Recenzja – Dom czarownicy MV (Switch)

Recenzja – Dom czarownicy MV (Switch)

Udostępnianie masom niezależnej japońskiej gry, zwłaszcza tej, która była już dostępna za darmo, jest wyzwaniem. Z drugiej strony twórcy oprogramowania zasługują w stu procentach na uznanie za swoją ciężką pracę, starając się coś zarobić na swoim produkcie, zwłaszcza jeśli ludziom się to podoba. Z drugiej strony może być trudno przełknąć to, aby zobaczyć, jak coś przechodzi od „wspieranego i wolnego przez fanów na całym świecie” do „zamkniętego za płatną platformą”. Zawsze możesz mieć nadzieję, że życzliwość nieznajomych wystarczy, aby przeprowadzka była opłacalna, ale motywacja jest najprawdopodobniej kluczem do sukcesu. Na szczęście firma DanGen Entertainment podjęła niezbędne kroki, aby pomóc w podjęciu kultowego klasyka Dom czarownicy Wyjdź z kręgu wolnego oprogramowania i umieść go w solidnej kategorii „Podnieś tę grę”.

Wielu pozna tę nazwę Dom czarownicy Wśród niezliczonych streamerów, którzy wzięli udział w tym wyjątkowym horrorze. Praca miłości od niezależnego dewelopera Fummy, grasz zagubioną blondynkę o imieniu Viola, która jest uwięziona w lesie i chce wrócić do domu. Nie mając innego wyjścia, Viola wędruje do domu tytułowej wiedźmy, co od razu okazuje się ogromnym błędem. Po wystawieniu na pułapki, zagadki i ogólne śmiertelne sprawy, Viola musi przetrwać całą drogę na górę, aby w końcu zmierzyć się z wiedźmą… przynajmniej w teorii. Dla wielu samo wejście do domu spowoduje natychmiastową śmierć i powrót do menu startowego.

Wąż chce mnie pocałować! Awwwwait, do cholery.

To tutaj smak Dom czarownicy Zaczyna się rozwijać i od gracza zależy, czy będzie brał udział w tej podróży, czy nie. projektować Kreator RPGFummy przygotował grę, aby uruchomić szereg wydarzeń z pozornie arbitralnych powodów. Niektóre wydarzenia to tylko małe chwile, które mają cię rozdrażnić lub przestraszyć, na przykład gasną światła, spadają rzeczy lub pojawiają się tajemnicze znaki. Jest kilka momentów, które naprawdę przyprawiły mnie o dreszcze z powodu ich umiejętności.

Z drugiej strony niektóre z tych wyzwalaczy umierają natychmiast, co może być dużym problemem, jeśli ostatnio nie uratował cię czarny kot. Wszystko i wszystko cię zabije, od podnoszenia rzeczy do niepodnoszenia rzeczy, rozmawiania z rzeczami lub nieodzywania się do nich lub po prostu przebywania w niewłaściwym miejscu w niewłaściwym czasie. Duża część tej gry to próba i błędy, a ostatecznie kończy się uproszczoną rozgrywką, która może skończyć się w niecałą godzinę.

Fajnie, gra dostosowuje się do pomysłów gracza.

jako gra podstawowa, Dom czarownicy Jest to coś wartego obejrzenia i zachęcam do obejrzenia. Uważam, że dzięki ograniczonym sposobom zaprojektowania gry jest to świetny sposób na opowiadanie historii i inspirowanie horroru do czegoś o stosunkowo niskiej rozdzielczości. Posiadanie grafiki pikselowej, aby opowiedzieć historię tego dużego labiryntu, jest trafnym sposobem, ponieważ będziesz naprawdę przerażony lub być może niezadowolony z czegoś tego kalibru, na przykład Unity lub Unreal. Możliwość skupienia się na rozgrywce lub powolnego rozpowszechniania historii za pomocą opcjonalnych dialogów w dzienniku jest fajna, chociaż ta pierwsza jest drogą do zrobienia, jeśli naprawdę jesteś sposobem na przetrwanie.

READ  Obejrzyj zwiastun Władcy Pierścieni: Gollum

Istnieje wiele pułapek i zagadek, które są na czas i musisz działać szybko, nie myśląc o świecie, w którym się znajdują. Zaskoczyło mnie, jak wiele sposobów można zabić bez prawdziwego schronienia, a to było naprawdę zabawne na łatwym poziomie trudności, ponieważ pozwala automatycznie pojawić się i spróbować czegoś jeszcze raz.

Było jednak kilka zagadek, które były pozytywnie irytujące. W szczególności zagadka z czaszką była absolutnym bałaganem do odkrycia, nawet czytając wskazówki, a następnie ponownie je czytając, aby upewnić się, że zrozumiałem. Może to być problem z tłumaczeniem, ale po prostu nie przekazywało to dobrze zrozumienia, więc spędziłem okropny czas przesuwając czaszki i próbując wielu kombinacji, aż w końcu miałem szczęście z właściwą kombinacją. Na szczęście zagadka pozostaje taka sama przez cały czas, więc gdy już ją dostałem, mogłem szybko to zrobić ponownie po tym, jak zostałem natychmiast zabity przez następną pułapkę, która pojawiła się na mojej drodze. Tanie zabójstwa są czasami zabawne, ale znowu powrót do głównego menu (na normalnym poziomie trudności) był dość irytujący, zwłaszcza jeśli ostatnio zapomniałeś porozmawiać z kotem.

Ale jak mógłbym nie w tak żywym dialogu?

Scena dźwiękowa gry jest bardzo prosta i myślę, że działa bardzo dobrze Dom czarownicy. Ciesz się spokojem i napięciem, które przenikają dookoła, z kilkoma kontrastującymi nutami unoszącymi się, aby pomóc w kształtowaniu atmosfery. Kiedy wpadasz w pułapkę prześladowcy i coś próbuje cię zabić, nagły zastrzyk szaleńczych, odwróconych nut podnosi sufit i zapewnia cię o czymś zaciekłym. Smutna muzyka towarzysząca jednemu z zakończeń (tak, wiele zakończeń!) pasuje i czujesz się niemal cynicznie, gdy otwierasz dodatkowe zakończenie. Zdecydowanie nie jest to ścieżka dźwiękowa, którą sam bym wciągnął, ale bardzo dobrze pasuje do gry.

Dziwne dźwięki po chodzeniu po tym „sekretnym” pokoju są przerażające.

Dużo czasu zajęło mi zrozumienie pełnej nazwy, MV . Dom Czarownicy, jest wskazówką, jak odtworzyć tę grę w RPG Maker MV, i tutaj ludzie będą musieli głosować swoimi portfelami i mózgami. Z drugiej strony, zaktualizowana grafika uwydatnia wiele aspektów gry, zwłaszcza ogród i cztery pokoje dźwiękowe.

READ  Seria Synaptics Astra™ SL zdobywa tytuł Best in Show na targach Embedded World

Fajnie jest widzieć, jak gra jest odpowiednio traktowana na wysokim poziomie, ale to ma swoją cenę. Podczas gdy oryginał był ciemny, ta wersja MV jest czasami zbyt ciemna, przez co bardzo mocno wpatruję się w ekran, aby zobaczyć, co robię. Jest to łatwe w obsłudze na dużym ekranie, ale jeśli grasz w to na swoim Nintendo Switch w podróży, nawet najlepsze warunki oświetleniowe nie zrekompensują nasyconej ciemności, która panuje w większości pomieszczeń. Bez względu na labirynt czarnego pokoju: świadomość, dokąd idę, jeszcze przed zgaszeniem światła była niesamowitym bólem w dupie.

Ciężko to zobaczyć, ale do śmierci pluszowego misia dzieli mnie niecała sekunda.

Jednak wydanie MV. Wprowadza również nowy poziom trudności, który wydaje się zupełnie nową grą. Fummy stworzyło zupełnie nowy styl Dom czarownicy W trybie trudnym, w którym przedmioty znajdują się w innym miejscu, pułapki reagują inaczej i wszystko jest prawie całkowicie zremiksowane. Na początku spędziłem sporo czasu, próbując znaleźć maczetę i jest to przedmiot, bez którego dosłownie nie można rozpocząć gry.

Chociaż jest oceniany jako „wyzywający”, określiłbym go jako swego rodzaju „Nową Grę Plus”, ponieważ nie jest dostępny nawet po wyjściu z gry w trybie normalnym. Wprowadza również nowe elementy fabuły i daje znacznie ostrzejszy (i bardziej krwawy) obraz tego, co dzieje się między Violą, Elaine i innymi aspektami gry. Dla fanów jest to ciekawy nowy styl gry i w zasadzie pozwala nauczyć się wszystkiego od nowa.

O rany, Irysowane lustro naprawdę mnie rozumie, wiesz?

Osobiście uważam MV . Dom Czarownicy To skarb i cieszę się, że jest teraz dostępny na wielu platformach. Wiarygodność jest nadal potrzebna do ciężkiej pracy, którą japońscy programiści wykonują w większych ilościach, a to jest solidny krok naprzód. Mam szczerą nadzieję, że dostaniemy również możliwą kopię fizyczną, ponieważ widzę kolekcjonerów, którzy chcą dodać to do swoich półek. Choć może być krótki, można i należy spróbować przynajmniej raz, dlatego cieszę się, że oryginał nadal jest powszechnie dostępny za darmo. Jeśli chcesz tylko wiedzieć, co powoduje zamieszanie, łatwo jest znaleźć w Internecie. Jeśli jednak podoba ci się przerażająca i karająca historia, która jest tutaj opowiedziana, zachęcam do wspierania pracy Fummy i podnoszenia MV . Dom Czarownicy Jako sposób na podziękowanie i zobaczenie zupełnie nowej twarzy tej naprawdę przerażającej gry.

READ  Właściciel OnePlus Nord 2 twierdzi, że nowy telefon się zapalił

Nawet przy zaktualizowanym wydaniu MV ograniczenia związane z pikselowymi wzorami i błotnistym oświetleniem mogą czasami okazać się frustrujące.

Różnorodność zagadek i pułapek w połączeniu ze stopniową rozbudową domu prowadzi do imponującego tempa, a koordynacja przygód to najlepszy sposób na opowiedzenie tej historii.

Lekka muzyka, ciężka irytująca, działa na to, czego chce gra, ale w końcu mieści się gdzieś pomiędzy niepokojem a powtarzaniem.

Naprawdę fajnie było grać w to samemu, a ekstra trudny tryb dał mi uczciwy, pierwszy raz do czynienia z czystym nonsensem moich morderstw.

Ostateczny wyrok: 7,0

The Witch’s House MV jest już dostępne na PC i Switch.

Recenzja na Nintendo Switch.

Egzemplarz „Domu czarownicy” dostarczył wydawca.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *