Recenzja Live A Live PC

Recenzja Live A Live PC

Live A Live to klasyczna gra JRPG, która została wydana w 1994 roku na Super Famicom i do zeszłego roku nigdy tak naprawdę nie trafiła na Zachód. Pomimo tego, że gra nigdy nie została wydana poza Japonią, przez lata stała się kultowa. Wielu grało w to w alternatywny sposób – dzięki tłumaczeniom fanów. Jednak gra w końcu trafiła na Nintendo Switch po prawie dwóch dekadach.

Świetne wydanie, które oferuje wyjątkową rozgrywkę RPG zupełnie nowej publiczności. Takashi Tokita, jeden z oryginalnych programistów, oraz Yoko Shimomura powracają w tym remake’u. Ten pierwszy wyprodukował tytuł, drugi go skomponował.

Bez wątpienia wielu graczy zna wcześniejsze prace Yoko Shimomury, ponieważ jest autorką zarówno Final Fantasy XV, jak i Kingdom Hearts. Jeśli chodzi o gry JRPG, niewiele jest tak wyjątkowych i wyjątkowych jak Live A Live.

To gra, w którą pierwotnie grałem pod koniec lat 90., a potem znowu na Switchu. Teraz, gdy JRPG zmierza zarówno na PC, jak i na PlayStation, ostatnio przyjrzałem się wersji na PC. Ci, którzy przegapili grę w jej poprzednich wersjach, nie przegapcie tym razem.


Live A Live przywraca klasyczną grę RPG nowej publiczności

Chociaż nie jest to pierwsza świetna gra, która początkowo nie pojawiła się na Zachodzie, Live A Live bez wątpienia wyróżnia się, jeśli chodzi o gry JRPG. Większość tytułów tego gatunku w tamtym czasie skupiała się na pojedynczej postaci lub kilku członkach drużyny i przedstawiała ich różne zmagania w określonym świecie lub okresie.

Potem była transmisja na żywo Takashiego Tokity. Grasz przez siedem rozdziałów historii ludzkości, od czasów prehistorycznych po odległą przyszłość. Historie każdej z tych postaci różniły się długością i rozgrywką. Powieści te skupiały się na różnych postaciach i ich wyjątkowych zmaganiach.

READ  Gry PS Plus Essential, Extra i Premium na PS5 i PS4 ogłoszone we wrześniu 2022 r.

Chociaż w tej grze fabularnej historie nie wydają się być ze sobą powiązane, główny bohater każdego rozdziału ma coś znajomego — wersję lub wariant imienia „Odio”. Dzieje się tak dlatego, że ostatni rozdział koncentruje się na tej konkretnej postaci, choć nie będę zdradzał, jak i dlaczego tak się dzieje.

Uwielbiam to, jak każda historia jest inna. Na przykład „Modern Day” w Live A Live to krótka narracja, która jest niesamowicie dobrze opowiedziana. Rozgrywka jest połączeniem Street Fighter 2 i Mega Man, ale toczy się w turowym RPG. Gracze muszą stawić czoła wyzwaniu potężnych wojowników. Jeśli wiedzą, co robić, mogą nauczyć się potężnych technik walki od każdego wroga, oprócz ostatniego bossa.

I odwrotnie, masz „Twilight of Edo” w Live A Live, który bardziej przypomina rozgrywkę skradankową w stylu Metal Gear. W tym przypadku gracze skradają się wokół ogromnego zamku, gdzie w zasadzie można uniknąć każdej walki w całej sytuacji.

Chociaż nazwa gry ma być skradanka, z pewnością możesz wybrać zabijanie ludzi. Lub możesz zacząć od „odległej przyszłości”, w której sterujesz fajnym robotem, lub w „Imperial China”, gdzie musisz wybrać godnego ucznia, aby kontynuować swój styl sztuk walki.

Ta konfiguracja prawie nie ma walki i pomimo swojej długości jest emocjonalnym, opartym na fabule doświadczeniem. To właśnie sprawia, że ​​Live A Live jest wyjątkowy, jak wspomniałem w mojej oryginalnej recenzji.


Walka w Live A Live jest zabawna i łatwa do wykorzystania

Jedną z najważniejszych części turowego JRPG jest to, jak dobra jest walka. Na szczęście system walki Live A Live jest niesamowicie zabawny. Sieć jest szeroko otwarta, a wojownicy są rozrzuceni po niej.

Za każdym razem, gdy postać się porusza lub wykonuje akcję, zapełni się wskaźnik obrotu pozostałych postaci. To świetny sposób na system wytrzymałości, ale można go wykorzystać. Jeśli wrogowie nie mają ataków, które mogą cię dosięgnąć, nic nie zrobią ani nie będą próbowali się zbliżyć. Możesz to wykorzystać na swoją korzyść w kilku bitwach.

READ  Platforma AMD AM5 zostanie wprowadzona na rynek w 2022 r. z obsługą PCIe 5.0

Dodatkowo, zarówno w losowych spotkaniach, jak i z bossami, jeśli pokonasz wroga „przywódcę”, wszyscy wrogowie stwora zginą natychmiast. Dzięki temu szlifowanie w niektórych obszarach jest bardzo łatwe – na przykład w „niedalekiej przyszłości”„.

Doceniam to, że większe postacie mają wiele płytek, w które można trafić, co może nieco ułatwić niektóre walki. Jeśli trafiłeś ataki dystansowe, a twój przeciwnik nie, jak w „nowoczesnych czasach”, możesz łatwo przejść z dystansu i pokonać bossa bez żadnych obrażeń.


Grafika i muzyka są świetne w tej dobrze zoptymalizowanej grze

Nie ukrywam, że po prostu uwielbiam ścieżkę dźwiękową Yoko Shimomury. „Go! Go! Steel Titan!” i „Paranoid” należą do moich ulubionych utworów wszechczasów ze wszystkich gier RPG z epoki. Chociaż ścieżka dźwiękowa jest niesamowita, muzyka dla każdego rozdziału jest nieco ograniczona. W każdym rozdziale usłyszysz wiele konkretnych piosenek. Nie jest to nie do zniesienia, ale warto o tym wspomnieć.

Oprawa wizualna również wygląda ostro na PC. W Live A Live nie było opóźnień ani spowolnień. Gracze pecetowi mieli do czynienia z niektórymi słabo zoptymalizowanymi grami w ciągu ostatnich kilku miesięcy, ale nie czekaj – to nie jest jedna z nich. Nie zauważyłem szczególnych problemów w żadnym z działów. Czasy ładowania też były przyzwoite.


Podsumowując

Live A Live to szczerze mówiąc gra, która nie ma wystarczającego uznania za to, co zostało zrobione w gatunku JRPG. Ta gra oferowała coś świeżego i nowego, co niestety nie dotarło wtedy do Ameryki. Jest jednak dostępna teraz na PC i warto w nią zagrać nawet po tylu latach.

To niesamowicie emocjonalne przeżycie, a każdy rozdział gry rozgrywa się inaczej niż pozostałe. Walka jest łatwa, grafika jest ostra, a co najważniejsze, jest dobrze zoptymalizowana. Od wrestlingu po strzelaniny na dzikim zachodzie, Live a Live ma wszystko.

READ  Arcadia Earth Toronto, potężna, empiryczna podróż po planecie Ziemia, otwiera swoje podwoje 1 grudnia

Żyj pełnią życia

Live a Live nie zawodzi na żadnej platformie (zdjęcie za pośrednictwem Sportskeeda)

Zrecenzowano w: PC przez Steam (kod dostarczony przez Square Enix)

Platformy: Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, PC

Deweloper: Square Enix, Historia

wydawca: Square Enixa

Data wydania: 2 września 1994 (wersja oryginalna) || 22 lipca 2022 r. (Przełącznik) || 27 kwietnia 2023 (PlayStation/PC)

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *