Dyrektorzy generalni Microsoftu i Activision walczą o swoją umowę o wartości 75 miliardów dolarów na rozprawie sądowej

Dyrektorzy generalni Microsoftu i Activision walczą o swoją umowę o wartości 75 miliardów dolarów na rozprawie sądowej

Uzyskaj bezpłatne aktualizacje Microsoft Corp

Dyrektorzy generalni stojący za planowanym przez Microsoft przejęciem Activision za 75 miliardów dolarów podjęli ostatnią próbę uratowania transakcji w środę na sali sądowej w obliczu sprzeciwu rządu USA, który może doprowadzić do jej anulowania już w przyszłym tygodniu.

Przejęcie firmy hazardowej prawie na pewno rozpadłoby się, gdyby sędzia stanął po stronie Federalnej Komisji Handlu, według dyrektorów i prawników firm na rozprawie sądu federalnego w San Francisco, która rozpoczęła się w ubiegły czwartek. Agencja domaga się wstępnego nakazu zaprzestania zamykania transakcji, jednocześnie prowadząc równoległą sprawę przed sądem administracyjnym.

Jednak dowody i przesłuchania podczas rozprawy wzbudziły nadzieje zwolenników porozumienia na Wall Street. Sędzia Jacqueline Scott Corley wielokrotnie wzywała biegłego powołanego przez FTC do jego analizy umowy iw pewnym momencie odcięła się od adwokata agencji podczas przesłuchania krzyżowego. Wezwała również dyrektora Microsoftu do złożenia przysięgi, że firma udzieli Sony PlayStation 10-letniej licencji na najpopularniejszy tytuł Activision, Wezwanie do służby Kwestia centralna w sprawie.

Jeśli FKH przegra swoją kandydaturę do wydania nakazu wstępnego, zakwestionuje odrębną sprawę agencji w sądzie administracyjnym. Na początku tego roku agencja zrezygnowała z dalszych działań przeciwko Meta po tym, jak nie udało jej się uzyskać wstępnego nakazu blokującego zakup przez tę firmę firmy Within zajmującej się grami wirtualnej rzeczywistości.

Podobny wynik w przypadku Activision pozostawiłby brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków jako jedyny regulator stojący na drodze do zawarcia umowy. Mowy końcowe odbędą się w czwartek w USA, a decyzja może zapaść już w poniedziałek.

Dyrektor generalny Microsoftu, Satya Nadella, wykorzystał swoje 40-minutowe wystąpienie w sądzie federalnym, aby podkreślić twierdzenie swojej firmy, że większy rywal w grach, Sony, próbował zablokować transakcję z powodów konkurencyjnych, a nie dlatego, że był naprawdę zaniepokojony utratą dostępu do tytułów Activision.

READ  Najważniejsze artykuły: Pixel 6a i Buds Pro oraz kamera Google 8.6

Nadella powiedział, że zagwarantuje, że został „w 100 procentach” wyprodukowany przez Microsoft Wezwanie do służby dostępne na PlayStation i że ograniczenie gry do konsoli Xbox jego firmy nie miało „ani ekonomicznego, ani strategicznego sensu”.

Odnosząc się do PlayStation firmy Sony, powiedział: „Dominujący gracz zdefiniował konkurencję na rynku za pomocą produktów na wyłączność, więc taki jest świat, w którym żyjemy. Nie kocham tego świata”.

We wcześniejszym zeznaniu FTC wskazała, w jaki sposób Microsoft stworzył niektóre gry z innego przejęcia wyłącznie na swoją konsolę Xbox, mimo że wcześniej powiedział, że zapewni ich szeroką dostępność. Twierdziła, że ​​Microsoft miał motywację, by zrobić to samo z grami Activision.

W najbardziej dramatycznym dowodzie przedstawionym podczas przesłuchania adwokat Microsoftu wskazał na e-mail od szefa Sony ds. W późniejszym zeznaniu wideo pokazanym podczas przesłuchania Ryan powiedział, że zmienił zdanie po zapoznaniu się ze szczegółami warunków proponowanych przez Microsoft, podczas gdy wzrosły również obawy, że klienci PlayStation mogą zostać pozostawieni z „zdegradowanymi” wersjami gier.

Większość przesłuchań dotyczyła kwestii technicznych dotyczących rynku gier wideo, a FTC twierdziła, że ​​Microsoft będzie miał dużo mocy dla wysokowydajnych konsol do gier zasilanych przez Xbox i PlayStation, a także oddzielne rynki subskrypcji wielu gier usługi i strumieniowanie w chmurze.

Z drugiej strony Microsoft starał się przedstawiać siebie jako trzeciego co do wielkości gracza na większym rynku konsol, który obejmuje również Nintendo Switch. Ponadto, zamiast oddzielnych rynków, twierdzi, że usługa subskrypcji Game Pass to tylko alternatywny sposób płacenia za gry, podczas gdy przesyłanie strumieniowe w chmurze jest tylko funkcją gier konsolowych.

Wyzwanie Nadelli, adwokat FTC wskazał na komentarze, które wygłosił podczas rozmowy o zarobkach na temat sukcesu najnowszej konsoli Xbox. Agencja przytoczyła również jego przewidywania dotyczące przyszłego znaczenia gier w chmurze. Jednak Nadella powiedział, że popyt na strumieniowe przesyłanie gier wideo jest niewielki, a jego definicja usług w chmurze obejmuje Xbox Live, który umożliwia grę z innymi ludźmi za pośrednictwem konsoli.

READ  Apple opisuje, jak działa dźwięk przestrzenny na Apple TV z systemem tvOS 15

W dowodach przedstawionych w ramach sprawy dyrektor Microsoftu zidentyfikował gry strumieniowe jako rynek zdominowany przez firmę.

„W tej chwili jest praktycznie niemożliwe, aby ktokolwiek uruchomił nową usługę przesyłania strumieniowego wideo na dużą skalę” – napisał Matt Botti, szef Xbox Game Studios, do kolegi w 2019 roku, ponad dwa lata przed ogłoszeniem umowy z Activision. „Jesteśmy w bardzo wyjątkowej sytuacji, aby sprawić, że Sony wypadnie z biznesu” – dodał.

Mimo to zwolennicy umowy wykazali mieszane poparcie dla strumieniowania gier w oparciu o subskrypcję. Dyrektor generalny Activision, Bobby Kotick, powiedział w sądzie, że takie usługi, które dają graczom dostęp do biblioteki gier po ustalonej cenie, „degradują ekonomię” gier.

Odnotowując żniwo hollywoodzkich wojen o transmisje wideo, dodał: „Mam ogólną niechęć do tego pomysłu”.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *