Autor: Subantha Mukherjee
SZTOKHOLM (Reuters) – Spotify rozszerzyło w czwartek swoją współpracę z Google Cloud, aby korzystać z dużych modeli językowych (LLM), aby pomóc w identyfikacji wzorców słuchania podcastów i audiobooków przez użytkowników w celu sugerowania dostosowanych rekomendacji.
Linie LLM oparte na sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT i Google Bard z OpenAI, są szkolone na ogromnych ilościach danych w celu generowania tekstu i innych treści.
Google Cloud, którego właścicielem jest Alphabet, ma kilka programów LLM, takich jak PaLM 2, Codey, Imagen i Chirp, które uczą się tekstu, symboli, obrazów, dźwięku i wideo.
Spotify jako pierwszy wdrożyło sztuczną inteligencję, którą dziesięć lat temu wykorzystało w swoich algorytmach rekomendacji muzycznych. Szwedzka firma zamierza teraz wykorzystać LLM do odtworzenia tego w swoich treściach innych niż muzyczne, takich jak podcasty i audiobooki.
Gigant zajmujący się streamingiem muzyki chce zwiększyć swoje zyski, poszerzając listę formatów generujących przychody, takich jak podcasty i audiobooki.
Wcześniej obiecywał wysokie zyski z kosztownej ekspansji na podcasty i audiobooki.
„Ewolucja naszej technologii jest napędzana zaangażowaniem Google Cloud w budowanie najlepszej możliwej platformy do działania naszych produktów i wprowadzanie dalszych innowacji dzięki pojawiającym się możliwościom generatywnej sztucznej inteligencji” – powiedział Gustav Soderström, dyrektor ds. produktów i technologii w Spotify.
W ramach rozszerzonego partnerstwa z Google Spotify bada również możliwość wykorzystania LLM w celu zapewnienia bezpieczniejszego słuchania i identyfikacji potencjalnie szkodliwych treści.
(Reportaż: Subantha Mukherjee w Sztokholmie; redakcja: Savio D’Souza)
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.