Runda 1: Noli Chilcotin 6,0

Runda 1: Noli Chilcotin 6,0

Kanadyjska marka Knolly wprowadza na rynek zupełnie nowy Chilcotin. Rower, nazwany na cześć rozległego pasma górskiego Kolumbii Brytyjskiej, jest szóstą generacją i wprowadzono w nim wiele zmian, które łącznie oferują coś zupełnie innego niż poprzednia wersja. Koncepcja geometrii ulega poważnym zmianom, a estetyka otrzymuje dobrze wykonany lifting. W rzeczywistości, chociaż rura podsiodłowa została przeniesiona z poprzedniej generacji, wszystko inne zostało przeprojektowane, a wszystko to przy jednoczesnym zachowaniu zgodności rury podsiodłowej z konstrukcją FourByFour.

Szczegóły Chilcotin 6.0

• Opcje konstrukcyjne: 160f/155r i 170f/160r
• Koła 29-calowe
• Kąt główki (170/170): 64,25/63,75 stopnia
• Kąt rury podsiodłowej (170/170): 77,5/77°
• Długość tylna środkowa: 438, 442, 446, 450 mm
• Zasięg (170/170): 458, 483, 509, 534 mm
• Cena: 4499 USD – 5799 USD
• Więcej informacji: knollybikes.com

Rower będzie dostępny w dwóch wersjach podróżowania, każda zawierająca cztery różne zestawy konstrukcyjne. Obie wersje są wyposażone w 29-calowe koła przednie i tylne i są dostępne w wersjach od małych do bardzo dużych. A ponieważ to ta sama rama, możesz jeździć z widelcem 160-180 mm.
Szczegóły ramki

W nowym systemie Chilcotin wprowadzono wiele zmian w zmienionych ramach. Górna rura jest teraz przesunięta i prosta, co nadaje jej ostrzejszy, mocniejszy wygląd i niższe łożyskowanie, łożyska stanowią pełne uzupełnienie Enduro, wahacz jest teraz jednoczęściowym monolinkem, a wszystkie łożyska są płaskie – uwzględniono narzędzia, co powinno ułatwić instalację i demontaż. Dostępne są również wsporniki łańcucha dostosowane do rozmiaru, zgodne z UDH, uchwyty na narzędzia i butelki, obniżone mocowanie amortyzatora do współpracy z zestawami łożysk wałeczkowych Fox oraz większe mocowanie wału 180 mm. Następuje także pojawienie się małych rozmiarów.

Inżynieria

W architekturze Chilcotin również zaszły naprawdę duże zmiany. Po pierwsze, nie należy lekceważyć wprowadzenia rozwórek wielkogabarytowych. Marka jest wielkim zwolennikiem większego zasięgu, więc zrekompensowanie tego nieco dłuższymi pobytami to świetny sposób na utrzymanie bardziej równomiernego obciążenia przedniego. Chociaż porównując tabelę geometrii z poprzednim modelem, może się wydawać, że zasięg ponownie się zwiększył, co rzeczywiście ma miejsce, ale można to łatwiej zrekompensować poprzez wprowadzenie kompaktowych rozmiarów, pozwalających większej liczbie rowerzystów na redukcję, jeśli sobie tego życzą.
Rozmiar jest proporcjonalny i osiąga wartości, efektywne długości górnej rury i środkowe części tylnej rury są takie, jakich można się spodziewać, jednak chciałbym również zauważyć, że etykiety z rozmiarem nie są tam, gdzie wielu rowerzystów by się tego spodziewało. Posunąłbym się nawet do stwierdzenia, że ​​w porównaniu do innych marek Chilcotin jest dostępny w średnich i bardzo dużych rozmiarach. Nie ma w tym nic złego, ale powiedziałbym, że rozmiar koszuli może nie mieć znaczenia, jeśli kupujesz własny Knolly. W teście miałem 183 cm (6 cali) wzrostu i całkiem chętnie jeździłem na średnim rowerze, podczas gdy zwykle jeżdżę na dużym rowerze.

READ  Anuluj niespodziankę dla komputerów Mac

Jedną z rzeczy, która spodoba się pasażerom wszystkich kształtów i rozmiarów, jest możliwość wyboru dłuższych pociągów. Połączenie krótkich rurek i dużej głębokości włożenia oznacza, że ​​być może będziesz mógł wykorzystać swój najdłuższy słupek w historii. Do testów zamontowałem ramę OneUp V2 240 mm, podczas gdy w przypadku innych ram mogę zamontować tylko 210 mm, jeśli mam szczęście. Te dodatkowe 3 cm przestrzeni zrobią różnicę, nawet jeśli będzie to korzyść, którą zyskasz jeszcze więcej, gdy z czasem się do niej dostosujesz.

Kąt rury podsiodłowej jest wystarczająco duży, ale w skrajnych przypadkach faktyczny jego pomiar może przesunąć ciężar rowerzysty w stronę tyłu roweru. Często jest to kompromis pomiędzy nieuszkodzonymi rurami a układem zawieszenia i będzie zaspokajał potrzeby rowerzystów, którzy chcą dodatkowego opuszczenia sztycy, nawet jeśli oznacza to nieco bardziej przesunięte do tyłu położenie.

Projekt zawieszenia

Czy Knolly byłoby bez systemu FourBy4? Oczywiste jest, że marka wierzy, że jest to najlepszy sposób na spełnienie jej specyficznych wymagań, ale to nie znaczy, że nie jest to coś dziwnego w swoich właściwościach.

W tej wersji zaobserwowano dalszy wzrost oporu przysiadów, ale także współczynnika dźwigni. Pomysł jest taki, że możesz mieć wysoką skuteczność zapobiegania przysiadom, ale następnie użyć wyższego współczynnika dźwigni, aby to zrekompensować, jednocześnie oferując przyzwoite śledzenie. Rower charakteryzuje się także niskim oporem toczenia, co zapewnia niezależne hamowanie, nawet jeśli może to przełożyć się na większe przenoszenie masy w przypadku mocnego oparcia się o miejsca do cumowania. Chociaż nie mam dokładnych liczb, te cechy są obecne w Chilcotin Riding i nie mogę się doczekać, aby wiosną przedstawić bardziej świadomą recenzję. Od razu oczywistą zaletą jest prowadzenie bez hamulca i chociaż 170 mm to rower o dużym skoku, wydaje się, że ma więcej.

READ  Samsung wprowadza Galaxy Watch5 Golf Edition do Wielkiej Brytanii

Wrażenia z jazdy

Nowy Chilcotin stanowi dobry krok we właściwym kierunku w porównaniu z poprzednią wersją, którą testowałem w 2022 r. Chociaż nie byłoby niesprawiedliwe sugerowanie, że jeżdżę o numer mniejszy w porównaniu z ostatnim testem, powiedziałbym również, że warto zauważając, że rozmiary również znacznie wzrosły (z około 20 mm pod ręką). Ogólnie rzecz biorąc, rower wydaje się znacznie lepiej zaokrąglony, a część tego przypisuję krótszemu zasięgowi, jaki obecnie posiadam, a także wspornikom dostosowanym do rozmiaru. To wszystko sprawia, że ​​czujesz, że możesz bardziej ufać przodowi.

Powiedziałbym, że dobrze się wspina, a trasy są lepsze niż mogą sugerować wysokie wartości przeciwdziałające przysiadom, które idą w parze z koncepcją zawieszenia Knolly. Tak naprawdę, jeśli chodzi o singletrack, tylne koło dość chętnie poluje na przyczepność. Jak wspomniano, śledzenie w niektórych sytuacjach jest doskonałe i nie mogę się doczekać dalszych testów na wiosnę.

Cena i dostępność

Chilcotin będzie dostępny w zestawach do wielu konstrukcji w czterech różnych kolorach oprawek. Jest jeszcze piąty kolor, ale różowy to tylko problem zespołu. Wszystkie rowery są wyposażone w te same koła DT Swiss M1900, opony Maxxis Assegai, DHR2 Exo+ i sztycę SDG Telis. Rower jest teraz dostępny w limitowanych seriach.

Chilcotin Shimano Deore 160/155: 5999 CAD / 4499 USD – 170/170: 5999 CAD / 4499 USD – Marzochi Z1, RockShox Super Deluxe Ultimate, Shimano Deore, układ napędowy i hamulce
Chilcotin SRAM GX/PSE 160/155: 6999 CAD / 5299 USD – 170/170: 7099 CAD / 5399 USD – Fox Performance Elite 38/36, RockShox Super Deluxe Ultimate, napęd SRAM GX, hamulce Magura MT5
Chilcotin SRAM GX/Producent 160/155: 7299 CAD / 5499 USD – 170/170: 7399 CAD / 5599 AU – Fox Factory 38/36, Fox Factory X2, układ napędowy SRAM GX, hamulce Magura MT5
Chilcotin Shimano XT 160/155: 7699 CAD / 5799 USD – 170/170: 7799 CAD / 5899 USD – Fox Factory 38/36, Fox Factory X2, układ napędowy i hamulce XT

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *