Klienci LifeLabs mogą teraz ubiegać się o odszkodowanie w wysokości do 150 dolarów za naruszenie bezpieczeństwa danych

Klienci LifeLabs mogą teraz ubiegać się o odszkodowanie w wysokości do 150 dolarów za naruszenie bezpieczeństwa danych

Mieszkańcy Kanady, których dane osobowe zostały naruszone w wyniku naruszenia bezpieczeństwa danych LifeLabs w 2019 r., mogą teraz to zrobić Złóż wniosek o odszkodowanie w wysokości do 150 USD Z wielomilionowej ugody zbiorowej zatwierdzonej w październiku.

Prywatna firma zajmująca się diagnostyką medyczną i jej spółki zależne były celem cyberataku, który miał miejsce 17 grudnia 2019 r., w wyniku którego naruszono dane pacjentów około 15 milionów klientów, głównie w Kolumbii Brytyjskiej i Ontario. Z twierdzeń wynika, że ​​hakerzy zdołali uzyskać dostęp do danych osobowych, w tym danych o stanie zdrowia i wyników testów.

LifeLabs zaprzeczyło zarzutom dotyczącym zaniedbania przedstawionym w pozwie zbiorowym. Firma zapłaci teraz co najmniej 4,9 mln dolarów w ramach wynegocjowanej ugody – i aż do 9,8 mln dolarów – w zależności od liczby zgłoszonych roszczeń.

Każdy, kto był klientem LifeLabs w dniu 17 grudnia 2019 r. lub wcześniej i mieszkał w Kanadzie od 25 października 2023 r., może teraz złożyć wniosek online pod adresem Strona internetowa akcji klasowej. Wnioskodawcy zostaną poproszeni o podanie pełnego imienia i nazwiska, adresu, osobistego numeru identyfikacyjnego, numeru telefonu i adresu e-mail, na który można otrzymywać przelewy elektroniczne od Interac.

Jak wynika z oświadczenia kierownika klasy KPMG, osoby składające roszczenia będą uprawnione do odszkodowania w wysokości od 50 do 150 dolarów, „z czego zostaną potrącone zatwierdzone przez sąd opłaty prawne, wydatki i podatki”.

Wszystkie roszczenia muszą zostać przesłane drogą elektroniczną przed godziną 17:00 czasu pacyficznego 6 kwietnia 2024 r. Płatności zostaną dokonane po tym terminie, po zatwierdzeniu roszczeń, podaje strona internetowa ugody.

W 2020 roku A Wspólne śledztwo Organy nadzorujące prywatność w Kolumbii Brytyjskiej i Ontario stwierdziły, że LifeLabs „nie chroniło danych osobowych klientów” w wyniku naruszenia w 2019 roku.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *