wściekłego z tego powodu po tych wszystkich latach.

Nie jestem zły o to. Po prostu uważam za śmieszne, że ludzie nie są wystarczająco inteligentni, aby zrozumieć, że to jest gra.

Czy to wina Ticketmaster, że popyt jest 10 razy większy niż liczba miejsc, które mają do sprzedania?

Ale czy Ticketmaster pomaga w podsycaniu tego popytu, jeśli mają ludzi…

Nic nie tankujemy!

W sporcie, jeśli ceny idą w górę, jest to odznaka honoru. Na imprezach ceny rosną, to koniec świata, jaki znasz.– Fred Rosen, były dyrektor generalny Ticketmaster

Ticketmaster ma możliwość wyeliminowania dynamicznych cen lub zweryfikowanych, zweryfikowanych kupujących, którzy dla wielu kupujących bilety nie wydają się być zweryfikowanymi kupującymi. Wygląda na to, że już nie stoją w kącie, ale… siedzą przed komputerem i zbierają tyle biletów, że następnego dnia będą znacznie wyższe niż pierwotnie ustalona przez artystę cena. Więc Ticketmaster ma nad tym kontrolę, prawda?

oni nie. Dajecie artystom wybór. Idziesz do sklepu po bluzkę. Mówisz: „Chcę czerwony zamiast niebieskiego”.

Decyduje o tym artysta, a nie Ticketmaster. Całkowicie się mylisz.

Cóż, proszę cię, abyś poszukał odpowiedzi.

Właśnie dałem ci odpowiedź.

Artysta i promotor określają, jakie bilety będą sprzedawane, jakie są ceny i czy stosują dynamiczne ceny.

Ludzie stoją na zewnątrz trzymając transparenty wzywające do demontażu Ticketmaster i Live Nation.
Protestujący przeciwko branży rozrywki biletowej zgromadzili się we wtorek przed Kapitolem Stanów Zjednoczonych. (Drew Angerer / Getty Images)

Czy zatem jako fani powinniśmy wymagać od artystów… nie małych, ale dużych, dużych zespołów, aby odmówili dynamicznej wyceny i zweryfikowanej odsprzedaży?

Powiedziałbym, że ostatecznie złość jest nie na miejscu. Bo pozwól, że zadam ci to pytanie. Kto jest beneficjentem wszystkich pieniędzy? Podążaj za pieniędzmi. Kto jest odbiorcą? odbiorca jest czasownikiem.

Jeśli Ticketmaster robi wszystko tak, jak powinien, jak myślisz, co szkodzi większej konkurencji i nadzorowi?

Przede wszystkim nazywa się to kapitalizmem.

Po drugie, jest to duży błąd, który wszyscy popełniają. Więcej firm biletowych nie zmieni cen. O cenie decyduje popyt. Możesz mieć 400 firm biletowych i taką samą liczbę biletów, a ceny się nie zmienią.

Czy denerwujesz się, gdy próbujesz kupić bilety?

Nie chodzę na wiele imprez. Kiedy prowadziłem Ticketmaster, nie chodziłem na wiele wydarzeń.

Być może, jeśli spróbujesz eksperymentu z punktu widzenia użytkownika, możesz wprowadzić jakieś zmiany?

Muszę ci coś powiedzieć. I mam na myśli, że jesteś bardzo miłą kobietą. Ponieważ ludzie [have] Musi dorosnąć. Ludzie powinni zdać sobie sprawę, że to jest biznes.

Prawda jest taka – i nikt nie chce mieć z tym do czynienia – nikt nie płaci za bilet więcej niż chce, bo nie trzeba jechać. I tak nie jest Szlachta zobowiązuje. Faktem jest, że jest to rozrywka.

Kiedy grali Philadelphia Phillies [the World Series] … Mieszkańcy Filadelfii byli dumni z faktu, że wszystkie bilety na mecze Phillies były warte ponad 1000 $.

W sporcie, jeśli ceny idą w górę, jest to odznaka honoru. Na imprezach ceny idą w górę, to koniec świata, jaki znasz, a firma biletowa jest oskarżana o wszystko oprócz Porwanie dziecka Lindbergha.

READ  Jenna Jameson nie ma zespołu Guillain-Barre: partner

Luna Nunez

"Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top