Lowe’s obniżył swoją roczną prognozę, ponieważ spadł popyt na remonty domów

Lowe’s obniżył swoją roczną prognozę, ponieważ spadł popyt na remonty domów
  • Porównywalna sprzedaż w pierwszym kwartale spadła o 4,3% w porównaniu z szacunkami spadku o 3,2%.
  • Zysk przewyższa ścisłą kontrolę kosztów
  • W roku podatkowym EPS 13,20–13,60 USD w porównaniu z 13,60–14,00 USD wcześniej

(Reuters) – Cos Louise Inc (LOW.N) obniżyła we wtorek swoje roczne prognozy sprzedaży i zysków, dołączając do większego rywala Home Depot, podkreślając słabnący popyt na artykuły do ​​majsterkowania, ponieważ stała inflacja zmusza konsumentów do ograniczenia wydatków uznaniowych.

Jednak akcje odrobiły straty sprzed sesji i wzrosły o 2% w porannym handlu. Analitycy stwierdzili, że wyniki nie były tak złe, jak się obawiano po ponurych perspektywach dla Home Depot (HD.N) w zeszłym tygodniu.

Zmiana wydatków na usługi, niższe ceny tarcicy i słaby początek sezonu wiosennego również osłabiły sprzedaż, ponieważ obawiający się inflacji konsumenci wstrzymali się z dużymi projektami i szukali tańszych opcji nawet w przypadku renowacji na małą skalę.

Bill Darcy, dyrektor generalny grupy handlowej National Kitchen & Bath Association, powiedział, że niektórzy klienci porzucają ulubione marki na rzecz tańszych etykiet, podczas gdy inni wybierają alternatywy o niższej jakości lub przechodzą na tańsze blaty.

Oczekiwana obniżka Lowe’a była mniejsza niż obniżka Home Depot, która zaszkodziła kursom obu firm, ale analitycy ostrzegają, że Lowe’s może ponownie obniżyć swoje prognozy w tym roku.

„Pytanie brzmi… tutaj siedzimy w pierwszym kwartale i czy to naprawdę dno, czy też jest to kwestia tego, czy jest to początek kolejnych cięć”, powiedział Scott Ciccarelli, analityk w Trust Securities.

Lowe’s spodziewa się, że całoroczna porównywalna sprzedaż spadnie między 2% a 4%, w porównaniu z poprzednią prognozą na poziomie 2%. Dla porównania, Home Depot obniżył swoją prognozę sprzedaży w tym samym sklepie do spadku o 2% do 5% z mniej więcej płaskiej sprzedaży.

wydajność

Chociaż Lowe’s odnotował większy niż oczekiwano spadek porównywalnej sprzedaży w pierwszym kwartale, przebił oczekiwania dotyczące zysków, a analityk DA Davidson, Michael Baker, powiedział, że marże również utrzymują się lepiej dzięki ściślejszej kontroli kosztów.

READ  Sunwing Airlines twierdzi, że problem z ogólnosystemową siecią opóźnia dziesiątki lotów

„Sytuacja nie jest tak zła, jak niektórzy się spodziewali” – powiedział Baker, dodając, że sprzedaż sklepów Lowe w USA była nieco lepsza niż w Home Depot, co oznacza pierwszy kwartał lepszych wyników od czwartego kwartału 2020 roku.

Dyrektor finansowy Brandon Sink powiedział, że podczas gdy popyt ze strony głównych klientów Lowe’a typu „zrób to sam” był słabszy niż oczekiwano, siła sprzedaży „klientom profesjonalnym” pomogła częściowo to zrekompensować.

(Reportaż Deborah Sophia z Bengaluru); Pod redakcją Sriraja Kalluvila

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *