Kanadyjscy producenci samochodów przedłużają negocjacje z Fordem, opóźniając potencjalny strajk

Kanadyjscy producenci samochodów przedłużają negocjacje z Fordem, opóźniając potencjalny strajk



CNN

Związek reprezentujący kanadyjskich pracowników motoryzacyjnych w Fordzie zawiesił tam plany strajku, utrzymując ponad 5000 członków na pracy w trzech tamtejszych fabrykach przez co najmniej kolejny dzień i dostarczając dobrych wiadomości dla branży zmagającej się z bezprecedensowymi niepokojami pracowniczymi.

Lana Payne, przewodnicząca kanadyjskiego związku zawodowego Unifor, który reprezentuje pracowników Forda, a także General Motors i Stellantis, powiedziała CNN we wtorek rano, że związek jest gotowy do strajku o północy w poniedziałek, ale „od Forda otrzymano merytoryczną ofertę minuty temu.” [the] Czas dostawy.”

Dotacje unijne Przedłużenie o 24 godziny Payne powiedziała, że ​​ma ważny kontrakt z Fordem do wtorku o 23:59, po czym negocjacje trwały przez całą noc.

Związek nakazał swoim członkom przygotować się do strajku o północy, jednak tuż przed upływem terminu związek poinformował członków, że rozmowy trwają i że pracownicy pracujący na nocne zmiany powinni na razie pozostać w pracy.

W miarę upływu czasu po północy nie było jasne, czy strajk rozpocznie się w dowolnym momencie i czy nieoczekiwane porozumienie zostanie osiągnięte w ciągu jedenastej godziny. Wreszcie tuż po godzinie 1:30 czasu wschodniego pojawiła się informacja o oficjalnym przedłużeniu umowy o jeden dzień.

Chociaż przedłużenie nie doprowadziło do osiągnięcia porozumienia i strajk jest nadal możliwy, przedłużenie było rzadką dobrą wiadomością w stosunkach pracy dla przemysłu samochodowego, który niechętnie spełniał żądania pracowników przy stole negocjacyjnym. kiedy pojawia się związek Zarząd jest od niego daleki i tę lukę można wypełnić.

„Będziemy nadal współpracować z Unifor, aby stworzyć plan dla przemysłu motoryzacyjnego, który wspiera tętniącą życiem i zrównoważoną przyszłość w Kanadzie” – oznajmił Ford w oświadczeniu.

Dramat nastąpił cztery dni po rozpoczęciu strajku związku zawodowego United Auto Workers przeciwko Fordowi, General Motors i Stellantisowi, producentowi samochodów produkującym samochody pod nazwami Jeep, Ram, Dodge i Chrysler.

READ  Elon Musk sugeruje, że zamiast Twittera potrzebuje nowej platformy, posty w ankiecie

Payne powiedziała członkom w poniedziałek wieczorem, że oba związki blisko ze sobą współpracują i że wcześniej tego dnia rozmawiała z prezydentem UAW Seanem Finem.

Na nagraniu członków, które odbyło się wcześniej tego wieczoru, Payne powiedział, że obie strony pozostają daleko od siebie.

„Poczyniliśmy postępy w ważnych obszarach” – stwierdziła w nagraniu o 19:30 czasu wschodniego, ale dodała: „W kluczowych kwestiach nie jesteśmy tam, gdzie powinniśmy być”. Związek podał, że oprócz wynagrodzeń jego głównymi celami negocjacyjnymi są świadczenia, zwłaszcza emerytalne, a także ochrona miejsc pracy, w związku z planami branży motoryzacyjnej odejście od tradycyjnych samochodów napędzanych gazem na rzecz samochodów elektrycznych.

Podobne wymagania, różne strategie

Ford już stoi w obliczu strajku, w którym uczestniczy ponad 3000 amerykańskich pracowników, co doprowadziło do zamknięcia od piątku dużego zakładu montażowego w Wayne w stanie Michigan. UAW zdecydowało się rozpocząć strajk we wszystkich zrzeszonych w związkach producentów samochodów w USA, co oznacza, że ​​po raz pierwszy w swojej historii tradycyjna „Wielka Trójka” uderzyła w tym samym czasie. Podjęto jednak decyzję o strajku tylko w jednym zakładzie montażowym w każdej firmie, co spowodowało odejście 12 700 członków, podczas gdy większość ze 145 000 członków firm pozostała na stanowiskach pracy.

Z kolei Unifor zapowiedział, że w przypadku strajku uderzy we wszystkie placówki Forda reprezentujące jego członków. Jednak jego członkowie będą nadal pracować w kanadyjskich fabrykach General Motors i Stellantis. Związek przyznał im przedłużenie kontraktu, koncentrując swoje negocjacje na osiągnięciu najlepszej możliwej umowy z Fordem.

Kwestie negocjowane przez Unifor odzwierciedlają wiele tych samych kwestii, które leżały u podstaw strajku UAW – popyt na wyższe płace, lepsze świadczenia, w tym emerytury, oraz ochronę miejsc pracy dla pracowników, na których miejsca pracy może mieć wpływ plan branży dotyczący przejścia z konwencjonalnych samochodów do pojazdów elektrycznych w nadchodzących latach.

„Jak niektórzy z Was wiedzą z doświadczenia, wiele może się wydarzyć w ostatnich godzinach negocjowania terminu” – stwierdziła Payne w swoich poprzednich uwagach. „Ale wiemy, na czym stoimy. Potrzebujemy, aby Ford zrobił więcej, aby spełnić oczekiwania naszych członków”.

W przeciwieństwie do UAW, Unifor nie przedstawił szczegółowo swoich żądań negocjacyjnych ani oferty Forda. Jednak Ford, GM i Stellantis zgodnie twierdzą, że zaoferowali członkom UAW około 20% podwyżki przez cały okres obowiązywania umowy, w tym natychmiastową podwyżkę o 10%.

UAW, który rozpoczął negocjacje w sprawie żądania natychmiastowej podwyżki o 20% i łącznej podwyżki do 40% w ciągu najbliższych kilku lat, stwierdził, że oferta ta jest niewystarczająca, biorąc pod uwagę rekordowe lub prawie rekordowe zyski zgłaszane przez producentów samochodów oraz stopień, w jakim opiera się ona na członkowie przegrali z powodu ustępstw w ostatnich dziesięcioleciach i inflacji, która w ostatnich latach przewyższała wzrost wynagrodzeń.

Strajk w Kanadzie mógłby być większym ciosem dla sprzedaży Forda niż strajk UAW, który w przypadku Forda jak dotąd ogranicza się do jednej fabryki w Michigan.

Dwa silniki V-8 produkowane w Windsorze są jedynym źródłem tych słynnych silników stosowanych w pickupie F-150, najlepiej sprzedającym się pojeździe Forda, oraz w samochodzie sportowym Mustang, więc produkcja wersji tych pojazdów z silnikiem V-8 jest prawdopodobna zostać wycofane z produkcji w amerykańskich fabrykach z powodu strajku w Kanadzie.

Fabryka, która została uderzona w Michigan, produkuje pickupa Ford Ranger i SUV Ford Bronco, których sprzedaż w Stanach Zjednoczonych osiągnęła w pierwszej połowie tego roku 83 000 pojazdów. Dla porównania, wersja V-8 pickupa serii F sprzedała się w USA na poziomie 75 000 egzemplarzy. Wersja Mustanga z silnikiem V-8, która stanowi około połowy sprzedaży tego modelu, osiągnęła kolejne 13 000 sztuk, natomiast sprzedaż Edge’a i Nautilusa, które były produkowane wyłącznie w fabryce w Kanadzie, sięgnęła prawie 60 000 sztuk.

Ford tradycyjnie ma najlepsze relacje ze swoimi związkami zawodowymi spośród wszystkich amerykańskich producentów samochodów. Od 1990 r. nie doświadczyła żadnego strajku na swoją działalność w Kanadzie i od 1978 r. nie doświadczyła żadnego strajku amerykańskiego.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *