Ceny samochodów prawdopodobnie wzrosną w 2024 r., ale transakcje są nadal możliwe

Ceny samochodów prawdopodobnie wzrosną w 2024 r., ale transakcje są nadal możliwe

Oferty będą dostępne, ale nabywcy samochodów będą musieli w tym roku popracować, aby je znaleźć.

Takie początkowe wrażenie niektórzy analitycy mają na temat zakupów samochodów w 2024 r. Wszystko wskazuje na to, że będzie to najlepszy rok na zakup samochodu od czasów przed pandemią Covid-19, jednak eksperci ostrzegają, że wszyscy producenci samochodów prawdopodobnie podniosą sugerowane ceny detaliczne. (sugerowana cena detaliczna).

„Ze względu na inflację i rosnące koszty produkcji samochodów, kontrakt UAW – który obejmie także producentów samochodów niezrzeszonych w związkach zawodowych, którzy muszą podnieść płace w przeciwnym razie ryzykują, że ich pracownicy również utworzą związek zawodowy – można to połączyć w to, co jest wciąż jest rynkiem, który nie był w stanie „Od nadrobienia zaległości w zakresie podaży do zaspokojenia popytu widzę wzrost liczby projektów MSRP według tego samego schematu co w zeszłym roku” – powiedział Karl Brauer, analityk wykonawczy w iSeeCars.com Według Detroit Free Press w Los Angeles.

Brauer powiedział, że w zeszłym roku średnia sugerowana cena detaliczna w styczniu wyniosła 41 710 dolarów. Pod koniec roku kwota ta osiągnęła 43 296 dolarów, co oznacza wzrost o 1586 dolarów w ciągu 12 miesięcy.

Ale powiedział, że to nie wszystkie złe wieści. To wyjątkowy rynek, na którym wszyscy gracze mogą wygrać.

„Jeśli chodzi o producentów, będą sprzedawać samochody dealerom po więcej” – powiedział Brauer. Ale dealerzy będą musieli targować się o niższą cenę. Dzieje się tak dlatego, że zapasy, choć wciąż nieznaczne popytu, są znacznie lepsze niż nawet rok temu. Cox Automotive stwierdził, że w tym miesiącu wzrosły o 51%, czyli o 900 000, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

„Dealerom nic się nie stanie, ponieważ nawet jeśli obniżą cenę katalogową, ich wielkość sprzedaży wzrośnie” – powiedział Brauer. „Dla konsumentów oznacza to, że teraz macie wybór. W 2021 r. nie mieliście żadnych możliwości znalezienia alternatywy. ” „Dobra oferta na samochód. Wszystko było drogie. Teraz, jeśli chcesz przeprowadzić badania i przyjrzeć się samochodom, które nie są wystawiane na szalonym wyświetlaczu, i znaleźć oferty… będą oferty. „

READ  Zamrożenie sklepów spożywczych dobiegło końca — więc przygotuj się wkrótce na wyższe rachunki za jedzenie

Rosnące ceny pojazdów elektrycznych a kontrakt UAW

Kolejnym czynnikiem, który może spowodować wzrost średnich sugerowanych cen detalicznych w tym roku, są pojazdy elektryczne, które są nadal droższe od samochodów napędzanych benzyną.

„Same samochody elektryczne, które pojawią się w tym roku – rzeczywiste ceny w porównaniu z tym, co powiedziano nam, że będą kosztować dwa lub trzy lata temu – to kolejny czynnik wpływający na wzrost średniej sugerowanej ceny detalicznej” – powiedział Brauer. „Przychodzi mi do głowy pięć powodów, dla których MSRP wzrasta, i ani jednego powodu ich spadku”.

Według danych Cox Automotive w ciągu najbliższych dwóch lat na rynek trafi około 70 nowych pojazdów elektrycznych.

Przykładem wyższej niż oczekiwano ceny pojazdu elektrycznego jest Chevrolet Blazer EV firmy General Motors. Kiedy został wprowadzony po raz pierwszy w lipcu 2022 r., GM podał, że jego cena zacznie się od 44 995 dolarów. Kiedy GM rozpoczął sprzedaż Blazera EV w lipcu ubiegłego roku, jego najniższa cena zaczynała się od 56 715 dolarów. W zeszłym tygodniu firma Ford Motor Company dokonała szeregu zmian cen swoich w pełni elektrycznych pickupów F-150 Lightning, przy czym w przypadku niektórych modeli ceny wzrosły, a w niektórych obniżki.

Nowa umowa pomiędzy United Auto Workers a producentami samochodów z Detroit przewiduje podwyżkę wynagrodzenia podstawowego o 25% do kwietnia 2028 r. i łącznie podniesie najwyższą płacę o 33%, plus szacunkowe korekty kosztów utrzymania, do ponad 42 dolarów za godzinę. .

Dyrektor generalna GM, Mary Barra, powiedziała, że ​​nowy kontrakt zwiększy koszty GM o około 500 dolarów na pojazd w 2024 roku i średnio około 575 dolarów na pojazd w całym okresie obowiązywania umowy. Zwiększyłoby to również koszt ogniw akumulatorowych pojazdów elektrycznych GM o około 3 dolary za kilowatogodzinę, dodała. Jednak Barra nie odniosła się do tego, co może mieć wpływ na ceny naklejek.

Ford podał, że koszt kontraktu na UAW do 2028 r. wyniesie około 900 dolarów na pojazd, co Ford zrekompensuje wyższą produktywnością i niższymi wydatkami. Stellantis nie ujawnił jeszcze danych dotyczących kosztu kontraktu.

READ  Sprzedaż akcji nierentownych spółek

Producenci samochodów nie mogą przerzucać wszystkich kosztów na konsumentów

Rosnące koszty pracy „przyczynią się do ciągłej inflacji cen samochodów” – powiedział Jonathan Smoak, główny ekonomista w Cox Automotive. Czas przenosi wszystkie koszty na kupujących, a oni będą musieli szukać wydajności w inny sposób lub dalej ograniczać produkcję do droższych pojazdów, które mogą pochłonąć wyższe koszty pracy.

Tymczasem Rezerwa Federalna oświadczyła, że ​​zamierza obniżyć stopy procentowe w 2024 r.

„Wraz ze spadkiem tych kredytów zaobserwujemy odpowiedni spadek oprocentowania kredytów samochodowych” – powiedział Brower.

Smoak powiedział, że stopy procentowe osiągnęły najwyższy poziom jesienią ubiegłego roku. W skali roku średnie oprocentowanie kredytu na samochód nowy w 2023 roku wyniosło 9,2%, a samochodu używanego 13,8%.

Ukierunkowane zniżki na transport metalu

Według badania Deloitte Auto Consumer Study 2024, w którym w październiku wzięło udział 27 000 konsumentów w 26 krajach, w tym około 1000 w Stanach Zjednoczonych, przystępność cenowa pozostaje głównym problemem dla konsumentów. Opublikowane we wtorek badanie wykazało, że 59% ankietowanych konsumentów w USA przy wyborze marki samochodu jako pierwsze kierowało się ceną.

„Zapytaliśmy konsumentów, czego spodziewaliby się zapłacić za miesięczną opłatę” – powiedział Ryan Robinson, szef działu badań motoryzacyjnych w Deloitte. „Około 84% w USA stwierdziło, że mniej niż 600 dolarów miesięcznie”. „Kiedy weźmiemy pod uwagę, że średnia wynosi od 730 do 750 dolarów, istnieje ogromna rozbieżność między oczekiwaniami konsumentów a szokiem związanym z tym, ile faktycznie muszą zapłacić”.

Brauer stwierdził, że nadal istnieją zaległości wśród konsumentów gotowych zapłacić wyższe ceny za nowy samochód. Jednak wielu konsumentów może spodziewać się w tym roku większych zachęt ze strony producentów samochodów w przypadku niektórych modeli niż w latach poprzednich, powiedział podczas poniedziałkowej rozmowy telefonicznej z mediami Charlie Chesbrough, główny ekonomista Cox Automotive.

„Spodziewam się, że zachęty będą nadal rosły przez cały rok, ale spodziewam się, że będą bardziej ukierunkowane. W pickupach będzie gotówka na masce, zwłaszcza od Stellantis” – powiedział Chesbrough. „Stellantis produkuje pełnowymiarową ciężarówkę Ram Jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, główny nacisk zostanie położony na leasing, szczególnie w przypadku osób, które nie wahają się przed dokonaniem dużego skoku w zakupie samochodu. Leasing jest opcją… i zapewnia zachętę podatkową w wysokości 7500 dolarów.

READ  Rezydencja Whistler o wartości 39 milionów dolarów jest jedną z najdroższych rezydencji na rynku BC Nowości

Zachęty te wynikają z lepszego asortymentu, chociaż niektóre marki mają więcej dostępnego asortymentu niż inne. Na przykład Toyota ma najniższą podaż nowych samochodów, a Lincoln największą – powiedział.

Klienci mają możliwość zmiany marki

Brower powiedział, że ceny samochodów używanych powinny nieznacznie spaść. Od października 2022 r. do października 2023 r. średnie ceny katalogowe pojazdów używanych spadły o 5,1%. W tym roku można spodziewać się podobnego spadku. Podaż samochodów używanych pozostaje niska, choć wiosną może odbić się wraz ze wzrostem liczby sprzedanych samochodów. Powiedział jednak, że więcej osób kupuje leasing, ponieważ nowy samochód jest droższy, co ogranicza dostawy.

„Są też ludzie, którzy zatrzymują swoje samochody, bo nie chcą płacić cen za używane samochody” – powiedział Brauer. „Tak więc podaż starszych modeli używanych samochodów będzie teraz spadać, ponieważ jest mniej wymiany. Zatem podaż pozostaje niższa niż popyt.”

Konsument nadal ma władzę. Badanie Deloitte wykazało, że około czterech na dziesięciu ankietowanych zamierza opuścić dotychczasową markę. Jako powody wymienili chęć wypróbowania czegoś innego, przystępną cenę i dostęp do najnowszych funkcji.

więcej: Ford, Toyota i Kia zdobywają nagrody Północnoamerykańskiego Samochodu Roku

„To ekscytujący czas dla konsumentów, ponieważ zastanawiają się nad mnóstwem dostępnych im opcji” – powiedziała Masa Hasegawa, dyrektor ds. globalnej motoryzacji, strategii i operacji w Deloitte. „Prawie połowa respondentów ankiety stwierdziła, że ​​jest otwarta na zmianę marki”.

Skontaktuj się z Jimmym L. LaRue: [email protected]. Śledź ją na Twitterze @jalareauan. Przeczytaj więcej o General Motors i zarejestruj się na naszej stronie internetowej Biuletyn samochodowy. Zostań subskrybentem.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *