Instytut Reutera poinformował o gwałtownym spadku apetytu na wiadomości w ostatnich latach

Instytut Reutera poinformował o gwałtownym spadku apetytu na wiadomości w ostatnich latach
  • Napisane przez Daniela Rosneya i Davida Sillitto
  • Reporterka kulturalna i reporterka medialna

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

podpis pod zdjęciem,

Raport sugeruje, że ludzie unikają niektórych historii, takich jak wojna na Ukrainie, ponieważ wyłączają ponure wiadomości

Globalne badanie wykazało, że liczba osób żywo zainteresowanych wiadomościami spadła o około jedną czwartą w ciągu ostatnich sześciu lat.

Raport Reuters Institute Uniwersytetu Oksfordzkiego mówi, że 48% ludzi na całym świecie jest bardzo lub bardzo zainteresowanych wiadomościami – spadek z 63% w 2017 roku.

W Wielkiej Brytanii odsetek ten jest niższy niż średnia światowa i wynosi 43%.

Ponad jedna trzecia (36%) osób na całym świecie twierdzi, że czasami lub bardzo często unika wiadomości.

Autorzy raportu instytutu stwierdzili, że istnieją dowody na to, że widzowie „nadal selektywnie unikają ważnych historii, takich jak wojna na Ukrainie i kryzys kosztów życia, ponieważ ograniczają ponure wiadomości i starają się chronić swoje zdrowie psychiczne”.

W raporcie Digital News 2023 stwierdzono również, że tradycyjna telewizja i media drukowane nadal spadają, podczas gdy „konsumenci online mają mniejszy dostęp do wiadomości niż w przeszłości i są również mniej zainteresowani”.

Cztery na dziesięć osób (40%) stwierdziło, że przez większość czasu ufa większości wiadomości, co oznacza spadek o dwa punkty procentowe w porównaniu z ubiegłym rokiem.

W Wielkiej Brytanii najbardziej zaufaną marką informacyjną była BBC, a następnie Channel 4 i ITV.

Z badania wynika również, że ponad połowa (56%) ankietowanych jest zaniepokojona identyfikacją prawdziwych i fałszywych wiadomości w Internecie – wzrost o dwa punkty procentowe.

Powstanie TikToka

Facebook obniżył również kanał informacyjny. Mówi, że obecnie mniej niż 3% jej kanałów informacyjnych to tradycyjne wiadomości. Modyfikacje algorytmów w ostatnich latach były katastrofalne w skutkach dla niektórych organizacji, które polegały na własnym ruchu.

W Wielkiej Brytanii 41% osób w wieku 18-24 lata twierdzi, że media społecznościowe są głównym źródłem wiadomości (43% we wszystkich krajach), co stanowi wzrost w porównaniu z 18% w 2015 r.

Zarówno TikTok, jak i Instagram odnotowały wzrost wykorzystania. Instagram jest obecnie źródłem wiadomości dla 14% osób, a TikTok dla 6%.

podpis pod zdjęciem,

TikTok to najszybciej rozwijająca się sieć społecznościowa w badaniu, a jedna piąta osób w wieku 18-24 lat używa jej do oglądania wiadomości

Ale liczby są znacznie wyższe dla młodszych użytkowników. Jeden na pięciu (20%) osób w wieku 18-24 lat otrzymuje wiadomości z TikTok, co stanowi wzrost w porównaniu z 15% w zeszłym roku. Raport mówi, że platforma jest „najszybciej rozwijającą się siecią społecznościową w naszej ankiecie”.

Jednak niekoniecznie są to wiadomości od tradycyjnych dostawców wiadomości. Użytkownicy TikTok częściej otrzymują wiadomości na platformie od zwykłych celebrytów, wpływowych osób lub twórców niż od mediów głównego nurtu lub dziennikarzy.

Dyrektor Reuters Institute, Rasmus Nielsen, powiedział: „Coraz młodsze pokolenia unikają bezpośredniego odkrywania wszystkich marek poza najbardziej atrakcyjnymi.

„Mniej przejmują się wieloma tradycyjnymi ofertami wiadomości ukierunkowanymi na zwyczaje, zainteresowania i wartości starszych pokoleń, zamiast tego obejmują oparte na postaciach, partycypacyjne i osobiste wybory oferowane przez media społecznościowe, często z pominięciem starszych platform dla nowicjuszy”.

podpis pod zdjęciem,

Raport mówi, że w szczególności młodsi odbiorcy, do których trudno dotrzeć, „unikają wiadomości”.

Liczba polubień, udostępniania i komentowania wiadomości na otwartych platformach społecznościowych również spada.

Jednym z sugerowanych powodów zmiany jest rosnące poczucie, że rozmowy online na platformach takich jak Facebook i Twitter stają się coraz bardziej toksyczne.

Jednak chociaż liczba udostępnianych artykułów i czas udostępniania zmniejszyły się, nie oznacza to, że takie strony zostały porzucone.

Twitter trafił na pierwsze strony gazet po tym, jak został kupiony przez Elona Muska, ale wydaje się, że liczba osób korzystających z witryny w każdym tygodniu prawie się nie zmieniła. Reuters powiedział, że nie ma dowodów na masową akcję ze strony konkurentów, takich jak Mastodon.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *