Dyrektor generalny Porter spodziewa się, że co najmniej jedna kanadyjska linia lotnicza zniknie w ciągu dwóch lat

Dyrektor generalny Porter spodziewa się, że co najmniej jedna kanadyjska linia lotnicza zniknie w ciągu dwóch lat




Christopher Reynolds, prasa kanadyjska

Opublikowano w czwartek, 14 grudnia 2023 o 11:50 ET



Ostatnia aktualizacja w czwartek, 14 grudnia 2023 o 11:50 ET

Dyrektor generalny Porter Airlines, Michael Delos, twierdzi, że rynek turystyczny jest zbyt mały, aby utrzymać wszystkie kanadyjskie linie lotnicze na rynku przez kolejne dwa lata, nawet jeśli wiele z nich rozpoczyna plany szybkiego rozwoju – Porter jest bardziej niż cokolwiek innego.

Jego komentarze pojawiają się tego samego dnia, w którym firma ogłosiła zawarcie umowy partnerskiej z Alaska Airlines – 15 dni po ujawnieniu innej umowy z Air Transat – ponieważ były przewoźnik regionalny zamierza kontynuować swój szybki rozwój na całym kontynencie.

Oprócz współpracy z innymi liniami lotniczymi przewoźnik z Toronto planuje do 2025 r. zwiększyć swoją flotę do 79 samolotów, z czego dwie trzecie to odrzutowce. To więcej niż w zeszłym roku było 29 samolotów turbośmigłowych.

W zeszłym roku firma zatrudniła także 300 pilotów – „ogromną pulę pracowników” – do pilotowania 25 nowych wąskokadłubowych odrzutowców Embraer, które wylądowały w jej hangarach od 1 stycznia, powiedział Delos.

Jednak w miarę jak krajowe linie lotnicze rozwijają swoje skrzydła, ryzykują wzajemne wyparcie, zwłaszcza nowszych ultratanich przewoźników (ULCC).

„Nie sądzę, że istnieje przyczepność dla wielu ULCC” – powiedział Delos w wywiadzie.

Do końca przyszłego roku Flair Airlines zamierzają także zwiększyć swoją flotę z 21 samolotów do 26, a Lynx Air do 17 z obecnych dziewięciu samolotów. Obaj mają nadzieję, że w ciągu najbliższych dwóch lub trzech lat dobiją do 50. roku życia. Tymczasem Canada Jetlines planuje mieć 15 samolotów w ciągu najbliższych 13 miesięcy. Obecnie posiada trzy samoloty.

„Powiedziałbym, że wszystkie te plany nie zostaną zrealizowane” – powiedział Delos, choć unikał wymieniania jakiejkolwiek konkretnej firmy.

READ  Spółka medialna Donalda Trumpa po raz pierwszy rośnie na giełdzie

WestJet zamknął już budżetową spółkę zależną Swoop, wprowadzając ją do głównych operacji w październiku. To samo planuje zrobić z liniami lotniczymi Sunwing Airlines, które nabył w maju.

Wraz ze wzrostem konkurencji ceny biletów spadają. Według Statistics Canada ceny spadły w październiku o 19 procent w porównaniu z tym samym miesiącem rok wcześniej.

Liczba ta wynika z prawie 21-procentowego spadku rok do roku we wrześniu i 20-procentowego spadku w sierpniu, przy wzroście przepustowości, mimo że konsumenci zastanawiają się dwa razy przed podróżą do świata o wyższych kosztach.

Coraz bardziej zatłoczona przestrzeń powietrzna wiąże się także z ciągłymi opóźnieniami w podróżach służbowych – kluczowym rynku dla niebudżetowych linii lotniczych ze względu na wysokie przychody.

Porter opiera się na niższych kosztach operacyjnych swojego mniejszego samolotu Embraer E195-E2 w porównaniu z kosztami ponoszonymi przez większe samoloty, z którymi konkuruje, takie jak Boeing 737 Max i Airbus A320.

„Dzięki temu możesz podejmować mniejsze ryzyko przy wchodzeniu na nowe rynki i przy mniejszej liczbie pustych miejsc. Możesz także zaoferować większą redundancję, co jest ważne dla klientów” – powiedział Delos.

„Można wejść na rynki średniej wielkości z codziennymi usługami, których nie jest w stanie zapewnić większy samolot na 190 lub 200 miejsc”.

Przewoźnik stawia również na najwyższej jakości obsługę klienta, która obejmuje bezpłatny bezprzewodowy dostęp do Internetu, bezpłatne przekąski, wino i piwo oraz brak środkowego miejsca.

„Niezależnie od tego, czy latanie jest ekonomiczne, czy nie, jedno jest pewne: nikt nie lubi środkowego siedzenia”.

W środę Porter ogłosił partnerstwo z Alaska Airlines, które umożliwia pasażerom zakup wspólnych tras Porter–Alaska bezpośrednio ze strony internetowej Portera lub za pośrednictwem zewnętrznych agencji.

Linie lotnicze podały, że nakładająca się umowa otwiera pasażerom bazę Portera we wschodniej Kanadzie dostęp do 18 miast w zachodniej części Stanów Zjednoczonych przez węzły przesiadkowe na Alasce w Los Angeles i San Francisco. Rozszerza także bramę do większości Kanady dla Amerykanów na zachód od rzeki Mississippi.

READ  Jak każda klasa aktywów, waluta i sektor S&P 500 radziła sobie w 2021 r.

Oczekuje się, że loty Portera z Toronto do Kalifornii rozpoczną się w styczniu, a połączenia przez wspólne kanadyjskie lotniska zaplanowano na początek 2024 r., podają linie lotnicze.

Członkowie Planu Lojalnościowego Alaska zaczną zbierać punkty za loty Porter rezerwowane za pośrednictwem Alaska Airlines od stycznia. Zarówno członkowie VIPorter, jak i członkowie Alaska Mileage Plan będą gromadzić mile w swoich programach punktowych bez względu na to, gdzie zarezerwują loty, które rozpoczną się pod koniec przyszłego roku.

Do transakcji doszło zaledwie dwa tygodnie po ogłoszeniu przez Porter i Air Transat utworzenia „wspólnego przedsięwzięcia” – choć finansowanie pozostanie odrębne – w celu poszerzenia zakresu kierunków, wzajemnego wejścia na rynki i przygotowania się do bitwy z największą linią lotniczą w kraju, Air Canada. .

Porterowi transakcja otworzy drzwi do europejskich i słonecznych wakacji na południu, obsługiwanych obecnie przez Air Transat. Tymczasem Air Transat z siedzibą w Montrealu, który obsługuje głównie loty turystyczne, mógłby skorzystać na dostępie do rosnącej siatki połączeń Portera w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych.

Wiele rynków w Ameryce Północnej zostało już niemal nasyconych, stwierdził Jacques Roy, profesor zarządzania transportem w szkole biznesu HEC Montreal. Większe są możliwości rozwoju lotów transatlantyckich i lotów do Azji.

„Większość wzrostu, jaki obserwujemy, pochodzi z lotów międzynarodowych i miejsc docelowych. Nie widzę dużego postępu w zakresie pasażerów w Kanadzie” – powiedział.

Porter poinformował niedawno, że złożył wiążące zamówienie na dodatkowe 25 samolotów Embraer o wyjątkowej wartości 2,1 miliarda dolarów. Wcześniej zamówił 50 samolotów wąskokadłubowych E195-E2, z czego połowę miał już na stanie.

Linia lotnicza ma prawa do zakupu kolejnych 25 ze 132-miejscowych samolotów, co da jej łącznie 100 samolotów do 2027 r., co czyni ją największym krajowym konkurentem Air Canada na wschód od prerii.

READ  Wkładki do opon CushCore są teraz dostępne w wybranych modelach Rocky Mountain

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *