Rozpoczyna się produkcja półproduktów Tesli, Pepsi dostaje pierwsze elektryczne ciężarówki

Rozpoczyna się produkcja półproduktów Tesli, Pepsi dostaje pierwsze elektryczne ciężarówki

Elon Musk ogłosił, że Tesla rozpocznie produkcję Tesli Semi, a Pepsi otrzyma pierwsze elektryczne ciężarówki od 1 grudnia.

Tesla Semi, całkowicie elektryczna ciężarówka klasy 8, została zaprezentowana w 2017 roku. Wtedy miała pojawić się tak szybko, jak to możliwe, w 2019 roku.

Program samochodowy był opóźniony od lat i do niedawna nie oczekiwano, że wejdzie do produkcji do 2023 roku.

Jednak Elon Musk niespodziewanie ogłosił w sierpniu, że Tesla Semi faktycznie rozpocznie wysyłkę jeszcze w tym roku.

Dziś prezes potwierdził, że Tesla rozpoczęła produkcję ciężarówki elektrycznej:

Musk powtórzył, że samochód ma zasięg 500 mil (805 km) na jednym ładowaniu.

Półelektryczne ciężarówki Tesli są produkowane w Nevadzie w pobliżu Gigafactory Tesli. ostatni rok, Elektryczny tylko o tym wspomniałem Tesla budowała linię produkcyjną dla Tesli Semi w nowym budynku niedaleko Gigafactory

W tamtym czasie powiedziano nam, że zainstalowany sprzęt produkcyjny będzie przeznaczony na około 5 elektrycznych ciężarówek tygodniowo. Tesla planuje przenieść się do produkcji na większą skalę w Gigafactory Texas.

W dzisiejszym tweecie Musk ogłosił, że Pepsico otrzyma swoje pierwsze dostawy Tesli Semi 1 grudnia.

Po uruchomieniu Tesli Semi w 2017 roku, PepsiCo złożyło jedno z największych zamówień na Teslę Semi: 100 elektrycznych ciężarówek dodanych do floty.

Firma planowała wykorzystać 15 z tych ciężarówek do projektu, aby Przekształcenie zakładu Frito-Lay Modesto w Kalifornii w obiekt o zerowej emisji.

W zeszłym roku PepsiCo powiedział, że tego oczekuje 15 naczep Tesla dostarczonych do końca roku przed ponownym spóźnieniem.

Chociaż firma nie kupiła ciężarówek Tesla Semi w zeszłym roku, Tesla zainstalowała stację ciężarówek Megacharger w swoim zakładzie w Modesto, co prowadzi wielu do przekonania, że ​​będzie pierwszą, która otrzyma ciężarówkę elektryczną.

Weź elektryczny

to ekscytujące. Tesla Semi ma prawdziwy przełomowy potencjał w branży transportowej dzięki użytecznemu zasięgowi 500 mil i wydajności poniżej 2 kWh na milę.

READ  Miasto Ottawa rozszerza listę oczekujących na szczepienia w ostatniej chwili w przychodniach społecznych, aby objąć całą populację

Przy 0,20 USD za kWh oznacza to koszt operacyjny 0,40 USD za milę. To około połowa kosztów eksploatacji ciężarówki z silnikiem Diesla.

Biorąc pod uwagę, że firmy mogą wydać do 80 000 USD rocznie na paliwo na ciężarówkę, można sobie wyobrazić, jak bardzo atrakcyjne może być przejście na energię elektryczną.

Jeśli się powiedzie, może szybko generować energię elektryczną w branży transportu ciężarowego i znacznie zmniejszyć emisje z transportu towarowego.

FTC: Używamy linków afiliacyjnych, aby zarabiać. jeszcze.


Subskrybuj Electrek na YouTube, aby otrzymywać ekskluzywne filmy i zasubskrybuj notacja dźwiękowa.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *