Dream Team od dewelopera Canary District wygrał przetarg na przebudowę Quayside

Ekscytujący, oparty na technologii plan przebudowy części głównej posiadłości nad jeziorem został oficjalnie zastąpiony propozycją, która według polityków z Toronto stworzy „bardziej znośną, przystępną i zrównoważoną społeczność” na nabrzeżu.

Waterfront Toronto ogłosiło we wtorek, że rozpocznie negocjacje z zespołem o nazwie Quayside Impact Limited Partnership w sprawie zagospodarowania 12-akrowego terenu Quayside wzdłuż Queens Quay E. w pobliżu Parlamentu.

Zasoby mieszkaniowe wyniosą około 4300 lokali zlokalizowanych w pięciu wysokich budynkach i jednym 12-piętrowym niskim budynku drewnianym. Oczekuje się, że komercyjny projekt mieszkaniowy zostanie ukończony około 2029 roku.

Zespół składający się ze znanych deweloperów i międzynarodowych architektów wygrał konkurencyjne zapytanie ofertowe Waterfront Toronto na przebudowę Quayside. Zwycięski zespół, który pokonał trzy inne, składał się z głównych lokalnych budowniczych Dream Unlimited Corp. a Great Gulf współpracują z głównymi architektami Adjaye Associates i Alison Brooks Architects, a także z Dutch Henning Larsen.

Zastąpią Sidewalk Labs, amerykańską firmę, która planowała zbudować na Quayside „inteligentną dzielnicę” zorientowaną na technologię, zanim dwa lata temu porzuciła ten projekt i opuściła miasto.

Najważniejsze cechy propozycji nowego zespołu to:

  • Budynek o nazwie Overstory, inspirowany powieścią o tej samej nazwie, uhonorowaną nagrodą Pulitzera. Budynek honoruje ludzką relację z drzewami. Projektantem jest słynny duński architekt Henning Larsen.
  • Masywny 12-piętrowy drewniany budynek został zaprojektowany przez wielokrotnie nagradzanego ghańsko-brytyjskiego architekta Davida Adjaye, który zaprojektował Smithsonian National Museum of African American History and Culture w Waszyngtonie.

  • Ponad 800 niedrogich mieszkań.
  • Zielona przestrzeń wypełniona lasami.
  • Centrum kultury, które będzie służyć jako wielofunkcyjne miejsce dla sztuki.
  • W przyszłości budynki będą docelowo zapewniać ładowanie całej społeczności samochodów elektrycznych.
  • System ogrzewania i chłodzenia budynków.
  • Termiczna ekstrakcja ścieków.

Oczekuje się, że negocjacje między Waterfront Toronto i Quayside Impact zakończą się jesienią przyszłego roku. Następnie obie strony sfinalizują plany zagospodarowania nabrzeża, a także po zatwierdzeniu przez gminę i innych niezbędnych koncesjach.

READ  Osiągnięto porozumienie między BC First Nations a firmą leśną, aby odroczyć wycinkę starych drzew

„To ważny krok naprzód w przyszłości naszego nabrzeża i krytyczny krok w ożywieniu gospodarczym Toronto” – powiedział burmistrz Toronto John Tory w oświadczeniu po wtorkowym oświadczeniu.

„To jest reset na lepsze. Transformacja z inteligentnej dzielnicy do przyjaznej, niedrogiej i zrównoważonej dzielnicy. Mam nadzieję, że ustanowi to nowy model budowania miasta w Toronto” – powiedział Joe Creese, członek rady okręgowej i członek zarządu Waterfront Toronto, w wywiadzie po ogłoszeniu Zwycięska drużyna.

Cressi dodał, że niedrogie jednostki będą własnością miasta Toronto i pozostaną dostępne na zawsze, a jednostki zostaną zintegrowane ze wszystkimi budynkami.

„Jakość tanich mieszkań jest tutaj realna” – powiedział.

Postawiliśmy sobie za cel uczynienie z Quayside społeczności, która celowo poprawia życie swoich mieszkańców, sąsiadów i gości. George Zigarac, prezes i dyrektor generalny Waterfront Toronto, powiedział, że propozycja Dream i Great Gulf naprawdę zmieni życie tych, którzy mieszkają w pobliżu nabrzeża lub przyjeżdżają z wizytą.

Odnosząc się do ogłoszenia, Shauna Braille, profesor nadzwyczajny w Instytucie Zarządzania i Innowacji na Uniwersytecie Toronto, Mississauga, powiedziała, że ​​pandemia znacząco wpłynęła na ekonomię rozwoju nabrzeża Toronto.

„Prawdopodobnie doświadczenie pandemii wpłynęło na trend przebudowy ze zwiększonym naciskiem na niedrogie mieszkania, wysokiej jakości i dostępne przestrzenie publiczne, ciągłe wysiłki skoncentrowane na innowacjach w celu przeciwdziałania zmianom klimatu oraz korzyści dla społeczności, które zostały wyróżnione jako punkty Zauważalna w proponowanym planie, powiedziała.

Sidewalk Labs, firma zajmująca się planowaniem urbanistycznym i infrastrukturą z siedzibą na Manhattanie oraz siostrzana firma Google, wraz z Waterfront Toronto planowały przekształcenie Quayside w obszar z autonomicznymi samochodami i czujnikami zbierającymi dane, które monitorują wszystko, od pogody po ruch pieszych. .

Celem było usprawnienie życia w mieście, ale po ostrych reakcjach wewnętrznych, które przyciągnęły międzynarodową uwagę – głównie z powodu obaw, że technologia naruszy prywatność jednostki – Sidewalk Labs porzuciło swoje plany na Quayside w maju 2020 roku.

READ  Nora chce, aby wkładki douszne były usługą subskrypcyjną

Firma, która jest siostrzaną firmą Google, która została wchłonięta przez tę ostatnią, podała niepewność gospodarczą spowodowaną przez COVID-19 jako powód do rezygnacji z Quayside.

Dołącz do rozmowy

Rozmowy są opiniami naszych czytelników i podlegają kodeks postępowania. Gwiazda nie popiera tych poglądów.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *