„Ogromne światy” na wystawie w Centrum Technologii Filmowych – Winnipeg Free Press

„Ogromne światy” na wystawie w Centrum Technologii Filmowych – Winnipeg Free Press

Pod Portage Street ożywają sny o statkach kosmicznych, nawiedzonych rezydencjach i Europie lat 20. XX wieku.

„Moglibyśmy zrobić tutaj Old West. Moglibyśmy tu zrobić reklamę McDonald's” – powiedział Jonathan Foo Soon Lo, starszy dyrektor StudioLab xR w Winnipeg.

Znajdująca się w pobliżu ściana LED o wysokości 3,3 m i szerokości 7,3 m wyświetla wejście do statku kosmicznego. Spojrzał na Matta McMahona, instruktora w StudioLab xR i poprosił go o zmianę oświetlenia — może „na bardziej złowieszczy czerwony kolor?”

Wkrótce ze statku kosmicznego wyemitowało czerwone światło, co zostało sfotografowane specjalną kamerą. Na innym ekranie statek kosmiczny wtapia się w scenę z fizycznymi rekwizytami studia.

MIKAELA MACKENZIE / FREE PRESS Starszy dyrektor Jonathan B. H. Soon-il (po lewej), dyrektor generalny Louis Jez oraz trener i kierownik ds. technologii Matt McMahon w StudioLab xR, stacji szkoleniowej poświęconej rzeczywistości rozszerzonej dla twórców filmowych, w Winnipeg.

„Widzicie, dlaczego reżyserzy by tego chcieli” – powiedział Lu. „W zasadzie mogą bawić się w boga i przenosić światy”.

Prawie wszystko może się poruszać w przestrzeni zdjęciowej StudioLab xR. Biurka, kamery i wsporniki mają kółka.

Lu zauważył, że grupa filmowców przechodzących szkolenie z produkcji wirtualnej ma inne potrzeby niż grupa studentów inżynierii biorących udział w wycieczce. Umieszczanie rzeczy na kółkach „ratuje plecy”.

StudioLab xR zostało oficjalnie otwarte w piwnicy 201 Portage w zeszłym miesiącu. Teraz w pracowity tydzień przez jego drzwi może przejść 100 osób.

Władze prowincji i federalne przyznały firmie New Media Manitoba łącznie 3,5 miliona dolarów na utworzenie StudioLab xR, witryny szkoleniowej w zakresie rzeczywistości rozszerzonej. Branża przekazała ponad 1 milion dolarów.

Lu powiedział, że od otwarcia każdy dzień jest inny.

„To najnowocześniejsza technologia” – powiedział Nicholas Phillips, prezes komórki IATSE 856, reprezentującej przedstawicieli branży filmowej Manitoby.

MIKAELA MACKENZIE / PRASA BEZPŁATNA StudioLab xR otworzyło w zeszłym miesiącu swoją lokalizację pod 201 Portage.
MIKAELA MACKENZIE / PRASA BEZPŁATNA StudioLab xR otworzyło w zeszłym miesiącu swoją lokalizację pod 201 Portage.

Phillips przeszedł wirtualne szkolenie produkcyjne w centrum miasta. Powiedział, że coraz popularniejszy styl kręcenia filmów będzie miał wpływ na działy, od rekwizytów po kostiumy i oświetlenie.

Do chwili obecnej szkolenie przeszło 20 członków IATSE. Kolejne sesje już za nami. Związek liczy około 700 członków, a kolejnych 100 pracuje nad członkostwem.

READ  Zamówienia na Google Pixel 7 i Pixel 7 Pro w przedsprzedaży rozpoczną się w Indiach 6 października

W ciągu ostatnich ośmiu lat liczba członków podwoiła się, zatrzymując się na krótko podczas zeszłorocznego strajku pisarzy amerykańskich. Phillips zauważył, że wzrost ten odzwierciedla branżę filmową hrabstwa.

„Cały czas otrzymujemy większe oferty” – powiedział. „Możliwość kontaktu (z wirtualną produkcją) w Manitobie jest dla nas świetna”.

StudioLab xR to jedna z czterech lokalizacji w Kanadzie – i jedyna lokalizacja na prerii – posiadająca oznaczenie szkoleniowe Unreal Engine. the Fortnite Gra wideo i Gwiezdne Wojny serial telewizyjny Mandalorianin Pomoc przy wdrażaniu Unreal Engine i wirtualnej produkcji.

McMahon należy do niewielkiej grupy certyfikowanych instruktorów Unreal Engine. Często uczestniczy w zajęciach StudioLab xR, ucząc 10-osobowe grupy, jak korzystać z oprogramowania.

„Widziałem, jak ludzie tworzyli ogromne światy” – powiedział McMahon. „Wszystko pod słońcem”.

Światy, które można wykorzystać w tle filmu lub gry wideo, a może w firmie budowlanej lub architektonicznej. McMahon wyjaśnił, że Unreal Engine współpracuje ze wszystkim, co wymaga wizualizacji.

Low dodał, że New Media Manitoba omawiała możliwość szkoleń i współpracy z wieloma branżami, w tym z inżynierami i szkołami średnimi. Opisał StudioLab xR jako „przestrzeń kolizji” dla różnych sektorów.

MIKAELA MACKENZIE / FREE PRESS Starszy dyrektor Jonathan Foo Soon Lo (od lewej), dyrektor generalny Louie Guise oraz trener i lider technologii Matt McMahon w przestrzeni szkoleniowej StudioLab xR w Winnipeg.

MIKAELA MACKENZIE / FREE PRESS Starszy dyrektor Jonathan Foo Soon Lo (od lewej), dyrektor generalny Louie Guise oraz trener i lider technologii Matt McMahon w przestrzeni szkoleniowej StudioLab xR w Winnipeg.

Tyson Caron był jednym z pięciu reżyserów, którzy w marcu odbyli szkolenie podczas produkcji filmu krótkometrażowego. Stworzył go on i jego załoga 2041trwająca mniej więcej trzy minuty opowieść o trójkącie miłosnym science-fiction w ciągu jednego dnia.

„Ta branża rozwija się szybko” – powiedział Caron. „To ciągle ewoluuje i zawsze musisz uczyć się nowych technik”.

Weteran branży filmowej z 24-letnim stażem wierzy, że produkcje wirtualne i tradycyjne – kręcone w plenerze lub na planach filmowych bez nowego sprzętu – będą miały swoje miejsce w branży filmowej.

READ  Nowy zestaw umiejętności mistrza League of Legends Renata Glasc i Ultimate

Jak podkreśla lokalny operator Vince Tang, przestrzeń do kręcenia na ekranie New Media Manitoba jest ograniczona. Wyraził jednak uznanie dla studia i nazwał je „czymś absolutnie niezbędnym”.

Pracownicy New Media Manitoba, w tym dyrektor generalny Louie Ghiz, mają nadzieję na utworzenie w Manitobie większego wirtualnego studia produkcyjnego.

StudioLab xR ma na celu przeszkolenie mieszkańców Manitoby w zakresie „tych zawodów przyszłości” – powiedział Ghiz. W obiekcie o powierzchni 5500 stóp kwadratowych za opłatą można także dokonać rezerwacji dla firm.

Ceny zależą od projektu i mogą się znacznie różnić, powiedział Lu, dodając, że trudno jest ustalić przedział cenowy.

„Częścią naszego celu jest udostępnienie go każdemu, aby ludzie nie musieli opuszczać prowincji i płacić wygórowanych cen, aby udać się na większy rynek” – dodał Guise.

StudioLab xR ma teraz kostiumy do przechwytywania ruchu i kurtyny dźwiękowe do filmowania, ale kiedyś był to bank pełen skarbców i kasjerów.

Sufity o wysokości 20 stóp i lokalizacja — w pobliżu Exchange District, centrum filmowego — to powody umieszczenia StudioLab xR pod 201 Portage, powiedział Ghez.

Dodał: „Nie chcemy stosować tego samego podejścia za pięć lat”. „Chcemy stale dostosowywać się do potrzeb rynku i branży”.

Roczny koszt utrzymania StudioLab xR oszacował na 500 000 dolarów. Powiedział, że liczba ta ulegnie zmianie w miarę kontynuowania działalności New Media Manitoba przez pierwszy rok działalności studia.

Kelly Fornell, dyrektor generalny Tech Manitoba, nazwał StudioLab xR „wartością dodaną”.

Stephen Foster, agent Gildii Reżyserów Kanady, nazwał to „narzędziem w zestawie narzędzi naszego filmowca”.

[email protected]

Gabriel Pesci

Gabriel Pesci
Reporter

Gabe jest wielkim fanem ludzi, pisania i nauki. Wiosną 2020 roku ukończyłem program Creative Communications w Red River College.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *