„Polityka kosmiczna zmieniła zasady gry na indyjskiej arenie prywatnych technologii kosmicznych”: współzałożyciel Skyroot, Pawan Kumar Chandana

„Polityka kosmiczna zmieniła zasady gry na indyjskiej arenie prywatnych technologii kosmicznych”: współzałożyciel Skyroot, Pawan Kumar Chandana

Firma zajmująca się technologią kosmiczną Skyroot Aerospace zebrała 27,5 miliona dolarów (około 27,5 miliona dolarów). $(225 crore rupii) w rundzie finansowania poprzedzającej serię C prowadzonej przez firmę inwestycyjną Temasek z siedzibą w Singapurze, co podkreśliło pozycję Indii jako rosnącej potęgi w technologii przestrzeni prywatnej. Ambicją jest zbudowanie solidnych fundamentów technologii kosmicznej dla świata z Indii, mówi współzałożyciel i dyrektor generalny firmy, Pawan Kumar Chandana, powszechnie uważany za pioniera technologii prywatnej przestrzeni kosmicznej w Indiach. Dzięki nowej rundzie finansowania całkowite finansowanie firmy wzrosło do 95 milionów dolarów.

Skyroot, założona przez Chandanę i Nagę Bharat Dhaka w 2018 roku, zyskała na znaczeniu po wystrzeleniu pierwszej rakiety opracowanej prywatnie w Indiach i Azji Południowej. Firma twierdzi, że świadczy również na żądanie opłacalne usługi wystrzeliwania w przestrzeń kosmiczną małym i średnim globalnym rynkom satelitarnym.

Chandana twierdzi, że nowa runda finansowania pomoże Skyroot przyspieszyć nadchodzące premiery w ciągu najbliższych dwóch lat. Fragmenty wywiadu:

Dziś Indie są jednym z wiodących krajów na świecie w kategorii technologii przestrzeni prywatnej. Pięć lat temu nic nie wskazywało na to, że w tej przestrzeni nastąpi takie rozrost startupów. Co zmienia zasady gry?

Obecnie w Indiach działa ponad 150 start-upów zajmujących się technologiami kosmicznymi, a wiele z nich zbiera fundusze. Kluczowym czynnikiem umożliwiającym było sformułowanie polityki kosmicznej. Polityka ta otworzyła sektor na zwiększony udział podmiotów pozarządowych w całym łańcuchu wartości gospodarki kosmicznej. Rząd powołał Indyjskie Narodowe Centrum Promocji i Zezwoleń na Przestrzeń Kosmiczną (IN-SPACe) jako agencję pojedynczego okna zajmującą się promocją i wydawaniem zezwoleń na działania w przestrzeni kosmicznej. Doprowadziło to do transformacji. Posiadanie niezależnej agencji licencyjnej pozwala nam prowadzić działalność w znacznie lepszy sposób i tworzyć produkty w oparciu o solidne ramy polityczne.

Ekscytujące wiadomości! Teraz na kanałach WhatsApp. Zapisz się już dziś klikając w link i bądź na bieżąco z najnowszymi pomysłami finansowymi! Kliknij tutaj

READ  Obejrzyj wspaniały Jupiter Flyby z NASA ze ścieżką dźwiękową Vangles

Oczywiście posiadanie silnej polityki pomaga startupom przyciągnąć inwestorów.

Podczas pierwszych rund finansowania zdobycie zaufania inwestorów było trudne. Kiedy jednak sformułowano politykę kosmiczną, stało się to łatwiejsze. Powiedziałbym, że zanim powstała ta polityka, pozyskanie kapitału było chyba dziesięciokrotnie trudniejsze.

Kolejnym czynnikiem sprzyjającym był silny ekosystem kosmiczny, który mieliśmy przez ostatnie 60 lat.

Jako założyciele próbujecie przesuwać granice, jeśli chodzi o technologię kosmiczną. Jednocześnie trzeba utrzymać finansowanie. Jak trudna była podróż?

Podczas pierwszych dwóch rund musieliśmy przeznaczyć 50% całkowitego czasu na zbieranie funduszy. Niektórzy z naszych pierwszych inwestorów byli dla nas mentorami podczas kolejnych rund. Obecnie pytania dotyczą zakresu. Kiedy zaczynaliśmy w 2018 roku, wyprzedzaliśmy konkurencję i musieliśmy wykonać pewny krok.

Jak planujesz spędzić nową rundę finansowania?

Wykorzystamy go do napędzania kolejnej fazy wzrostu poprzez zwiększenie inwestycji w infrastrukturę i technologie kosmiczne, przyciąganie najlepszych talentów oraz zwiększanie tempa i możliwości wynoszenia na orbitę.

Jakie masz aspiracje jako firma na przyszłość?

Jako kraj mamy wszystkie składniki, aby być światowym liderem w tej dziedzinie i jesteśmy najbardziej opłacalną potęgą kosmiczną na świecie. Jako firma naszą ambicją jest zbudowanie z Indii mocnych podstaw technologii kosmicznej dla świata.

Dokładamy wszelkich starań, aby budować kulturę innowacyjności i zwinności. Globalnie rynek technologii kosmicznych jest wart 400 miliardów dolarów, z czego Indie mają 2% udziału. Przeszliśmy już do historii, wysyłając w kosmos pierwszą rakietę produkcji indyjskiej, Vikram-S, w zeszłym roku, a obecnie przygotowujemy się do wystrzelenia pierwszego orbitalnego pojazdu nośnego w pierwszym kwartale 2024 r. W zeszłym tygodniu zaprezentowaliśmy w Hyderabadzie Wielostopniowa rakieta nośna Vikram -1, która ma ładowność około 300 kg i ma możliwość umieszczania satelitów na niskiej orbicie okołoziemskiej (LEO).

„Ekscytująca wiadomość! Mint jest teraz dostępny na kanałach WhatsApp 🚀 Zapisz się już dziś klikając w link i bądź na bieżąco z najnowszymi pomysłami finansowymi!” Kliknij tutaj!

READ  Aktualności | Rekiny prawie wyginęły 19 milionów lat temu: Badanie

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *