Spotify wykorzystuje sztuczną inteligencję Google do personalizacji podcastów i rekomendacji audiobooków

Spotify wykorzystuje sztuczną inteligencję Google do personalizacji podcastów i rekomendacji audiobooków

Autor: Subantha Mukherjee

SZTOKHOLM (Reuters) – Spotify rozszerzyło w czwartek swoją współpracę z Google Cloud, aby korzystać z dużych modeli językowych (LLM), aby pomóc w identyfikacji wzorców słuchania podcastów i audiobooków przez użytkowników w celu sugerowania dostosowanych rekomendacji.

Linie LLM oparte na sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT i Google Bard z OpenAI, są szkolone na ogromnych ilościach danych w celu generowania tekstu i innych treści.

Google Cloud, którego właścicielem jest Alphabet, ma kilka programów LLM, takich jak PaLM 2, Codey, Imagen i Chirp, które uczą się tekstu, symboli, obrazów, dźwięku i wideo.

Spotify jako pierwszy wdrożyło sztuczną inteligencję, którą dziesięć lat temu wykorzystało w swoich algorytmach rekomendacji muzycznych. Szwedzka firma zamierza teraz wykorzystać LLM do odtworzenia tego w swoich treściach innych niż muzyczne, takich jak podcasty i audiobooki.

Gigant zajmujący się streamingiem muzyki chce zwiększyć swoje zyski, poszerzając listę formatów generujących przychody, takich jak podcasty i audiobooki.

Wcześniej obiecywał wysokie zyski z kosztownej ekspansji na podcasty i audiobooki.

„Ewolucja naszej technologii jest napędzana zaangażowaniem Google Cloud w budowanie najlepszej możliwej platformy do działania naszych produktów i wprowadzanie dalszych innowacji dzięki pojawiającym się możliwościom generatywnej sztucznej inteligencji” – powiedział Gustav Soderström, dyrektor ds. produktów i technologii w Spotify.

W ramach rozszerzonego partnerstwa z Google Spotify bada również możliwość wykorzystania LLM w celu zapewnienia bezpieczniejszego słuchania i identyfikacji potencjalnie szkodliwych treści.

(Reportaż: Subantha Mukherjee w Sztokholmie; redakcja: Savio D’Souza)

READ  Główny scenarzysta Assassin's Creed powraca do Ubisoftu siedem miesięcy po odejściu

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *