Klienci McDonald’s zaczęli powstrzymywać się od wysokich cen Big Maca

Klienci McDonald’s zaczęli powstrzymywać się od wysokich cen Big Maca

McDonald’s (MCD) miał świetny pierwszy kwartał, ale w tym roku sprzedaż i zyski nie są gwarantowane, ponieważ konsumenci zaczynają wycofywać się z wyższych cen rzeczy takich jak Big Mac i frytki.

„Widzimy opór cenowy w niektórych miejscach, większy opór niż początkowo” – ostrzegł dyrektor generalny McDonald’s, Chris Kemzynski, podczas wtorkowej rozmowy o zyskach firmy.

McDonald’s powiedział, że widzi „presję” na swoje flagowe jednostki dla każdej metryki transakcji. Oznacza to, że typowy świadomy kosztów klient McDonald’s odrzuca wyższe ceny menu.

W rezultacie mogą kupić hamburgera, ale nie dostać porcji frytek. Lub ci, którzy mają trochę gotówki w kieszeni, mogą kupić więcej produktów obiadowych premium McDonald’s – ale pomiń deser.

Konsumenci kupują mniej produktów w McDonald’s z powodu inflacji. (Zdjęcie AP/Seth Perlman)

Wcześniej w rozmowie Kemzyński powtórzył swoją prognozę „łagodnej recesji” w Stanach Zjednoczonych w tym roku.

„Myślę, że wszystkie te rzeczy ponownie odzwierciedlają bardziej wymagające środowisko makro” – powiedział Kemzyński. „Ale znowu, McDonald’s, radzimy sobie dobrze w dobrych i złych czasach, i to napawa nas optymizmem na resztę tego roku”.

To, ile klienci McDonald’s kupują podczas jednej wizyty, będzie ważne dla inwestorów, ponieważ po serii mocnych kwartałów ceny akcji zbliżają się do rekordowego poziomu.

Ta dynamika utrzymała się do pierwszej kwarty.

Sprzedaż McDonald’s w tym samym sklepie w pierwszym kwartale wzrosła o 12,6% zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i na świecie. Analitycy z Wall Street przewidzieli wzrost sprzedaży w tych samych sklepach o 7,5% w USA i 8,2% na całym świecie.

„Inwestorzy są tak przyzwyczajeni do dwucyfrowego wzrostu sprzedaży McDonald’s w tym samym sklepie, że 12,6% wzrost sprzedaży w tym samym sklepie nawet nie zmienia zapasów, nawet przy spadku o 11,8% w pierwszym kwartale 2018 r.”, napisał analityk Bernstein, Danilo Gargiulo. w kliencie 22″. Uwaga.

READ  Akcje rosną, gdy inwestorzy analizują dane o inflacji

Jednak jakiekolwiek rozczarowanie sprzedażą, a co za tym idzie, zyskami w tym roku, może doprowadzić do gwałtownego spadku cen akcji, w których Wall Street ponownie się zakochała. Według danych Bloomberg około 71% analityków zajmujących się McDonald’s ocenia akcje jako Kupuj.

To restauracja McDonald's w Pittsburghu, sobota, 23 kwietnia 2022 r. (AP Photo/Gene J. Puskar)

To restauracja McDonald’s w Pittsburghu, sobota, 23 kwietnia 2022 r. (AP Photo/Gene J. Puskar)

Akcje producenta McNugget wzrosły o 10,6% od początku roku, wyprzedzając wzrost Dow o 1,1%.

„Skompresowane marże osiągnięte w tym kwartale są niepokojącą oznaką większego oporu cenowego wśród konsumentów” – ostrzegł Gargiulo. „Może to zaszkodzić zdolności McDonald’s do osiągnięcia marży operacyjnej na poziomie 45% w 2023 r.”

Brian Suzy Jest redaktorem naczelnym Yahoo Finance. Śledź Suzy na Twitterze @pracownik i dalej Linkedin. Wskazówki dotyczące transakcji, fuzje, stanowiska aktywistów lub cokolwiek innego? Wyślij e-mail na adres [email protected]

Kliknij tutaj, aby uzyskać najnowsze wiadomości giełdowe i dogłębną analizę, w tym wydarzenia, które zmieniają akcje

Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *