Łańcuch zasilający Formuły 1 Formuła 2 wprowadza na rynek Monza oszałamiający samochód o nowym wyglądzie na sezon 2024: PlanetF1

Łańcuch zasilający Formuły 1 Formuła 2 wprowadza na rynek Monza oszałamiający samochód o nowym wyglądzie na sezon 2024: PlanetF1

Seria łącząca Formułę 1 z Formułą 2 zdjęła przykrywki ze swojego nowego samochodu na sezon 2024 na torze Monza przed Grand Prix Włoch.

Formuła 2 – do 2017 r. znana jako GP2 – na przestrzeni lat zapoczątkowała karierę wielu gwiazd Formuły 1, a tytuły zdobyli w ostatnich latach kierowcy Mercedesa Lewis Hamilton i George Russell, Charles Leclerc z Ferrari i Oscar Piastri z McLarena.

Kategoria ta pojawia się na rachunku wsparcia podczas wielu wyścigów Grand Prix w sezonie Formuły 1, a w ten weekend Monza będzie gospodarzem przedostatniej rundy kampanii na rok 2023.

Zapowiedź nowego samochodu Formuły 2

Jako ostatni krok przed Formułą 1, Formuła 2 – seria specyfikacji, co oznacza, że ​​każdy samochód w branży ma identyczny design – ma na celu odtworzenie wyglądu współczesnych samochodów Grand Prix od czasu wprowadzenia tej kategorii w 2005 roku.

Po tym, jak w 2022 r. Formuła 1 wprowadziła samochody o nowym wyglądzie, z opływowymi przednimi i tylnymi skrzydłami, aby ułatwić wyprzedzanie, Formuła 2 wprowadziła na rynek samochód o nowym wyglądzie, który będzie rywalizować w kampaniach na lata 2024, 2025 i 2026.

Podwozie napędzane jest 3,4-litrowym turbodoładowanym silnikiem Mecachrome i wykorzystuje najnowsze innowacje FIA ​​w zakresie bezpieczeństwa, a także funkcje ułatwiające przejście tej kategorii na paliwa zrównoważone w 2025 roku.

Wyposażony jest również w układ wspomagania kierownicy w stylu Formuły 1, dzięki czemu samochód jest dostępny dla szerokiego grona kierowców. Brak wspomagania kierownicy w poprzednich wersjach samochodu był postrzegany jako potencjalna wada zawodów.

Bruno Michele, dyrektor generalny Formuły 2, powiedział: „Jestem bardzo dumny, że mogę zaprezentować nasz nowy samochód Formuły 2, który będzie rywalizować przez następne trzy lata. We współpracy z FIA zaprojektowaliśmy mocny, wymagający i bezpieczny samochód, który będzie przygotować młodych kierowców do Formuły 1, która będzie kontynuowana.” Zapewnienie wspaniałych wyścigów i wielu możliwości wyprzedzania, których fani oczekują od Formuły 2.

READ  Bucks, Nets, Lakers prowadzą grupę do otwarcia sezonu

„Zaprojektowano go również z myślą o wszystkich typach kierowców, biorąc pod uwagę względy FIA dotyczące wysiłku kierowniczego. Jest to niewątpliwie klucz do uczynienia naszego sportu bardziej włączającym, poprzez poprawę właściwości jezdnych i komfortu naszych samochodów.

„Kontrola kosztów pozostaje jedną z naszych głównych trosk. Dlatego zachowaliśmy ten sam silnik i skrzynię biegów, a wiele części przeniesiono z poprzedniego samochodu. Wreszcie upewniliśmy się, że zespoły będą mogły zarządzać nowym samochodem z Zgodnie z regulaminem sportowym 12 osób.

„Chciałbym podziękować naszym partnerom Aramco, Pirelli, Dallara i Mecachrome, którzy odegrali kluczową rolę w uczynieniu tego samochodu bezpiecznym, niezawodnym i najlepszą maszyną wyścigową do przygotowania naszych kierowców do Formuły 1”.

PlanetF1.com poleca

Jak zostać kierowcą F1: pieniądze, poświęcenie, talent i nie tylko

Wyjaśniono: Jak każdy samochód Formuły 1 ma swoją nazwę i historię, która się za nią kryje

Stefano Domenicali, dyrektor generalny Formuły 1, dodał: „Formuła 2 niezmiennie zapewnia doskonałe wyścigi i służy jako ważny poligon szkoleniowy dla przyszłych członków sieci Formuły 1, a przybliżając do siebie filozofie projektowania obu samochodów, będziemy to wspierać rozwój.” dodatkowy.

„Nowy samochód F2 jest także ważnym symbolem naszej podróży w stronę zrównoważonego rozwoju, ponieważ seria ta w dalszym ciągu jest pionierem w zakresie zaawansowanych, zrównoważonych paliw, które staną się częścią F1 od 2026 roku.

„Chcę złożyć hołd Bruno i jego zespołowi, a także FIA ​​za naszą stałą, ścisłą współpracę w tej kategorii. Nie mogę się doczekać, aż zobaczę samochód na torze w przyszłym sezonie”.

Młody kierowca Saubera, Theo Bourchier, ma 12 punktów przewagi nad wspieranym przez Mercedesa Fredericem Vesteyem przed dwiema ostatnimi rundami sezonu Formuły 2 2023.

Przeczytaj następujące: EKSKLUZYWNIE: Co Daniel Ricciardo powiedział Liamowi Lawsonowi przed niespodziewanym debiutem w Formule 1

Tabitha Montgomery

„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *