Wardzilla Solutions została wybrana na pierwsze w Polsce statki Robox zasilane LNG

Wardzilla Solutions została wybrana na pierwsze w Polsce statki Robox zasilane LNG

Nowe polskie statki RoPax będą zasilane paliwem LNG z silnikami dwupaliwowymi Wärtsilä 31DF.  © Bolstream
Nowe polskie statki RoPax będą zasilane paliwem LNG z silnikami dwupaliwowymi Wärtsilä 31DF. © Bolstream

Opublikowano 15 lutego 2022 o 17:41

Administrator Morski





[By: Wärtsilä]


Grupa technologiczna Wärtsilä zleciła dostawę maszyn, systemów magazynowania i dystrybucji paliwa dla trzech nowych statków RoPax w stoczni Remontowa w Polsce, pierwszych statków RoPax na LNG zbudowanych dla polskiego sektora morskiego. Statki będą obsługiwane przez firmy promowe Unity Line i Polferis. Umowa z Wärtsilä została podpisana w styczniu 2022 roku.


Każdy ze statków będzie napędzany czterema dwusilnikowymi silnikami Wärtsilä 31DF o dużej pojemności. Silniki zasilane paliwem LNG mogą jeszcze bardziej zmniejszyć swój ślad węglowy, wykorzystując bio-LNG samodzielnie lub w połączeniu z konwencjonalnym LNG. Do 2025 roku operatorzy zamierzają eksploatować statki wyłącznie na bio-LNG.


Osiągi silnika Wärtsilä 31DF były kluczowym czynnikiem przy przyznawaniu tego kontraktu. Wersja diesla tego silnika została uznana w Księdze Rekordów Guinnessa za najlepszy 4-suwowy silnik wysokoprężny na świecie. Wärtsilä dostarczy również system magazynowania, dystrybucji i kontroli paliwa LNGPac.


„W dzisiejszym środowisku operacyjnym, zwłaszcza na Morzu Bałtyckim, kontrola emisji ma kluczowe znaczenie dla wysokiej wydajności i stabilności. Silnik Wärtsilä 31 reprezentuje najnowszą technologię silników i w połączeniu z bogatym doświadczeniem Wärtsilä w zakresie rozwiązań LNG sprawił, że wybór był dla nas łatwy” – powiedział Grzegorz Wardzy? Ski, dyrektor techniczny Polsteam, spółki macierzystej Unity Line.


„Dikarbonizacja jest głównym i centralnym zagadnieniem w sektorze morskim i odzwierciedla skupienie się na doborze silników Wartsley do tych łodzi, które są niezbędne do maksymalizacji osiągów silnika, efektywności paliwowej i redukcji emisji.” – mówi Matthias Becker, dyrektor generalny ds. sprzedaży w firmie Wärtsilä Marine Power.


Wärtsilä jest liderem w opracowywaniu technologii potrzebnych do dekorbonizacji operacji żeglugowych. Firma postrzega LNG jako ważne pośrednie paliwo okrętowe, które wypełni lukę między konwencjonalnymi olejami napędowymi a przyszłymi bezemisyjnymi alternatywami.


Statki będą miały łączną długość 195 metrów i ładowność 400 pasażerów oraz 4100 mb dla pojazdów. Będą operować między Świnoujściem w Polsce a szwedzkimi portami Ystad i Trelleborg.



Produkty i usługi opisane w niniejszym komunikacie prasowym nie są autoryzowane przez Zarządcę Morskiego.



READ  Prezydent Polski przeciąga utworzenie nowego rządu

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *