Niektóre sklepy spożywcze w Toronto ograniczyły sprzedaż piwa i wina z powodu kradzieży i małych marż

Niektóre sklepy spożywcze w Toronto ograniczyły sprzedaż piwa i wina z powodu kradzieży i małych marż

Wycieczka do sklepu spożywczego w Toronto po ulubione wino lub piwo może pozostawić cię z pustymi rękami.

To dlatego, że kilka sklepów spożywczych w mieście po cichu zaprzestało sprzedaży alkoholu ze względu na wysoki poziom kradzieży i niskie marże.

„Stało się to naprawdę niemożliwe do opanowania i wymknęło się spod kontroli. Dlatego niektórzy sklepikarze podjęli decyzję o usunięciu tych produktów ze swoich półek” – powiedziała CTV News Toronto rzeczniczka Retail Council of Canada Michele Wassilyn.

Od 2015 r. sklepy spożywcze w całym Ontario mogą sprzedawać wino i piwo w swoich sklepach na podstawie głównej umowy ramowej, Podpisany przez były rząd liberalny. 10-letnia umowa z zagranicznym Beer Store ogranicza marże, jakie sklepy spożywcze mogą osiągać na sprzedaży wina i piwa.

Kwalifikujący się duzi i mali detaliści ubiegali się o sprzedaż produktów, ale musieli utrzymać marże między 2 a 6,99 proc.

Według Wasylyshen średnia marża na sprzedaży piwa i wina dla dużych sklepów spożywczych reprezentowanych przez Canadian Retail Council of Ontario wynosi 2,2 proc.

„Zawsze było dla nich bardzo ciasno. Ale teraz jest to właściwie strata fizyczna, sprzedają te produkty ze stratą i nie jest to zrównoważone.”

Chociaż dokładna liczba sklepów, które wyschły, pozostaje niejasna, Wasylyshen powiedział, że decyzja o tym nie została podjęta lekko.

„Sklepy spożywcze nadal bardzo się cieszą, że mogą sprzedawać alkohol. To jest tak samo ważne, jak było 10 lat temu” – powiedziała. „Ci, którzy usunęli piwo i wino ze swoich sklepów z powodu kradzieży i małych marż, to nie ich wina” pierwszy wybór. Zrobili to w ostateczności”.

Gdy słońce zachodzi nad główną umową ramową, premier Ontario Doug Ford zasugerował w maju, że będzie trzymał się obietnicy kampanii z 2018 r., dotyczącej dostarczania alkoholu do sklepów ogólnospożywczych.

READ  Szybkość spalania Shiba Inu spada do -99% - EverGrow rośnie o 349%

Od tego czasu prowincja potajemnie konsultuje się z zainteresowanymi stronami, w tym z Ontario Convenience Stores Association (OCSA), w jaki sposób najlepiej urzeczywistnić to zobowiązanie.

„Powoli, jeśli nie szybciej, zmierzamy w kierunku otwartego rynku” – powiedział dyrektor generalny OCSA, Dave Bryans, w rozmowie z CTV News Toronto na początku tego miesiąca.

„Myślę, że pójdziemy naprzód i mam nadzieję, że do następnego Dnia Kanady będzie pewien poziom sklepów ogólnospożywczych, które będą mogły służyć społeczności”.

Chociaż niewiele wiadomo na temat potencjalnych ram zwiększania dostępności alkoholu po 2025 r., Wasylyshen powiedział, że rząd będzie musiał zająć się kwestią kradzieży i marż – a także różnorodności i wielkości produktów – dla wszystkich zaangażowanych detalistów, jeśli taki program ma być realizowany. uważane za właściwe. Osiągniesz sukces.

„Istnieje wiele kwestii, o których będziemy rozmawiać z rządem, i naprawdę musimy zobaczyć pewne zmiany, aby to zadziałało” – powiedziała.

CTV News Toronto skontaktowało się z Loblaw, Sobeys i Metro w celu uzyskania komentarza.

Akta autorstwa Catherine Declercq i Siobhan Morris

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *