Linie lotnicze twierdzą, że to pogoda, a nie Omicron, była największym czynnikiem zakłócającym podróże wakacyjne po Kanadzie

Kanadyjscy podróżnicy odnotowują niewielki wzrost odwołań lotów w tym sezonie wakacyjnym, ale linie lotnicze twierdzą, że pogoda jest ważniejszym czynnikiem niż COVID-19.

Według danych linii lotniczych Cirium, największa kanadyjska linia lotnicza odwołała setki lotów między 22 a 26 grudnia tego roku. Flyer Airlines anulowało dziewięć procent swoich regularnych lotów w tym okresie, podczas gdy WestJet Airlines Limited odwołało siedem procent swoich lotów. W tym okresie linie Air Canada anulowały cztery procent swoich regularnych lotów.

Odsetek odwołanych lotów był znacznie wyższy niż wcześniej w grudniu, kiedy wskaźnik odwołań w przypadku głównych linii lotniczych wynosił od jednego do dwóch procent, a także wyższy niż w tym samym okresie w okresie przed pandemią w 2019 r.

Omicron powiązany z abolicjami w USA

Na południe od granicy amerykańskie linie lotnicze zgłosiły dużą liczbę odwołań lotów w zeszłym tygodniu z powodu niedoborów kadrowych związanych z formułą Omicron. Zarówno Delta Air Lines, jak i United Airlines powiedziały, że wzrost liczby przypadków w całym kraju w tym tygodniu dotknął załogi lotnicze i spowodował brak personelu.

Według FlightAware, który śledzi odwołania lotów, od piątku linie lotnicze odwołały ponad 4000 lotów do, z lub na terenie USA, z czego ponad 1000 lotów w USA zostało odwołanych w poniedziałek.

Amerykańskie Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) poinformowało w poniedziałek, że tak jest Skróć zalecany czas izolacji Dla Amerykanów z COVID-19 do pięciu dni od poprzednich wskazówek przez 10 dni, o ile są bezobjawowi. Ten ruch może pomóc liniom lotniczym i innym firmom złagodzić braki kadrowe spowodowane chorobą.

Oglądaj | Tysiące lotów odwołanych, gdy Omicron wystartował:

W świąteczny weekend odwołano ponad 8000 lotów, ponieważ liczba przypadków wzrasta

Wraz ze wzrostem liczby przypadków COVID-19 ludzie, którzy chcą podróżować w Boże Narodzenie, doświadczają na całym świecie tysięcy odwołań i opóźnień lotów. 3:10

READ  Dzień Dobrego Paliwa 21 września 10 centów z każdego litra paliwa sprzedanego we wszystkich regionalnych barach gazowych Armstrong zostanie przekazanych lokalnym organizacjom charytatywnym - Vernon News

Ale w Kanadzie linie lotnicze twierdzą, że pogoda spowodowała w tym sezonie więcej zakłóceń w podróżach wakacyjnych niż COVID-19.

„Ostatnie kilka dni było jednymi z najbardziej ruchliwych od okresu przed pandemią, przewożąc prawie 50 000 gości dziennie na ponad 500 lotach w szczycie” – powiedział w e-mailu rzecznik WestJet Morgan Bell.

„Nie widzimy podobnych problemów z naszymi amerykańskimi odpowiednikami, a zdecydowana większość opublikowanych przez nas odwołań jest związana z pogodą”.

Mroźne temperatury i arktyczne powietrze sprawiły, że większość zachodnich hrabstw w tym tygodniu zadrżała, a dreszcze spadły do ​​-55 stopni Celsjusza.

Środowisko Kanada twierdzi, że Alberta, większość Kolumbii Brytyjskiej i Saskatchewan, wraz z częściami Manitoby i Ontario, są objęte ostrymi ostrzeżeniami dotyczącymi zimnej pogody.

Efekt zimowej pogody

Air Canada, który odwołał 171 lotów od 22 do 26 grudnia, powiedział, że głównym czynnikiem była zła zimowa pogoda.

„Mamy załogi, które obsługują nasz rozkład, więc nie dotknęło nas to, ponieważ niektóre inne linie lotnicze były narażone na COVID-19” – czytamy w oświadczeniu linii lotniczej.

Rzecznik Porter Airlines, Brad Cicero, powiedział, że loty poszły „dobrze” w ciągu ostatniego tygodnia. Powiedział, że ograniczone odwołania, które miały miejsce w przypadku linii lotniczych z siedzibą w Toronto, były w dużej mierze spowodowane pogodą i konserwacją samolotów, chociaż kilka było związanych z „zatrudnieniem”.

Podróżni wykorzystują swój bagaż do siedzenia w pobliżu wózków bagażowych Southwest Airlines na międzynarodowym lotnisku w Denver w drugi dzień świąt Bożego Narodzenia. Według Flight Aware od piątku linie lotnicze odwołały ponad 4000 lotów do, z lub na terenie Stanów Zjednoczonych. (David Zalubowski/The Associated Press)

Flair Airlines przyznały, że odnotowały wzrost liczby zwolnień chorobowych ze strony personelu i załogi, ale stwierdziły, że jest to typowe dla tej pory roku.

„Obecnie największym wyzwaniem dla nas i prawdopodobnie większości linii lotniczych jest to, że kaprysy pandemii spowodowały problemy kadrowe na ziemi i na lotnisku z powodu długich kolejek i wzrostu liczby pasażerów” – powiedział Matthew Koons, zastępca FLIR. Kierownik ds. Transformacji i Operacji Biznesowych.

Rzecznik Air Transat, Pierre Tessier, powiedział, że firma nie odwołała żadnych lotów w ciągu ostatnich kilku dni z powodu problemów kadrowych związanych z eskalacją formuły Omicron i „w tej chwili nie spodziewa się żadnych odwołań”.

Zezwolenie na szczepienia kanadyjskim liniom lotniczym

Kilka kanadyjskich linii lotniczych zgłosiło, że podróżnicy anulują plany urlopowe ze względu na dużą liczbę przypadków, chociaż twierdzą, że nadal zauważają zapotrzebowanie na nowe rezerwacje.

Rząd federalny wymaga, aby pracownicy Air Canada, a także pasażerowie odlatujący z kanadyjskich lotnisk, byli w pełni zaszczepieni przeciwko COVID-19.

W poniedziałek dr Anthony Fauci, czołowy amerykański ekspert ds. chorób zakaźnych, zalecił rządowi USA rozważenie wprowadzenia szczepionki do krajowych podróży lotniczych.

„To tylko jeden z wymogów, który moim zdaniem jest rozsądny do rozważenia” – powiedział Fauci w wywiadzie dla MSNBC.

Prezydent USA Joe Biden, rozmawiając z dziennikarzami w poniedziałek, odmówił powiedzenia, czy popiera wprowadzenie szczepionki do krajowych podróży lotniczych.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top