Los zdecydował: Norgoma zostanie rozerwana przez pochodnie Purvisa

Los zdecydował: Norgoma zostanie rozerwana przez pochodnie Purvisa

Miasto zniesie do 8 000 dolarów z opłat za składowanie śmieci, aby umożliwić firmie Purvis Marine usuwanie materiałów nieżelaznych, w tym drewna, pokryć dachowych, azbestu, olejów, smarów i farb.

Rada miejska zdecydowała się zapłacić firmie Purvis Marine 395 000 dolarów za rozbiórkę 58-metrowego statku MS Norgoma i przekształcenie go w złom.

Decyzja podjęta w poniedziałkowy wieczór rozwiązuje wielomiesięczny spór między tymi, którzy chcą ocalić zardzewiały dawny frachtowiec/prom pasażerski/statek-muzeum, a tymi, którzy uważają, że jest to kosztowna zaraza na nabrzeżu Sault.

„Decyzja w sprawie Norgomy, którą dzisiaj mamy, rodzi pytania o to, co mogłoby się wydarzyć, gdyby statek otrzymał takie finansowanie, jakie powinien był otrzymać przez te wszystkie lata, gdybyśmy zamiast tego zastosowali ten takt” – powiedział burmistrz Matthew Shoemaker.

„Myślę, że pytania o to, co powinno zostać niewłaściwie umieszczone” – powiedział burmistrz.

„Kupiliśmy Norgomę za 1 dolara około 1975 roku i od tego czasu toczymy dyskusję na temat tego, czy jest ona odpowiednia dla naszego nabrzeża.

„Uważam, że… inwestowanie w jego rentowność przez te wszystkie lata nie było właściwym wykorzystaniem zasobów miejskich.

„Jesteśmy na tym etapie procesu decyzyjnego ze względu na decyzję, która prawdopodobnie nie powinna była zostać podjęta” – powiedział Shoemaker.

Tom Fair, zastępca dyrektora administracyjnego miasta ds. rozwoju społeczności i usług instytucjonalnych, powiedział, że władze miasta zrobiły wszystko, co w ich mocy, aby znaleźć inny dom dla Norgomy.

„Miasto podpisało dwie umowy kupna i sprzedaży Norgomy” – powiedział Fair.

„Żadna z tych grup nie była w stanie sfinalizować transakcji. Prawdopodobnie rozmawialiśmy z 10 różnymi grupami w ciągu ostatnich kilku lat, próbując znaleźć inne rozwiązanie.

„Ostatecznie koszt transportu, koszt remontu, koszt cumowania, a teraz grożący koszt innych gmin proszących o pieniądze jako zabezpieczenie w przypadku, gdyby coś nie wyszło i nie mogły zdemontować łodzi, zostały dotknięty.” „Spraw, aby nie było to możliwe dla nikogo innego” – powiedział Fair zgromadzonym.

READ  Koniec łatwych pieniędzy: rozmowy BoE rozbijają się o „zmieniające się zachowania konsumentów” i wgląd w utrzymującą się inflację

„Z punktu widzenia miasta wydajemy pieniądze na ubezpieczenia i wydajemy pieniądze na opłaty za dokowanie, więc robi się drogo.

„Ta ustawa miała zaległości. Tak naprawdę chodziło o znalezienie wykonalnego rozwiązania”.

„Niestety najlepszym rozwiązaniem jest wycofanie statku z eksploatacji” – powiedział Fair. „Udało nam się uzyskać wycenę od lokalnej firmy, która była znacznie niższa niż ta, którą otrzymaliśmy od firmy spoza miasta”.

„Nie sądzę, aby ktokolwiek przy tym stole początkowo chciał wycofania Norgomy z eksploatacji, ale myślę, że znaleźliśmy się w sytuacji, w której jest to dla nas najlepsza opcja” – powiedział Ward 3 Conn. Angela Caputo.

Na wniosek Purvis miasto zniesie od 5 000 do 8 000 dolarów opłat za składowanie śmieci związanych z utylizacją materiałów nieżelaznych, w tym drewna, pokryć dachowych, azbestu, olejów, smarów i farb.

Purvis musi teraz jak najszybciej przenieść łódź z obecnego miejsca postojowego w Algoma Steel, za 40 dolarów dziennie, na miejsce złomowania statku.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *