Samochód elektryczny w Vancouver został odpisany na straty, a właściciel kwestionuje zrównoważony rozwój

Samochód elektryczny w Vancouver został odpisany na straty, a właściciel kwestionuje zrównoważony rozwój

Właściciel samochodu elektrycznego Metro Vancouver kwestionuje zrównoważony charakter pojazdów elektrycznych po tym, jak jego nowy samochód został umorzony ze względu na koszty napraw.

Kyle Hsu ma nadzieję, że jego historia będzie przestrogą dla potencjalnych nabywców samochodów elektrycznych. Mówi, że był sfrustrowany i zasmucony pozornie nieszkodliwym wypadkiem, w wyniku którego porysowany został spód akumulatora jego samochodu.

Powiedział CityNews, że był niedawno na wakacjach w Kelowna i poczuł, że jego samochód elektryczny IONIQ 5 2022 „nie działa zbyt dobrze”. Hsu twierdzi, że w połączeniu z niskimi temperaturami zaniepokoiło go to i ostatecznie zdecydowało się na odholowanie samochodu do dealera w Richmond za pośrednictwem serwisu Hyundai.

Wyjaśnia, że ​​gdy pojazd dotarł do dealera, pracownicy zostali poproszeni o wykonanie standardowej usługi w związku z niedawnym wycofaniem jednej z części pojazdu.

Mówi jednak, że kiedy mechanicy rozpoczęli pracę nad jego samochodem elektrycznym, znaleźli zadrapania na zestawie akumulatora – obudowie ochronnej pod samochodem, w której znajduje się akumulator – oraz szczelinę między ogniwem akumulatora a pakietem ochronnym.


Kyle’owi Hsu zaoferowano 60 000 dolarów na nowy akumulator po zarysowaniu akumulatora w jego Hyundaiu IONIQ 5 z 2022 r. (Zdjęcie dzięki uprzejmości Kyle’a Hsu)

Hsu nie wie jednak, w jaki sposób samochód został porysowany, twierdzi, że serwis powiedział mu: „Musiałeś o coś przejechać”… Powiedzieli mi, że stanowi to zagrożenie na drodze.

Hsu twierdzi, że z powodu uszkodzeń jego ośmioletnia gwarancja została uznana za nieważną, a całą baterię trzeba było wymienić, co kosztowało 30 000 dolarów.

Hsu twierdzi, że postępując zgodnie z radą agenta, zabrał samochód do swojej firmy ubezpieczeniowej ICBC, aby sprawdzić, ile będzie go kosztować dochodzenie roszczeń z polisy.

Jednak kilka dni później Hsu twierdzi, że zadzwonił do niego telefon z Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) z prośbą o kwotę 60 000 dolarów na wymianę akumulatora samochodowego, czyli o 10 000 dolarów więcej niż kosztuje samochód.

READ  Kontrakty terminowe na akcje są płaskie po tym, jak główne średnie odnotowały kolejne tygodniowe straty

Hsu twierdzi, że ICBC poinformowało go, że Hyundai zacytował firmę ubezpieczeniową, że koszt wymiany akumulatora wyniesie około 50 000 dolarów plus koszty robocizny i podatki, co daje łączną kwotę 60 000 dolarów – czyli dwukrotnie więcej niż cena początkowa podana przez Hsu.

„Nie mogę się temu nie zgodzić, prawda? Ponieważ powiedzieli mi, że to właśnie zacytował Hyundai Canada. Ich akumulatory są tak drogie, że byłem zszokowany” – powiedział.

„Gdybym wiedział, że… bez gwarancji lub osiem lat po jej wygaśnięciu, będę musiał wydać co najmniej 60 000 dolarów na wymianę akumulatora, w rzeczywistości nie kupiłbym tego samochodu”.

Hsu dodaje, że mechanicy z Industrial and Commercial Bank of China oglądający jego samochód powiedzieli mu, że też byli zszokowani.

Biorąc pod uwagę reklamowaną cenę wymiany akumulatora, Hsu twierdzi, że ICBC poinformowało go, że jego nowy samochód to w zasadzie „całkowita strata” i będzie musiał się z nim pożegnać.

W oświadczeniu przesłanym e-mailem do CityNews Przemysłowy i Handlowy Bank Chin (ICBC) wyjaśnia, że ​​kiedy Crown ocenia uszkodzenia pojazdu, „bierzemy pod uwagę koszt naprawy pojazdu i jego wartość rynkową lub cenę, za jaką pojazd zostałby sprzedany bezpośrednio przed wypadkiem.”

Przemysłowy i Handlowy Bank Chin (ICBC) twierdzi, że w przypadku uznania pojazdu za szkodę całkowitą lub umorzenie wartości pojazdu firma płaci zarejestrowanemu właścicielowi rzeczywistą wartość pieniężną pojazdu.

„W tym przypadku naprawa pojazdu kosztowałaby więcej niż jego wartość i uznano ją za stratę całkowitą” – stwierdziła, dodając, że IONIQ 5 należący do Hsu został sprzedany pokrzywdzonemu nabywcy i nie znajdował się już w posiadaniu ICBC.

Właściciel nie obwinia ICBC, ale kwestionuje zrównoważony rozwój pojazdów elektrycznych

Hsu twierdzi, że niepokoi go zrównoważony rozwój posiadania samochodu elektrycznego w przyszłości.

READ  Cena może być zbyt wysoka, aby Vernon kupił dwie ciężarówki Ford Electric

Nie jest to wina ubezpieczyciela, jak Hsu wyjaśnia z ubezpieczeniowego punktu widzenia, że ​​rozumie decyzję o umorzeniu samochodu. Czasami jednak niewyjaśnione wypadki lub incydenty są w tym przypadku „nieuniknione” – mówi.

„W złym stanie możesz stracić gwarancję. Koszt akumulatora jest znacznie droższy niż nowy samochód. Wszyscy moi znajomi się śmiali. ” [because] Z wyjątkiem akumulatora, twój samochód to śmieci, na przykład twój akumulator jest wart 60 000 dolarów, a twój samochód nie ma żadnej wartości.

Hsu twierdzi, że nie rozumie, jak nowe samochody takie jak jego można uznać za nadające się do odzyskania ze względu na coś, co wygląda jak kilka zadrapań. Mówi, że chciałby, aby w przyszłości dealerzy samochodowi mieli większą przejrzystość w zakresie kosztów naprawy lub wymiany akumulatorów w samochodach elektrycznych.

„Naprawdę chcę, aby… potencjalni nabywcy byli świadomi, jakie są prawdziwe koszty wymiany, a nie tylko w jaki sposób [dealers] „Reklama, czyli jak ją rozpowszechniać w Internecie” – powiedział Hsu.

W zeszłym tygodniu w rozmowie z CityNews Jennifer McCarthy z Hyundai Canada powiedziała, że ​​firma zwraca się do Hsu o pomoc.

McCarthy poinformował, że Hyundai rozmawiał z odpowiednią agencją i zaproponował przeprowadzenie inspekcji „oraz zapewnienie informacji i wsparcia panu Hsu”.

Wycena naprawy lub wymiany w takim rozmiarze jest rzadka, ale każdy przypadek jest wyjątkowy – dodała. W tym przypadku McCarty stwierdził, że zespół Hyundai Canada powinien był mieć możliwość oceny sytuacji przed podzieleniem się proponowanymi kosztami wymiany z ICBC.

„W zeszłym tygodniu powiadomiliśmy całą naszą sieć dealerów, że wszystkie przypadki wymiany akumulatora muszą zostać rozpatrzone przez Hyundai Auto Canada. Umożliwi nam to sprawdzenie każdego przypadku i jego wyjątkowej sytuacji. Będziemy nadal proaktywnie komunikować się z naszymi dealerami, gdy finalizujemy nowe ceny wymiany baterii dla klientów” – powiedziała.

READ  Cztery samoloty zostały zarezerwowane dla Flyer Airlines po tym, jak nie zapłacili firmie leasingowej, co spowodowało odwołanie kilku lotów.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *