Ta reklama nie została jeszcze przesłana, ale dalszy ciąg Twojego artykułu znajduje się poniżej.
Przepraszamy, ale załadowanie tego filmu wideo nie powiodło się.
Oznacza to, że cena, jaką Kanada zażąda za fabrykę, może wynieść nawet 19 miliardów dolarów w ciągu dekady – nawet więcej niż pakiet, który Kanada podpisała, aby zachęcić Volkswagena, powiedział Bentley Allan, profesor na Uniwersytecie Johnsa Hopkinsa.
„Tak mówi matematyka”, powiedział w wywiadzie Alan, politolog, który studiował prawo deinflacji i porównanie dotacji z polityką kanadyjską. „Jeśli weźmiesz publiczne ogłoszenia Stellantis i obliczysz to na podstawie pełnej wartości komórek i jednostek IRA, otrzymasz 19 miliardów dolarów”.
Ta reklama nie została jeszcze przesłana, ale dalszy ciąg Twojego artykułu znajduje się poniżej.
Alan powiedział, że istnieją czynniki, które mogą pozwolić Kanadzie obniżyć koszty. Na przykład niedawny środek budżetowy ministra finansów Trudeau, mający na celu utworzenie ulg podatkowych na inwestycje, pomoże zrekompensować koszty wyposażenia fabryki.
Powodem, dla którego fabryki są tak drogie, jest to, że amerykańskie ustawodawstwo podpisane przez prezydenta Joe Bidena zeszłego lata oferuje dotacje na produkcję ogniw akumulatorowych, a nie tylko koszty kapitałowe budowy i wyposażenia nowej fabryki.
zachęty amerykańskie
Chociaż zakład Stellantis-LG będzie mniejszy niż proponowany przez Volkswagena zakład o pełnej mocy produkcyjnej, firmy planują rozpocząć produkcję w przyszłym roku – trzy lata wcześniej niż przewidywana przez Volkswagena data rozpoczęcia w 2027 roku dla zakładu w St. Thomas w Ontario.
Ta reklama nie została jeszcze przesłana, ale dalszy ciąg Twojego artykułu znajduje się poniżej.
A w zależności od tego, jak szybko niemiecki gigant samochodowy zbuduje pełną fabrykę, Volkswagenowi może zająć lata, zanim wyprzedzi Stellantis w produkcji fabrycznej, powiedział Allan. Ustawa o kontroli inflacji zaczyna wycofywać subsydia dla fabryk akumulatorów w 2030 r., znosząc je całkowicie do 2033 r., chociaż przyszłe administracje mogą zmienić ten harmonogram.
Umowa z Volkswagenem została skrytykowana przez niektórych ekonomistów w Kanadzie, biorąc pod uwagę 10-letni kosztorys. Jednak większość populacji popiera to, zgodnie z niedawnym sondażem Nanos Research dla Bloomberg News.
Nie jest jasne, jak kanadyjska opinia publiczna zareaguje na drugą umowę z droższym producentem samochodów.
Wysoka cena może wyjaśniać, dlaczego rząd Trudeau spiera się z rządem Ontario o to, ile ten ostatni wniesie do projektu Windsor, który ma kosztować 5 miliardów dolarów.
Ta reklama nie została jeszcze przesłana, ale dalszy ciąg Twojego artykułu znajduje się poniżej.
Rzecznicy ministra przemysłu Francois-Philippe Champagne i premierzy Ontario Doug Ford i Stellantis odmówili komentarza w tej sprawie.
Urzędnicy rządowi Kanady i Ontario wielokrotnie powtarzali, że są przekonani, że osiągną porozumienie w sprawie utrzymania elektrowni w Windsorze, pomimo ostrzeżeń ze strony Stellantis i LG, że rozważają alternatywne lokalizacje.
W kwietniu dyrektorzy generalni obu firm wysłali Trudeau list, w którym informowali, że jego rząd zobowiązał się na piśmie do dostosowania zachęt IRA, ale nadal czeka na podpisanie „Umowy o specjalny wkład”, która została sfinalizowana w lutym. „Ciągłe opóźnienie we wdrażaniu tej umowy niesie ze sobą wielkie ryzyko dla projektu” – powiedzieli.
Ta reklama nie została jeszcze przesłana, ale dalszy ciąg Twojego artykułu znajduje się poniżej.
Ale Stellantis ma również motywację do pozostania w Kanadzie. Przeniesienie 45-gigawatogodzinnej elektrowni, która ma osiągnąć pełną moc do 2025 roku, może opóźnić plany dogonienia rywali w wyścigu samochodów elektrycznych i oferowania ponad 75 całkowicie elektrycznych modeli do 2030 roku.
Kiedy ogłoszono budowę elektrowni w 2022 r., według Premier and Canadian Press of Ontario, rządy prowincji i federalne przeznaczyły prawie 1 miliard dolarów na publiczne finansowanie kosztów kapitałowych.
Polecane od redakcji
Pomimo kosztów, jakie ponosi Ministerstwo Finansów Kanady w konkurowaniu ze Stanami Zjednoczonymi o dotowanie fabryk akumulatorów, Trudeau i Champaign publicznie poinformowali, że kraj ten może w najbliższej przyszłości zabezpieczyć jeszcze jedną lub dwie fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”