Cztery samoloty zostały zarezerwowane dla Flyer Airlines po tym, jak nie zapłacili firmie leasingowej, co spowodowało odwołanie kilku lotów.

Cztery samoloty zostały zarezerwowane dla Flyer Airlines po tym, jak nie zapłacili firmie leasingowej, co spowodowało odwołanie kilku lotów.

Samolot Flair Airlines przylatuje do Edmonton 23 kwietnia 2022 r.Megan Albaugh/The Globe and Mail

Firma czarterowa przejęła w sobotę cztery samoloty obsługiwane przez Flyer Airlines za brak płatności, co spowodowało odwołanie wielu lotów tej linii lotniczej na początku pracowitego sezonu podróży w marcu.

Współpracując z komornikami, firma leasingowa Airborne Capital Ltd. Firma z siedzibą w Dublinie wystosowała wypowiedzenia najmu przedstawicielom Flaira i uziemiła cztery Boeingi 737, dwa na lotnisku Toronto Pearson, jeden w Edmonton i jeden w Waterloo w Ontario. Airborne dzierżawi również dwa inne samoloty Flair 737, które nie zostały zarekwirowane.

Dyrektor generalny Flair, Stephen Jones, powiedział w sobotnim wywiadzie, że linia lotnicza z Edmonton jest winna prawie 1 milion dolarów z tytułu dzierżawy, potępiając konfiskaty jako „drakońskie”.

„Jesteśmy bardzo smutni” — powiedział Jones. „Uważamy, że wpływ tych środków na nasze załogi i społeczności jest nieuzasadniony. Ale jesteśmy tam, gdzie jesteśmy teraz”.

Powiedział, że Flair zalega z płatnościami czynszu po „ostrej” zimie na niektórych drogach. „Musieliśmy dokładnie zarządzać gotówką” – powiedział. „Wraz z nadejściem zimy czasami musieliśmy z nimi rozmawiać na temat warunków płatności czynszu” – powiedział.

FLIR wynajmuje sześć samolotów od Airborne i kolejnych pięć od China Aviation Bank. Dwie firmy leasingowe kontaktowały się z innymi liniami lotniczymi w sprawie leasingu 11 samolotów pasażerskich Flair Boeing 737 jeszcze w lutym, według dwóch osób zaznajomionych z sytuacją. Globe ich nie zidentyfikował, ponieważ nie są upoważnieni do publicznego wypowiadania się w tej sprawie.

Jones powiedział, że Flair niedawno spłacił swoje zaległości wobec Bank of China, ale nie udało mu się osiągnąć porozumienia z Airborne w sprawie czterech samolotów.

Samoloty, które trafiły na rynek – 10 737 Max i starszy 737 NG – były oferowane wielu liniom lotniczym, krajowym i zagranicznym. Ponieważ samolot jest certyfikowany do lotów w Kanadzie, jest bardziej atrakcyjny dla lokalnych linii lotniczych ze względu na mniejszą liczbę kroków licencyjnych wymaganych do oddania go do użytku.

READ  Dlaczego niektórzy kierowcy autobusów na Wyspie Księcia Edwarda mają dość nowych elektrycznych autobusów szkolnych?

Kanadyjskie linie lotnicze obsługujące 737 MAX to Air Canada, WestJet Airways, Lynx Air i Sunwing Airlines. Linie lotnicze odmówiły komentarza lub nie odpowiedziały na pytania.

Państwowy China Aviation Bank odmówił komentarza. Airborne Capital nie odpowiedział na wiadomości.

Boeing 737 MAX kosztuje około 50 milionów dolarów i jest wynajmowany liniom lotniczym za miesięczną opłatę w wysokości od 350 000 do 400 000 dolarów.

Przed zakończeniem dzierżawy FLIR posiadał w swojej flocie 19 737 pojazdów.

FLIR planuje obsłużyć ponad 6200 lotów w lipcu i sierpniu 2023 r., co stanowi 46-procentowy wzrost w porównaniu z tymi samymi miesiącami w 2022 r., zgodnie z danymi dostarczonymi przez Cerium. Pan Jones powiedział w grudniu, kiedy flota składała się z 19 samolotów, że Flair będzie miał dość do lata.

Pan Jones powiedział dziennikarzom na konferencji prasowej 7 marca, że ​​linia lotnicza z Edmonton doda sześć samolotów do swojej floty i nie wspomniał o potencjalnej utracie samolotu. Powiedział, że nowe trasy i więcej lotów są w drodze. „Naprawdę szykuje się duża ekspansja naszej sieci” — powiedział Jones.

Obietnica pana Jonesa dotycząca sześciu nowych samolotów spadła z ośmiu, o których wcześniej powiedział, że zostaną dostarczone. Powiedział, że wynika to z „dostępności samolotów i naszej wizji rynku oraz dostępności pilotów w tej sprawie. Była to więc przemyślana decyzja, Ale będzie sześć samolotów.

„Nadal naszym celem jest osiągnięcie liczby 50 samolotów do 2025 r.” — powiedział Jones. „Więc zamierzamy przyspieszyć w tym kierunku. Ale szczerze mówiąc, jeśli dojdziemy do 45 lub 55 lat, nie sądzę, że zrobi to ogromną różnicę, ponieważ celem jest udowodnienie modelu taniego przewoźnika w Kanadzie. To znaczy nie zmienia się na jednej czy dwóch płaszczyznach.” „.

The Globe poinformował w grudniu, że amerykański inwestor 777 Partners sprzedał pięć nowych 737 MAX 8, pomalowanych na kolory Flare, firmie leasingowej Babcock i Brown Aircraft Management. Od tego czasu samoloty były dzierżawione liniom lotniczym w Kanadzie i Europie. Inwestor Flair, 777 Partners, nie odpowiedział na pytania przesłane e-mailem.

READ  Indeks CPI spadł w październiku, a Indeks Cen Producentów był ujemny już 13. miesiąc

Okres leasingu statku powietrznego wynosi zwykle od ośmiu do 12 lat, czasem dłużej i zwykle kończy się dopiero z powodu braku płatności. Flairy sprzedawane przez firmy czarterowe mają od kilku miesięcy do mniej niż dwóch lat. Jedynym wyjątkiem jest 737 NG, który ma około 13 lat.

To było kilka lat pełnych wydarzeń dla Flair, w tym szybka ekspansja, walka prawna z kanadyjskim inwestorem i przegląd regulacyjny, który zagroził jego licencji na prowadzenie działalności.

Amerykański inwestor, 777 Partners, kupił udziały w prywatnym Flair w 2019 roku. Na początku 2021 roku Flair zapowiedział, że wydzierżawi 13 samolotów Boeing 737 Max od 777 Partners, a jego flota wzrośnie do 50 w ciągu pięciu lat wraz z dodaniem nowej linii lotniczej trasy.

W ubiegłym roku linia lotnicza była przedmiotem dochodzenia przeprowadzonego przez Kanadyjską Agencję Transportu, która wydała wstępne ustalenie, że linia lotnicza może nie być kanadyjską z powodu nadzoru sprawowanego przez 777 Partners, głównego pożyczkodawcę Flair i dostawcę usług czarterowych, który również kontroluje zarząd. . The Globe and Mail poinformował, że pod koniec 2020 roku Flair był winien 129 milionów CAD 777 partnerom.

W swoim ostatecznym orzeczeniu CTA stwierdziło, że Flair jest Kanadyjczykiem i pozwolono mu zachować licencję po wprowadzeniu zmian w zarządzie, umowach leasingowych i źródłach finansowania.

Żaden podmiot zagraniczny nie może posiadać więcej niż 25 procent kanadyjskich linii lotniczych, a łączna wartość inwestycji zagranicznych nie może przekroczyć 49 procent.

CTA powiedział w czwartkowym oświadczeniu, że ustalenia finansowe Flaira są poufne i odmówił komentarza.

Wkrótce po ogłoszeniu planów ekspansji Flair rozpoczęła działalność Flair and Prescott Strategic Investments Ltd. , jej duży kanadyjski inwestor, toczą ze sobą batalię prawną. Pozew, który podlega nakazowi uszczelnienia i kneblowania, o który zabiegał Flair, obejmuje walkę Prescotta o uzyskanie nakazu sądowego zmuszającego Flaira do zakupu akcji Prescotta „po określonej wartości”, zgodnie z sądem apelacyjnym BC.

READ  Napiwki w Kanadzie: kiedy i ile daje napiwki

Jedną z odwołanych wycieczek Flaira w sobotę była Casey Greens. Ona i jej dwójka dzieci właśnie przybyli na lotnisko Toronto Pearson na lot do Palm Springs w Kalifornii, kiedy dowiedziała się w e-mailu, że lot został odwołany.

Flair zaproponowała zmianę rezerwacji lotu w ciągu tygodnia lub zwrot pieniędzy w ciągu 30 dni i powiedziała Here, że nie należy jej się żadne odszkodowanie, ponieważ odwołanie było spowodowane „opóźnieniem konserwacji”.

„To jedyny czas, kiedy podróżuję” — powiedziała pani Green, która zasiada w radzie szkolnej. „Teraz albo nigdy.” Byli w drodze do dziadków jej dzieci na ferie marcowe. „Wszyscy płakaliśmy” – powiedziała w wywiadzie.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *