Carlos Sainz jest na szczycie harmonogramu, wyprzedzając Ferrari 1-2: PlanetF1

Carlos Sainz jest na szczycie harmonogramu, wyprzedzając Ferrari 1-2: PlanetF1

Carlos Sainz nadał tempo w sesji treningowej otwarcia Grand Prix Belgii, gdy Kevin Magnussen znokautował the Reds, gdy zatrzymał się.

Max Verstappen, który zdecydował się pobiec po raz pierwszy na miękkich oponach Pirelli, był wygodnie szybszy, zanim Ferrari zmieniło opony z twardych na miękkie.

Sainz skoczył z Charlesem Leclercem P2, a kierowcy Ferrari potwierdzili 1-2, ponieważ deszcz pojawił się pod koniec sesji, opuszczając tor, a tor zmienił kolor na zielony po czerwonej fladze Magnussena.

Sesja została przerwana, gdy Haas z Danego wpadł w kłopoty, a Magnussen zaparkował swój samochód na poboczu toru z podejrzeniem problemu z akumulatorem.

Formuła 1 wraca z letnich wakacji do typowego dnia w Spa, pochmurnego z możliwością deszczu. Ale chociaż było to normą, tor nie był dokładnie tym, co kierowcy robili z kilkoma zakrętami – w tym Eau Rouge i Raidillon – i dodaną żwirową pułapką na La Source. Pojawił się również ponownie na torze.

samochody też Pojawiają się nowe bity i wyskakujące elementy wraz ze zmianami McLaren Sport Eight Podczas gdy Mercedes próbował nowego gruntu, dokonał porównania w FP1. W13 George’a Russella zainstalował nową podłogę, podczas gdy Lewis Hamilton został wyposażony w starą podłogę.

Jeśli chodzi o zespoły, na które mogły mieć wpływ nowe wytyczne techniczne FIA ​​dotyczące elastycznych podłóg, zespoły nie powiedziały.

Carlos Sainz zapewnił sobie harmonogram 1:51,6 prowadząc w mistrzostwach Max Verstappen Będąc w bliskim kontakcie z Nicholasem Latifi w alei serwisowej, Williams strzelił w jego stronę i został wyprzedzony przez kierowcę Red Bulla w alei serwisowej.

Holender natychmiast był najszybszy z wynikiem 1:47,4, ponad dwie sekundy na pakiecie pościgowym. Zwiększył prędkość do 1:46,7.

Esteban Ocon Miał problemy ze skrzynią biegów i zgłosił Alpine, że ma „problem, samochód ciągnie, skrzynia biegów”. Kazano mu przynosić to powoli. Pomimo czekania na początku w samochodzie, Ocon został w końcu poproszony o wysiadanie, jego dzień się skończył.

READ  Jim Rutherford chciałby, aby kadencja Penguins zakończyła się inaczej

Valtteri Bottas był bez czasu na pokładzie po 30 minutach, kierowca Alfa Romeo po raz kolejny miał problemy na początku weekendu Grand Prix.

Z przodu Alex Albon wskoczył na drugie miejsce na miękkich oponach, a Hamilton zajął trzecie miejsce na średnich oponach z P4 Sergio Pereza na twardych oponach.

Wyścig na miękkich oponach Albona sprawił, że inni zmienili się na czerwone Pirellis, a Verstappen stracił P1 z Sainzem, który umieścił 1: 46.5 z Leclercem na drugim miejscu i 0.069sec nad swoim kolegą z drużyny.

Verstappen spadł na trzecie miejsce, przed Russellem i Lance Strollem, kiedy machnięto czerwoną flagą na korzyść Haasa, cierpiącego na Kevina Magnussena. Wyglądało to na potencjalny problem z akumulatorem, co oznaczało, że mechanicy początkowo nie mogli dotknąć samochodu, co doprowadziło do dość długiego postoju z czerwoną flagą. Guenther Steiner potwierdził, że wystąpił problem z systemem wysokiego napięcia.

Sesja została wznowiona z dziewięcioma minutami na zegarze, ale kiedy padało na 14 i 15 zakrętach, temperatura toru spadła, a potem nadszedł deszcz, a kilku kierowców zdecydowało się na średni przejazd, ponieważ deszcz spadł jeszcze bardziej.

Ferrari ukończyło 1-2 z Sainzem przed Leclercem, a Verstappen zajął trzecie miejsce. Dwóm ostatnim grozi kary sieciowe.

czasy

1 Carlos Sainz Ferrari 1: 46.538 16 miękkich okrążeń
2 Charles Leclerc Ferrari + 0,069 16 miękkich okrążeń
3 Max Verstappen Red Bull + 0,217 10 miękkich okrążeń
4 George Russell Mercedes + 0,858 13 miękkich okrążeń
5 Lance Stroll Aston Martin + 0,899 13 miękkich okrążeń
6 Alex Albon Williams + 1297 15 miękkich okrążeń
7 Daniel Ricciardo McLaren + 1,543 14 miękkich okrążeń
8 Yuki Tsunoda AlphaTauri + 1,772 16 miękkich bułek
9 Lewis Hamilton Mercedes + 1.882 10 średnich okrążeń
10 Sergio Perez Red Bull + 1936 13 okrążeń
11 Nicholas Latifi Williams + 1947 13 miękkich okrążeń
12 Guanyu Zhou Alfa Romeo Racing + 2.134 15 miękkich okrążeń
13 Lando Norris McLaren + 2932 15 miękkich okrążeń
14 Fernando Alonso Alpine + 3.126 17 miękkich okrążeń
15 Sebastian Vettel Aston Martin + 3.275 12 okrążeń średni
16 Esteban Ocon Alpine + 3.777 5 miękkich bułek
17 Kevin Magnussen Haas + 4444 9 miękkich bułek
18 Mick Schumacher Haas + 4.721 15 miękkich obrotów
19 Liam Lawson AlphaTauri + 5,527 14 pełnych bułek
20 Valtteri Bottas Alfa Romeo Racing No Time 2 miękkie okrążenia

READ  Verlander, Alvarez podniósł Astros ponad lekkoatletykę

Tabitha Montgomery

„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *