Pojazdy elektryczne: koszty do rozważenia przed dokonaniem zmiany

Pojazdy elektryczne: koszty do rozważenia przed dokonaniem zmiany

Wraz z rozwojem kanadyjskiego przemysłu pojazdów elektrycznych coraz więcej Kanadyjczyków przechodzi na pojazdy elektryczne w nadziei na zaoszczędzenie na kosztach paliwa i ubezpieczenia.

Jednak całkowite koszty zależą od tego, ile jeździsz, zakupionego pojazdu i miejsca jego wysyłki, żeby wymienić tylko kilka czynników.

Zanim dokonasz zmiany, oto kilka czynników cenowych, które należy wziąć pod uwagę.

Ile kosztuje ubezpieczenie?

Podobnie jak w przypadku pojazdów napędzanych gazem, stawki ubezpieczenia samochodów elektrycznych różnią się w zależności od historii prowadzenia pojazdu, lokalizacji, wieku oraz tego, czy kupuje ona luksusowy czy zwykły model samochodu. W zależności od tych zmiennych ubezpieczenie pojazdu elektrycznego może zaoszczędzić trochę pieniędzy.

Według raportu towarzystwa ubezpieczeniowego za 2022 rok Cenystawki ubezpieczenia dla 35-letniego mężczyzny mieszkającego w Toronto w Ontario, który nie ma żadnego dowodu rejestracyjnego, byłyby tańsze, gdyby kierowca kupił samochód elektryczny zamiast benzynowego.

Średni koszt najdroższego samochodu elektrycznego, Tesli Model S z 2017 r., będzie kosztować 200,42 dolarów miesięcznie. Ubezpieczenie najtańszego samochodu elektrycznego, Kia Niro 2019, kosztuje średnio około 165,92 dolarów miesięcznie.

Dla porównania, najdroższy samochód benzynowy do ubezpieczenia, BMW M340i z 2022 r., kosztuje średnio około 231,75 dolarów miesięcznie.

Qui Trieu, wiceprezes ds. ubezpieczeń krajowych w Aviva Canada, powiedział CTVNews.ca, że ​​chociaż istnieje potencjał oszczędności, istnieją jeszcze inne czynniki, takie jak części zamienne, które będą miały wpływ na składki ubezpieczeniowe i całkowity wydatek pojazdu elektrycznego.

Jeśli zdarzy się wypadek i akumulator Twojego pojazdu elektrycznego ulegnie poważnemu uszkodzeniu, Jeśli Twoje ubezpieczenie tego nie obejmuje, możesz otrzymać zwrot kosztów w wysokości kilku tysięcy dolarów. Jednak wraz z rozwojem branży zwiększy się również dostęp do kluczowych części, twierdzi Treu.

„Ponieważ pojazdy elektryczne są wciąż nowością na rynku, wciąż znajdujemy się w okresie przejściowym, nie tylko jeśli chodzi o ich wdrażanie, ale także pokonywanie wyzwań wpływających zarówno na branżę, jak i klientów w zakresie dostępnych dostaw pojazdów i wykwalifikowanej siły roboczej. Pojazdy elektryczne są produkowane inaczej niż pojazdy gazowe pojazdów, a Treu stwierdził w środowym oświadczeniu przesłanym e-mailem: „Czasami naprawy mogą być droższe, co może mieć wpływ na składki ubezpieczeniowe”.

READ  Pracownicy BC Ferries składają skargę dotyczącą praw człowieka

Gdzie mogę zaoszczędzić pieniądze?

Chociaż istnieją pewne oszczędności w zakresie ogólnych kosztów paliwa i składek ubezpieczeniowych, jedyny całkowity koszt pojazdu elektrycznego jest nadal dość wysoki w porównaniu z pojazdami napędzanymi gazem.

Według Kanadyjskie Stowarzyszenie SamochodoweCeny modeli samochodów elektrycznych z lat 2022 i 2024 wahają się od 38 198 do 212 500 dolarów.

the Rząd federalny oferuje zachętę do zakupu pojazdu w wysokości 5000 dolarów Z zasięgiem elektrycznym większym niż 50 km i 2500 USD dla pojazdów o zasięgu elektrycznym mniejszym niż 50 km. Treu twierdzi ponadto, że kierowcy powinni również wziąć pod uwagę różne zachęty oferowane przez każdą prowincję oraz zniżki oferowane przez różne firmy ubezpieczeniowe, co może w dużym stopniu pomóc w zaoszczędzeniu pieniędzy.

Wraz ze wzrostem cen gazu w zeszłym roku właściciele pojazdów elektrycznych mogą również zaoszczędzić na kosztach paliwa, ponieważ nie muszą już płacić na stacji, jeśli mogą ładować w domu lub na najbliższej stacji ładowania.

W zależności od wielkości samochodu i dystansu, jaki pokonujesz, koszty ładowania samochodu elektrycznego będą się różnić. Na przykład w kanadyjskim przewodniku dotyczącym zużycia paliwa na rok 2023 stwierdzono, że roczny koszt ładowania dla właściciela Tesli Model S wynosi 525 dolarów rocznie. Na przykład w porównaniu z Hondą Civic roczny koszt paliwa może sięgać nawet 1775 dolarów.

Kto byłby dobrym kandydatem?

Kanadyjczyków rozważających przejście na napęd elektryczny nie trzeba przekonywać, jeśli chodzi o oszczędności, ale brak stacji ładowania utrudnia lądowanie, mówi Brian Kingston, prezes Kanadyjskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów.

„Ankieta za ankietą pokazuje, że największymi obawami Kanadyjczyków dotyczącymi przejścia na pojazd elektryczny jest możliwość ładowania i cena tych nowych pojazdów” – powiedział Kingston w środowej rozmowie telefonicznej z CTVNews.ca.

Kingston wyjaśnia, że ​​Kanadyjczycy przed zakupem pojazdu elektrycznego powinni wziąć pod uwagę kilka czynników, ale przede wszystkim należy ocenić dostępność ładowania pojazdu, niezależnie od tego, czy znajduje się ono w domu, w miejscu pracy, czy w pobliskiej stacji ładowania.

READ  Jak blisko jesteśmy do osiągnięcia szczytowego zapotrzebowania na ropę?

Ponadto Kingston twierdzi, że Kanadyjczycy powinni przyjrzeć się swojemu wzorowi jazdy oraz zastanowić się, jak często i jak daleko jeżdżą, aby sprawdzić, czy pojazd elektryczny jest dla nich odpowiedni.

„To naprawdę ważne, aby przyjrzeć się swoim wzorom jazdy i określić, czy posiada się infrastrukturę ładowania, która to ułatwia. Wyjątkowość Kanady polega na tym, że mamy 1,1 miliona kilometrów dwupasmowych dróg publicznych. Mamy zimny klimat i Kanadyjczycy pokonywać duże odległości” – powiedział. „długie”.

„Nierzadko zdarza się, że ktoś pokonuje w weekend 800 km, aby odwiedzić rodzinę lub podróżować po hrabstwie, więc jeśli robisz to regularnie, ważne jest, aby upewnić się, że masz dostęp do infrastruktury ładowania”.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *