Nie wszyscy kierowcy ciężarówek wspierają „konwój wolności”

Tak zwany „konwój wolnościowy” kierowców ciężarówek i ich zwolenników jest w drodze do Ottawy, protestując przeciwko mandatowi rządu federalnego na szczepionki dla kierowców ciężarówek transgranicznych.

Ale nie wszyscy z branży transportowej są na pokładzie z komunikatami konwoju, zwłaszcza że retoryka się nagrzewa, a ruch przyciąga wsparcie ze strony marginalnych grup.

Dennis Levesque z Londynu, Ontario. jest truckerem od ośmiu lat. Nazywa konwój „zawstydzeniem dla branży” i mówi, że uczestnicy stanowią „niewielki, maleńki odsetek kierowców”.

„Jesteśmy branżą, która boryka się z tym, jak jesteśmy reprezentowani w mediach i postrzeganiem kierowców ciężarówek”, powiedział CTVNews.ca przez telefon w czwartek. „Myślę, że coś takiego tylko wzmacnia stereotypy, które istnieją dla kierowców ciężarówek. Nie pomoże nam to posunąć branży w lepszym kierunku”.

Mike Millian, przewodniczący Private Motor Truck Council of Canada, jest również zaniepokojony retoryką wychodzącą z konwoju. Uważa, że ​​konwój wykroczył poza oryginalne wiadomości, ponieważ ekstremiści starają się dołączyć do ruchu.

„Nasza organizacja jest bardzo zaniepokojona niektórymi retorykami, które słyszeliśmy, słysząc rasistowskie uwagi porównujące (mandat) do nazistów i komunizmu – rzeczy, które nie są porównywalne z tym, co się teraz dzieje” – powiedział we wtorek CTV News Channel. .

Od 15 stycznia rząd federalny wymaga, aby wszyscy kierowcy ciężarówek i inni kluczowi pracownicy przekraczający granicę przedstawili dowód szczepienia, aby uniknąć surowych wymogów kwarantanny. Administracja Bidena wymaga również, aby wszyscy nie-Amerykanie, w tym kierowcy ciężarówek, byli w pełni zaszczepieni, aby móc przedostać się do USA

Kilka grup transportowych również potępiło protesty. ten Kanadyjski Sojusz Transportowy mówi, że prawie 85 procent kierowców jest w pełni zaszczepionych. Tuż przed rozpoczęciem konwoju grupa powiedziała, że ​​„zdecydowanie potępia wszelkie protesty na drogach publicznych, autostradach i mostach”. Stowarzyszenie Transportowe Prowincji Atlantyckich wezwał również swoich kierowców, aby nie brali udziału.

READ  W miarę zbliżania się trzeciej fali epidemii Dania ponownie rozważa swój „Korytarz Korony”

Millian mówi, że ludzie i grupy niezwiązane z branżą transportu ciężarowego „przyczepili się” do ruchu. Zachęca również kierowców biorących udział w konwoju do sprzeciwiania się narastającej retoryce.

„Jest wielu mężczyzn i kobiet, którzy ciężko pracowali przez całą tę pandemię, aby nasze półki były zapełnione, są niezbędnymi zapasami tam, gdzie ich potrzebujesz, w tym takimi, które będą w tym konwoju. Ale tracimy tutaj nasze przesłanie, jeśli są kojarzone z tego rodzaju językiem, a to psuje wizerunek całej branży – powiedział.

Z drugiej strony Levesque twierdzi, że jest w pełni zaszczepiony i popiera mandaty. Zauważa również, że kierowcy ciężarówek podlegają innym mandatom rządowym w Kanadzie i USA, takim jak regularne badania lekarskie, aby upewnić się, że kierowcy są zdolni do obsługi ciężarówki.

„Mandat jest po to, aby zaszczepić ludzi, aby ratować życie. Wiemy, że ludzie, którzy nie są zaszczepieni, są bardziej narażeni na poważne zachorowanie” – powiedział. „Branża nie jest nowa dla mandatów rządowych. Na początek mamy wszelkiego rodzaju mandaty rządowe i wymogi zdrowotne.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top