Biuro podróży twierdzi, że Air Transat obniża cenę podstawową do 2 dolarów, aby uniknąć prowizji

Biuro podróży twierdzi, że Air Transat obniża cenę podstawową do 2 dolarów, aby uniknąć prowizji

Czy można polecieć w obie strony z Toronto do Lizbony za jedyne 2 dolary?

Nie, ale mogłoby się to wydawać możliwe, gdyby nie podatki, opłaty i inne dopłaty związane z rezerwacją Air Transat, które CBC Toronto sprawdziła na przyszły miesiąc.

Dzieje się tak dlatego, że podstawowa opłata za lot wynosi 2 dolary, ale opłata za przelot przewoźnika wynosi 600 dolarów, a podatki i inne opłaty podnoszą cenę całkowitą do 719,85 dolarów.

Biuro podróży w regionie Greater Toronto Area obniżyło cenę podstawową po zarezerwowaniu podobnych lotów w obie strony do tego samego miejsca docelowego dla klientów za pośrednictwem Air Transat po cenie podstawowej wynoszącej 3,50 USD i cenie całkowitej wynoszącej 723,59 USD.

Jeff Fairman, dyrektor generalny Plus Travel Group, powiedział, że jego zdaniem linie lotnicze obniżają stawki podstawowe i podnoszą opłaty przewoźnika, aby uniknąć płacenia prowizji biurom podróży.

„To celowe posunięcie, aby płacić nam mniej” – powiedział Fairman. „[Our] Same opłaty za usługi nie zapewnią nam zysków. Prowizja jest tym, czego potrzebujemy, aby zapewnić zyskowność każdej transakcji.”

Pomóż kształtować przyszłość stron tematycznych CBC, wypełniając krótką ankietę.

W przeciwieństwie do wielu biur podróży, Ferman przetrwał pandemię Covid-19. Powiedział jednak, że jego firma jest o połowę mniejsza niż kiedyś i nie może sobie pozwolić na straty w zakresie rezerwacji, takie jak pobieranie 18-centowej prowizji od stawki podstawowej wynoszącej 3,50 dolara.

Biura podróży otrzymują prowizję wyłącznie od taryf podstawowych, a w przypadku Air Transat prowizja ta wynosi pięć procent.

Mężczyzna stojący przed biurkiem.
Jeff Fairman, dyrektor generalny Plus Travel Group, twierdzi, że biura podróży borykają się z trudnościami od czasu pandemii koronawirusa (COVID-19) i nie może sobie pozwolić na utratę rezerwacji, na przykład 18-centową prowizję od stawki podstawowej 3,50 dolara. (Craig Chivers/CBC)

„To obraza” – powiedział. „To jak oszukiwanie, że jesteśmy oszukiwani”.

Fairman powiedział, że nie codziennie widzi tak niskie ceny bazowe, ale powiedział CBC Toronto, że jego firma regularnie spotyka się z cenami bazowymi poniżej 100 dolarów. W większości tych przypadków zdecydowaną większość całkowitej ceny biletu dla konsumenta stanowią nieuzasadnione dopłaty naliczane przez linię lotniczą – dodał.

READ  Nowa inteligentna karta płatnicza i aplikacja mobilna BC Transit o nazwie Umo

Air Transat twierdzi, że dotrzymuje kroku branży

CBC Toronto zapytało Air Transat, w jaki sposób stawki podstawowe mogą być tak niskie, jakie koszty pokrywają taryfy podstawowe i dopłaty za lot oraz czy taryfy podstawowe są obniżane, aby zmniejszyć kwotę prowizji, jaką linia lotnicza płaci biurom podróży.

W oświadczeniu przesłanym e-mailem rzecznik nie odpowiedział na te pytania, ale stwierdził, że Air Transat dostosowuje się do kanadyjskich i światowych praktyk branżowych, w tym do swojej struktury opłat, oraz podaje całkowitą cenę swoich lotów.

Szczegóły cen biletów lotniczych Air Transat w obie strony na trasie Toronto – Lizbona.
We wtorek CBC Toronto sprawdziło, ile będzie kosztować pojedynczy pasażer przelot w obie strony między Toronto a Lizboną w dniu 23 stycznia 2024 r. i z powrotem 18 lutego 2024 r. linią Air Transat. Jest to zestawienie cen oferowanych za loty. (airtransat.com)

„Wiadomo, że ceny lotów zmieniają się w zależności od podaży i popytu, a nasi cenieni partnerzy i specjaliści z branży turystycznej… rozumieją konkurencyjny i dynamiczny charakter oferowanych przez nas cen” – powiedział rzecznik firmy Bernard Côté. „Dzięki temu nasi wspólni klienci uzyskują najlepszą wartość i najwyższą jakość doświadczeń”.

Jednak jeden z ekspertów branży turystycznej stwierdził, że biura podróży znajdują się „pod presją” prowizji od ceny podstawowej, ponieważ nie ma przepisów określających, jakie koszty można uznać za opłaty dodatkowe, a linie lotnicze wolą wystawiać bilety samodzielnie.

„Jeśli chodzi o dopłaty, to Dziki Zachód” – powiedział John Graddick, wykładowca i koordynator programu zarządzania lotnictwem na Uniwersytecie McGill w Montrealu.

„Dodatkowa opłata jest w dużej mierze narzędziem, którego używają, aby zasadniczo zachęcić do zachowań konkurencyjnych, ale zwiększa także rentowność w przyszłości. [Airlines] Lepiej jest zwiększyć dopłatę niż podnieść opłatę podstawową.”

Obejrzane Biuro podróży opowiada o wpływie taryf podstawowych Air Transat:

Biuro podróży GTA twierdzi, że czuje się „oszukany” niskimi cenami podstawowymi Air Transat

Chociaż linie lotnicze mają obowiązek podawać klientom jasną, kompleksową cenę za loty, nie ma przepisów dotyczących dodatkowych opłat. W rezultacie biuro podróży Jeff Fairman uważa, że ​​Air Transat przenosi koszty z taryf podstawowych na opłaty dodatkowe, aby zmniejszyć prowizje linii lotniczej dla biur podróży.

READ  Czy rząd federalny powinien wkroczyć, aby zapobiec przestojowi Canadian Pacific Rail? - głosować

Brak wpływu finansowego na konsumentów: ekspert

Pomimo wpływu na prowizje Graddick stwierdził, że zmiana cen z taryfy podstawowej na opłaty dodatkowe nie zmienia zbytnio dla konsumentów, ponieważ Kanadyjska Agencja Transportu wymaga od przewoźników oferowania taryf typu „wszystko w jednym” od 2012 r.

„Konkluzja jest taka, że ​​mówisz klientowi, ile zapłaci, a rząd mówi, że nie obchodzi mnie, jak to później podzielisz” – powiedział.

John Graddick siedzi w swoim biurze na Uniwersytecie McGill w Montrealu.
Linie lotnicze nie chcą płacić prowizji od biletów i wolą, aby pasażerowie dokonywali rezerwacji bezpośrednio u nich, mówi John Graddick, wykładowca wydziałowy i koordynator programu zarządzania lotnictwem na Uniwersytecie McGill. (Jack Poitras/CBC)

Ale Fairman powiedział, że nadal ma znaczenie sposób podziału cen. „Zasadniczo mówi konsumentom, że podróżujesz za darmo, z wyjątkiem podatków, opłat dodatkowych itp.” – powiedział. „Nikt nie uważa, że ​​3,5 dolara to tyle, ile powinna wynosić rzeczywista cena”.

Ferman złożył skargę do Federalnego Biura ds. Konkurencji w związku z wprowadzającymi w błąd cenami. Urząd potwierdził swoją informację.

Jeśli chodzi o prowizje, Fairman i inny właściciel biura podróży uważają, że problem można częściowo rozwiązać przy minimalnych opłatach prowizyjnych za rezerwację pobieranych przez biura podróży.

„Jeśli mamy wystawić bilet linii lotniczej, powinniśmy otrzymać wynagrodzenie za wystawienie tego biletu” – powiedział Rocky Racco, właściciel TTI Travel w Toronto.

Graddick powiedział, że jego zdaniem komisje zmierzają w przeciwnym kierunku.

„[Airlines] Nie chcą płacić prowizji… nie chcą płacić premii. „Nie chcą tego robić. Wolą, żebyś rezerwował bezpośrednio u nich” – powiedział.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *