Czy strajk autobusów Metro Vancouver obejmie także SkyTrain?

Czy strajk autobusów Metro Vancouver obejmie także SkyTrain?

Przedstawiciel związku ostrzegł: „Skoro jest to eskalacja, oznacza to więcej niż nasza obecna eskalacja”.

Całkowity strajk autobusów w metrze Vancouver uniemożliwił tysiącom lokalnych mieszkańców dotarcie do pracy, szkoły i na inne spotkania od wczesnych godzin porannych w poniedziałek 22 stycznia.

Strajk ma zakończyć się 48 godzin po rozpoczęciu, ale istnieje możliwość, że będzie kontynuowany, a nawet rozszerzony na inne usługi transportowe.

Mark Thompson, emerytowany profesor Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej (UBC), twierdzi, że związek postąpił „miło”, wyznaczając ramy czasowe swoich działań. Choć 48-godzinny strajk dotyka tysiące ludzi w całym regionie, większość związków zawodowych strajkuje przez czas nieokreślony.

„Dlatego nazywam to strzałem w dziesiątkę” – powiedział VIA, opisując akcję jako swego rodzaju „pobudkę” lub „ostatnią deskę ratunku”.

Chociaż jest całkiem pewien, że CUPE 4500 – związek reprezentujący podmioty nadzorujące transport, w tym autobusy i mechaników – osiągnie porozumienie z Coast Mountain Bus Company (CMBC) przed końcem dwudniowego okresu strajku, istnieje możliwość, że tak się stanie może nie. Oni to robią. .

Związek żąda wynagrodzeń proporcjonalnych do wynagrodzeń kierowników terenowych SkyTrain – którzy, jak twierdzi, wykonują podobną pracę – które mogą wynieść mniej niż 0,05% budżetu Coast Mountain na 2024 rok na wynagrodzenia i świadczenia.

CMBC twierdzi jednak, że role te są nieporównywalne, ponieważ kierownicy terenowi SkyTrain są odpowiedzialni za bezpośrednie zarządzanie pracownikami, w tym za zatrudnianie, zwalnianie i dyscyplinowanie, czyli za obowiązki, których nie wykonują kierownicy autobusów.

Dyrektor generalny TransLink, Kevin Quinn, powiedział reporterom na konferencji prasowej w poniedziałkowe popołudnie, że firma już prognozuje deficyt strukturalny w wysokości 4,6 miliarda dolarów w ciągu najbliższych 10 lat oraz że „falowy efekt żądań związku [would] „Będzie to około 250 milionów dolarów”.

READ  Tesla prowadzi rozmowy w sprawie licencji na w pełni autonomiczną jazdę z innym dużym producentem samochodów

Dodał: „To nie czas, aby żądać podwyżek wynagrodzeń, które wykraczają daleko poza kogokolwiek innego”.

Jeśli porozumienie nie zostanie osiągnięte przed godziną 3:00 w środę, prawdopodobnych będzie kilka rozwiązań.

Vince Reidy został wyznaczony przez hrabstwo na mediatora między związkiem zawodowym a pracodawcą. Thompson zauważył, że chociaż miał „dobrą historię sukcesów”, nie był w stanie pomóc w osiągnięciu porozumienia między obiema stronami w weekend.

Strajk autobusów w Metro Vancouver można rozszerzyć na SkyTrain

Przedstawiciel CUPE 4500 Liam O'Neill powiedział w oświadczeniach medialnych w poniedziałkowe popołudnie, że związek przez ponad 20 godzin w weekend podejmował „intensywne wysiłki”, aby osiągnąć porozumienie z CMBC w celu uniknięcia przerw w świadczeniu usług.

„Coast Mountain próbowało nas zmusić do przyjęcia ich propozycji” – powiedział. „Od dawna istnieje rozbieżność w wynagrodzeniach i staramy się ją naprawić”.

CUPE 4500 będzie nadal zakazywać pracy w nadgodzinach po zakończeniu 48-godzinnego strajku i zaplanuje „kolejną eskalację”, jeśli porozumienie nie zostanie osiągnięte.

„Ponieważ jest to eskalacja, oznacza ona więcej niż nasza obecna eskalacja” – ostrzegł O'Neill. „W pewnym momencie coś ogłosimy”.

Związek zwrócił się do Rady ds. Stosunków Pracy Kolumbii Brytyjskiej z prośbą o rozszerzenie zakresu prac, co może obejmować rozbudowę linii pikiet do SkyTrain.

Powiedział reporterom: „Mamy skargę do zarządu i czekamy na zakończenie procesu”. „To aplikacja sojusznicza i jeśli odniesiemy sukces, sprzymierzeńcem będą TransLink lub SkyTrain”.

Jeśli związek rozszerzy swój zasięg o SkyTrain, TransLink stanie w obliczu całkowitego zamknięcia swojej sieci tranzytowej.

„To małe konsorcjum, ale jeśli uda mu się rozszerzyć, może mieć nieproporcjonalny wpływ [this strike action]– powiedział Thompson.

„Dna obecnej Nowej Partii Demokratycznej jest także to, że nie chce ona nakazywać ludziom powrotu do pracy” – dodał. Dodał, że oznacza to, że rząd może i prawdopodobnie wypróbuje różne strategie, aby osiągnąć porozumienie, zanim zmusi pracowników CMBC do powrotu do pracy.

READ  5 rzeczy, które warto wiedzieć przed otwarciem giełdy w środę, 15 marca

Wcześniejsze rozmowy między związkiem a CMBC zostały zerwane po wygaśnięciu układu zbiorowego 31 grudnia 2022 r.; Obie strony rozpoczęły negocjacje dopiero 16 października 2023 roku.

Związek głosował 100 procentami za strajkiem 22 grudnia 2023 roku.

TransLink radzi pasażerom, aby byli na bieżąco z usługami autobusowymi poprzez wykupienie subskrypcji Alerty dotyczące transportu publicznegoskonsultuj się z nią Planista podróżyNastępny @TransLink na X (dawniej Twitter) Lub dzwoniąc do Biura Informacji Klienta pod numer 604-953-3333 (usługi tłumaczeniowe są dostępne w ponad 300 językach).

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *