Strajk w transporcie publicznym w Vancouver: czy będzie to miało wpływ na autobusy i SkyTrain?

Strajk w transporcie publicznym w Vancouver: czy będzie to miało wpływ na autobusy i SkyTrain?

Nie mogąc osiągnąć porozumienia z CMBC, związek złożył wniosek o pikietę „w miejscu pracy sojusznika”.

Związek reprezentujący nadzorców Coast Mountain Bus Company (CMBC) może rozszerzyć linie pikiet z autobusów o SkyTrain.

Członkowie związku wrócą do pracy w środę, 24 stycznia o 3:00 po 48-godzinnej eskalacji działań służb nadzorujących transport, które obejmowały pikiety w centrach tranzytowych CMBC i całkowite zamknięcie linii autobusowych SeaBus i Metro Vancouver.

Wszystkie linie autobusowe powrócą do normalnego rozkładu jazdy, jednak nadzorcy komunikacji miejskiej będą kontynuować zakaz pracy w godzinach nadliczbowych, który rozpoczął się 6 stycznia.

Związek twierdzi, że zakaz pracy w nadgodzinach wpłynął na działalność operacyjną, ponieważ często pracują oni poza normalnymi godzinami pracy, aby zapewnić płynne działanie systemu.

TransLink odpiera to stanowisko, argumentując, że nie zaobserwował żadnych skutków zakazu operacji tranzytowych.

Teraz związek, który nie ustąpił w kwestii wynagrodzeń i obciążenia pracą, przygotowuje się do ponownego zintensyfikowania działań na rzecz zatrudnienia.

CUPE 4500 twierdzi, że w poniedziałek 29 stycznia spotka się z Radą ds. Stosunków Pracy Kolumbii Brytyjskiej (BCLRB), aby omówić rozszerzenie swojej działalności o SkyTrain na początku następnego tygodnia roboczego.

W tej chwili nie jest jasne, która z trzech linii SkyTrain metra Vancouver zostanie dotknięta, ponieważ linie Expo i Millennium są obsługiwane przez British Columbia Rapid Transit Company Ltd. Canada Line przez ProTrans BC w imieniu TransLink; Zakres i lokalizacja pikiety zależy od związku, który musi zostać określony i zatwierdzony przez BCLRB.

Mark Thompson, emerytowany profesor Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej (UBC), stwierdził, że związek postąpił „miło”, ustalając ramy czasowe swoich działań. Chociaż 48-godzinne zawieszenie usług autobusowych dotyka tysiące ludzi w całym regionie, większość związków zawodowych strajkuje bezterminowo.

Nie mogąc osiągnąć porozumienia z CMBC, związek złożył wniosek o pikietę „w miejscu pracy sojusznika”. Zgodnie z prawem Kolumbii Brytyjskiej sojusznikiem jest osoba (lub organizacja), która pomaga właścicielowi firmy w zamknięciu Albo stawiając opór legalnemu strajkowi,„Według BCLRB.

READ  Little Falls Foods w Okanagan Falls oficjalnie zamyka swoje podwoje tej jesieni po ciężkim starciu podczas pandemii Nowości

W tym przypadku sojusznikiem byłby SkyTrain, obsługiwany przez British Columbia Rapid Transit Company Ltd. w imieniu TransLink.

Czy strajk w transporcie publicznym obejmie SkyTrain?

Związek musi powiadomić o strajku z 72-godzinnym wyprzedzeniem, aby pracodawca mógł przygotować plany awaryjne. Ale TransLink nie będzie miał tak wielu zasobów, jeśli związek rozszerzy swój zasięg.

„To nie jest tak duży problem, żeby chcieć zamknąć cały system tranzytowy” – Thompson powiedział VIA. „180-osobowy związek wyklucza tysiące pracowników”.

Rząd ma do dyspozycji różne narzędzia, w tym prywatnych mediatorów, ale po 20-godzinnych negocjacjach prowadzonych w weekend nie udało się osiągnąć porozumienia.

W trakcie negocjacji związek zawodowy przebywa zwykle w jednym pomieszczeniu, a pracodawca w drugim, zaś wyznaczony mediator przemieszcza się pomiędzy nimi, przedstawiając każdej ze stron swoje propozycje.

Zadaniem mediatora jest zawężenie każdego ze swoich najważniejszych priorytetów i znalezienie obszarów, w których może dojść do kompromisu.

Jednostka, w tym przypadku Vince Reidy, pełni rolę swego rodzaju „transferu” pomiędzy stronami, które nie spotykają się twarzą w twarz. Zwykle nie rozmawiają osobiście, dopóki nie nadejdzie czas uścisku dłoni – wyjaśnił Thompson.

„Jeśli w przyszłym tygodniu zyskają prawo do pikiety w SkyTrain, zwiększy to ich siłę przetargową” – zauważył. Jeśli uzyskają prawo do rozszerzenia działalności, może to wystarczyć, aby przekonać CMBC do zmiany oferty, zapobiegając całkowitemu wyłączeniu sieci przesyłowej.

Na razie jednak nie wiadomo, jak zakończą się dyskusje.

CUPE 4500 powiedział VIA, że nie ma dalszych informacji na temat rozmów ani kolejnych kroków.

„Wszystko może się zdarzyć” – ostrzegł Thompson.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *