COVID: Wiwaty, strach, gdy sędzia odwołuje mandat amerykańskiej maski

św. Petersburg, Floryda. — Decyzja amerykańskiego sędziego federalnego o zniesieniu mandatu maski narodowej spotkała się z wiwatami w niektórych samolotach, ale martwił się również, czy naprawdę nadszedł czas, aby zakończyć jedną z najbardziej widocznych pozostałości pandemii COVID-19.

Główne linie lotnicze i wiele z ich najbardziej ruchliwych lotnisk szybko zrezygnowało ze swoich wymagań w poniedziałek po tym, jak Administracja Bezpieczeństwa Transportu ogłosiła, że ​​nie będzie już stosować wytycznych bezpieczeństwa ze stycznia 2021 r., które dotyczą samolotów, lotnisk, taksówek i innych środków transportu zbiorowego.

Ale orzeczenie nadal daje tym podmiotom możliwość zachowania zasad dotyczących masek, co prowadzi do wskazówek, które mogą się różnić w zależności od miasta.

Na przykład pasażerowie lotu United Airlines z Houston do Nowego Jorku mogą pozbyć się masek na lotnisku wylotu i w samolocie, ale muszą je ponownie założyć po wylądowaniu na lotnisku Kennedy lub wejściu do metra.

W 59-stronicowym orzeczeniu sądowym, sędzia okręgowy USA Catherine Kimball-Maisel w Tampie powiedziała, że ​​amerykańskie Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom przekroczyły swoje uprawnienia do wydania pierwotnego nakazu zdrowotnego, na którym opierała się dyrektywa TSA. Powiedziała również, że kolejność była fatalnie błędna, ponieważ CDC nie przestrzegało właściwych procedur tworzenia przepisów.

Maisel, mianowany przez byłego prezydenta Donalda Trumpa, powiedział, że jedynym środkiem zaradczym jest cofnięcie mandatu dla całego kraju, ponieważ nie dałoby się go zakończyć tylko dla osób, które sprzeciwiły się pozwie.

Biały Dom powiedział, że nakaz dotyczący maski „obecnie nie obowiązuje” i uznał decyzję sądu za rozczarowującą.

Departament Sprawiedliwości odmówił skomentowania, czy zażądałby zatrzymania w nagłych wypadkach w celu zablokowania nakazu sędziego. CDC również odmówił komentarza.

United Airlines, Delta Air Lines i Alaska Airlines szybko ogłosiły, że eliminują wymagania dotyczące masek w przypadku lotów krajowych i niektórych międzynarodowych. Podobnie zrobiły American Airlines, Southwest Airlines i JetBlue Airways.

READ  Pożary na zachód od Calgary powiększają zasłonę dymu z Kolumbii Brytyjskiej

Śpiący pasażerowie lotu Delta między Atlantą a Barceloną w Hiszpanii wiwatowali, gwizdali i oklaskiwali, gdy stewardessa ogłosiła wiadomość w połowie lotu nad oceanem.

„Nikt nie jest szczęśliwszy od nas”, powiedziała stewardesa w filmie opublikowanym przez korespondenta CBS Denver, Dillona Thomasa, który był w samolocie. Dodała, że ​​zachęcano do tego osoby, które chciały nosić swoje maski.

„Ale jesteśmy gotowi, aby to odpuścić” – dodała. „Więc dziękuję i szczęśliwego dnia odsłonięcia!”

Główne porty lotnicze zrezygnowały ze swoich wymagań, ale stanęły po stronie CDC, zalecając ludziom dobrowolne ukrywanie się. Wśród nich jest międzynarodowe lotnisko w Los Angeles, piąte pod względem liczby pasażerów lotnisko na świecie, oraz międzynarodowe lotnisko w Salt Lake City, które ogłosiło, że będzie rozdawać maski każdemu, kto o nie poprosi.

System transportu publicznego w Nowym Jorku planuje utrzymać wymagania dotyczące masek. Dystrykt Transportu Okręgowego w Waszyngtonie zapowiedział, że maski będą opcjonalne dla pasażerów w autobusach i pociągach.

Strony internetowe do udostępniania przejazdów Lyft i Uber nadal twierdziły od poniedziałkowego wieczoru, że maski są wymagane.

CDC niedawno przedłużyło mandat maski, który miał wygasnąć w poniedziałek, do 3 maja, aby dać więcej czasu na studia licencjackie. Ta decyzja jest w toku.

Odkąd pandemia zaczęła się dwa lata temu, wiele władz stanowych lub lokalnych wydało różne nakazy noszenia masek w szkołach, restauracjach, sklepach lub gdziekolwiek indziej. Zasady zostały w dużej mierze cofnięte, ponieważ najgroźniejszy i najbardziej zaraźliwy miesiąc pandemii złagodniał.

Ale rządy narodowego podróżnika pozostały i jest to prawdopodobnie najbardziej rozpowszechniony, widoczny i niepokojący środek tego rodzaju.

Noszenie masek w samolotach doprowadziło do pożarów online między tymi, którzy uważali, że są ważni dla ochrony ludzi, a tymi, którzy postrzegali je jako niepotrzebną uciążliwość, a nawet przesadę ze strony rządu.

READ  W rzece znaleziono SUV matki z Ohio, dwoje dzieci zaginionych od 2002 roku

Niektóre stewardessy zostały znieważone, a nawet zaatakowane przez pasażerów, którzy odmówili wykonania.

Pozew został wniesiony w lipcu 2021 r. przez dwóch powodów i Health Liberty Defense Fund, opisany w postanowieniu sędziego jako grupa non-profit, która „koliduje z prawami i przepisami, które zmuszają osoby fizyczne do poddania się administracji produktów medycznych, procedur i urządzeń przeciwko ich Wola.”

Republikanie w Kongresie toczyli nieustanną walkę o zabicie Mandatu.

Gubernator Florydy Ron DeSantis, który nie był bezpośrednio zaangażowany w sprawę, ale walczył z kilkoma rządowymi wymaganiami dotyczącymi koronawirusa, pochwalił orzeczenie.

„Zarówno personel linii lotniczych, jak i pasażerowie zasługują na zakończenie tej nędzy” – napisał DeSantis na Twitterze.

___

Pisarze Associated Press David Koenig w Dallas, Michael Balsamo i Will Visert w Waszyngtonie oraz Karen Matthews w Nowym Jorku przyczynili się do powstania tej historii.

___

Jakie masz pytania dotyczące firmy Omicron?

Wraz z pojawieniem się niepokojącego nowego typu COVID-19, zwanego Omicron, CTVNews.ca chce usłyszeć od Kanadyjczyków z wszelkimi pytaniami.

Powiedz nam, co chcesz wiedzieć o wariancie Omicron COVID-19.

Aby przesłać swoje pytanie, napisz do nas na adres [email protected], podając swoje imię i nazwisko, lokalizację i pytanie. Twoje komentarze mogą zostać wykorzystane w historii CTVNews.ca.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top