Partner EBRD i InnoEnergy w recyklingu pojazdów elektrycznych w Polsce; Następna jest Europa Środkowa

Partner EBRD i InnoEnergy w recyklingu pojazdów elektrycznych w Polsce;  Następna jest Europa Środkowa








  • EBOR i EIT InnoEnergy partnerem w recyklingu baterii EV

  • Bariery i możliwości rynkowe zostaną początkowo zbadane w Polsce

  • Centrum wiedzy połączy interesariuszy, co doprowadzi do nowych inwestycji

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR) i EIT InnoEnergy połączyły siły, aby stworzyć krajobraz inwestycyjny dla recyklingu akumulatorów pojazdów elektrycznych (EV) w gospodarkach, w których bank inwestuje, zaczynając od Polski, a kończąc na sąsiednich krajach Europy Środkowej.

Celem EBOR i EIT InnoEnergy jest poprawa wykorzystania surowców wtórnych w produkcji baterii.

Obie firmy mają duże doświadczenie w ekosystemie akumulatorów pojazdów elektrycznych i duże osiągnięcia w opracowywaniu modeli biznesowych gospodarki o obiegu zamkniętym.

W ostatnich latach EBOR dokonał kilku inwestycji w produkcję akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Europie Środkowej i zbudował silne sieci w tym sektorze. W Polsce EBOR przeznaczył ponad 500 milionów euro na sektor produkcji pojazdów elektrycznych, a najnowszym projektem była inwestycja w nowy zakład recyklingu akumulatorów pojazdów elektrycznych.

Prezes EIT InnoEnergy Europejski sojusz na rzecz baterii (EBA), wspiera innowacyjne firmy działające w sektorach czystych technologii i baterii oraz prowadzi Akademię EBA, która pomaga szkolić siłę roboczą potrzebną do rozwoju unijnego sektora baterii. Platforma Akademii EBA będzie kluczem do współpracy z kluczowymi interesariuszami w łańcuchu wartości recyklingu baterii. Oprócz EBA siłą napędową jest EIT InnoEnergy Europejskie Centrum Akceleracji Zielonego Wodoru (EGHAC) i Europejski Sojusz Przemysłu Fotowoltaiki Słonecznej.

Obie firmy będą wspólnie pracować nad identyfikacją barier rynkowych dla rozwoju łańcucha wartości recyklingu akumulatorów EV w Polsce i na innych rynkach Europy Środkowej. Oceń wyzwania techniczne i regulacyjne, stwórz platformę ułatwiającą wymianę i partnerstwa między zainteresowanymi stronami w całym łańcuchu wartości recyklingu materiałów do akumulatorów pojazdów elektrycznych, stwórz centrum wiedzy dla możliwości uczenia się i ostatecznie wspieraj dostęp do finansowania.

Marcin Wasilewski, CEO EIT InnoEnergy Central Europe, powiedział: „Skuteczna dekarbonizacja transportu odgrywa kluczową rolę w unijnym planie osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Z analiz wynika, że ​​do 2030 roku po drogach Polski będzie jeździło ponad milion pojazdów elektrycznych. jest głównym dostawcą akumulatorów na rynki europejskie. Jednak dostępność komponentów do akumulatorów stanowi poważne wyzwanie. Zużycie materiałów w pojeździe elektrycznym jest prawie dwa razy większe niż w przypadku pojazdów spalinowych. Podczas gdy nowe technologie zmniejszają materiałochłonność, recykling i gospodarka o obiegu zamkniętym będą sprostać popytowi i zachować strategiczną autonomię UE Jako EIT InnoEnergy branża czystych technologii w Europie Środkowo-Wschodniej jest strategicznym atutem UE Jesteśmy zaangażowani w integrację między łańcuchami, w tym wykwalifikowaną siłę roboczą, a teraz współpracujemy z EBOR w celu rozwoju i skalowania środkowoeuropejskiej baterii pojazdów elektrycznych ekosystem recyklingu. Cieszymy się, że możemy działać.

Gianfioro Nacchi, dyrektor ds. zrównoważonego biznesu i infrastruktury, strategii klimatycznej i realizacji w EBOR, powiedział: „Baterie są uznawane za jedną z kluczowych technologii przejścia na niskoemisyjną i odporną gospodarkę, która jest priorytetem EBOR. Tworzenie rynków surowców wtórnych do akumulatorów będzie miało kluczowe znaczenie dla przyspieszenia przejścia na pojazdy niskoemisyjne i bezemisyjne.Umożliwi również produkcję towarów w Europie i z odpadów, co ma na celu zapewnienie znacznych korzyści gospodarki o obiegu zamkniętym wszystkim, od obywateli po inwestorów. EBOR z przyjemnością współpracuje z EIT InnoEnergy w realizacji naszych wspólnych celów w zakresie bardziej ekologicznego systemu transportu i efektywnego gospodarowania zasobami.

Do tej pory EBOR zainwestował w Polsce blisko 12,5 mld euro. Obecny udział projektów zielonej transformacji gospodarczej w kraju wynosi 80 proc.












READ  USA: Ponad pół miliona Amerykanów zmarło z powodu wirusa koronowego

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *