Reporter BBC odleciał samolotem bez wózka inwalidzkiego, mówi, że „ciągle się dzieje”

Reporter BBC odleciał samolotem bez wózka inwalidzkiego, mówi, że „ciągle się dzieje”

Kiedy Frank Gardner znalazł się w pustym samolocie długo po tym, jak wszyscy wysiedli, czekając, aż ktoś przyniesie mu wózek inwalidzki, tweetował z oburzeniem: „Znowu się to zdarzyło.”

Korespondent bezpieczeństwa BBC powiedział, że incydent na londyńskim lotnisku Heathrow był czwartym przypadkiem w ciągu czterech lat, kiedy czekał w samolocie na wózek inwalidzki.

„To się po prostu dzieje” – powiedział Gardner. Zdarza się Gospodarz gościnny David Gray. „To jest bardzo trudne.”

Mówi, że nadal zdarza się to również innym użytkownikom wózków inwalidzkich, zgodnie z odpowiedziami, które otrzymał z jego teraz wirusowego tweeta.

„W tym kraju jest całkiem jasne, że jeśli chodzi o usuwanie niepełnosprawnych z samolotów, jesteśmy najmniej priorytetowi. Jesteśmy ostatnią osobą, która odlatuje, a to często prowadzi do absurdalnych opóźnień” – powiedział.

Lotnisko Heathrow przeprasza i obwinia braki kadrowe

Gardner, który dużo podróżuje w swojej pracy, właśnie wszedł na pokład samolotu Finnair z Helsinek do Londynu 15 maja. Kiedy samolot wylądował, wszyscy pozostali pasażerowie wysiedli. Musiał jednak poczekać, ponieważ nie było pracowników lotniska, którzy mogliby wyjąć wózek inwalidzki z ładowni i przynieść mu go.

Mówi, że podczas podróży zawsze korzysta z wózka inwalidzkiego, a nie z lotniska, ponieważ jest on przeznaczony dla jego ciała,

„Są to precyzyjne elementy wyposażenia” – powiedział. „Więc przyniesienie wózka inwalidzkiego do drzwi samolotu, kiedy wylądujesz, jest dla nas dużym problemem. I odmawiam wysiadania z samolotu bez mojego wózka. Nie zamierzam jeździć z kimś na jakimś dziwnym sprzęcie Dickensa”.

Nie obwiniaj linii lotniczej. Brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego twierdzi, że to lotnisko jest odpowiedzialne za pomoc pasażerom po wylądowaniu samolotu, w tym odzyskanie wózków inwalidzkich.

READ  Departament Stanu USA przeznaczył rosyjską farmę trolli, oferując jednocześnie 10 milionów dolarów na informacje o ingerencji w wybory

„Załoga obsługi naziemnej linii lotniczej spóźniła się z rozładunkiem samolotu i przepraszamy za związane z tym niedogodności” – powiedział Heathrow w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną.

Istnieją tysiące osób z problemami z poruszaniem się, które nie będą podróżować, ponieważ słyszeli o tych wszystkich złych doświadczeniach i nie chcą, aby im się to przytrafiło.– Frank Gardner, korespondent ds. bezpieczeństwa BBC

W oświadczeniu dla BBC Lotnisko obwiniało za opóźnienie również brak personelu.

„Ponieważ lotnisko odbudowuje się po pandemii, wszystkie organizacje na całym lotnisku zwiększają zasoby, abyśmy mogli jak najszybciej powrócić do normalnego poziomu działalności” – powiedział port lotniczy.

Gardner nie kupuje tej wymówki. W końcu, jak mówi, doświadczał dyskryminacji wózków inwalidzkich na lotniskach na długo przed wybuchem pandemii.

W 2012, Znalazł się na pierwszych stronach gazet, gdy Kenya Airways odmówiły mu wpuszczenia go na pokład samolotu z Heathrow, ponieważ kadłub dla pieszych, którego używa do nawigacji wewnątrz samolotu, był zbyt szeroki dla pasów startowych.

W innym przypadku powiedział, że długo czekał w samolocie, aż pojawił się ktoś z wysokim dźwigiem, którego potrzebował do wysiadania, co rozwścieczyło kapitana i pierwszego oficera i sami wniosło go po schodach.

Kiedy musiał wsiąść do samolotu w Kambodży podczas burzy, powiedział, że pilot dosłownie zwoził go z powrotem po schodach. W tym przypadku, jak mówi, wyśmiewał się z tego, ponieważ było dla niego jasne, że lotnisko po prostu nie miało odpowiedniej infrastruktury, aby to pomieścić.

„Ale nie ma absolutnie żadnego usprawiedliwienia dla głównych międzynarodowych lotnisk, takich jak Heathrow, Gatwick, Manchester czy Edynburg” – powiedział. – I nadal się mylą. Właściwie, jeśli już, myślę, że się powstrzymują.

Podróżnicze opowieści grozy obfitują

Ponad połowa osób niepełnosprawnych w Wielkiej Brytanii zgłosiła trudności w dostępie lub korzystaniu z lotnisk, Według rządowego raportu opublikowanego w 2018 roku.

READ  Premier Wielkiej Brytanii Liz Truss podała się do dymisji po krótkim i chaotycznym okresie

Największe linie lotnicze w Stanach Zjednoczonych zgubiły lub uszkodziły co najmniej 15 425 wózków inwalidzkich lub skuterów The Washington Post poinformował w zeszłym roku, że muszą zacząć zgłaszać te liczby w 2018 roku.

Tymczasem w Kanadzie doszło do wielu wypadków z użyciem wózka inwalidzkiego lub Motocykle użytkownik Niewłaściwie umieszczony lub złamanylub Użytkownicy wózków inwalidzkich utknęli na lotniskach To trafiło na pierwsze strony gazet.

„Linie lotnicze i lotniska tracą tu trochę czasu” – powiedział Gardner. „Są tysiące ludzi z problemami z poruszaniem się, którzy nie będą podróżować, ponieważ słyszą o tych wszystkich złych doświadczeniach i nie chcą, aby to im się przytrafiło”.

Gardner twierdzi, że aby naprawdę było lepiej, porty lotnicze muszą zainwestować pieniądze i zasoby we wdrażanie swoich polityk dostępu.

Ale mówi, że prawdziwym kluczem do zmiany jest odpowiedzialność.

„Myślę, że jedynym sposobem, w jaki zmieni się to na lepsze, jest ukaranie za to grzywną na lotniskach” – powiedział. „Przykro mi to mówić, ponieważ chcę, aby lotniska odniosły sukces, zarabiały pieniądze, utrzymywały ludzi i zapewniały płynność biznesową, ale jeszcze nie są wystarczająco przestraszone”.


Napisane przez Sheenę Goodyear. Wywiad z Frankiem Gardnerem wyprodukowanym przez Sarah Jackson.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *