Jak nowa technologia spowolni fałszywe połączenia telefoniczne w Kanadzie?

Nowa technologia spowalnia fałszywe połączenia

Jeremy Hensworth – | Historia: 353646

Być może odbierałeś fałszywe połączenie.

Wygląda na to, że dzwoni lokalny numer, z różnymi wiadomościami: wygrałeś lot, wydano nakaz aresztowania, a twój komputer nie działa.

I są denerwujące i od lat należą do grupy oszustw, których celem są Kanadyjczycy.

Teraz Kanadyjska Komisja Radia, Telewizji i Komunikacji (CRTC) twierdzi, że ma narzędzia dla Kanadyjczyków, aby określić, którym połączeniom można zaufać, a które numery oszustw można zignorować.

„Sfałszowanie rozmówcy jest często używane w spamie i fałszywych połączeniach w celu zamaskowania tożsamości dzwoniącego” – powiedział CRTC.

CRTC wprowadził nową technologię mającą na celu zwalczanie tych połączeń.

Nazywa się Stir/Shaken i pozwoli dostawcom usług telekomunikacyjnych zaświadczyć, czy tożsamość dzwoniącego może być zaufana, poprzez weryfikację informacji o identyfikatorze dzwoniącego dla połączeń głosowych opartych na protokole IP.

„Ta nowa technologia identyfikacji dzwoniącego pozwoli Kanadyjczykom określić, które połączenia są legalne, na które warto odpowiedzieć, a które należy traktować ostrożnie” – powiedział Ian Scott, prezes CRTC. „Ponieważ coraz więcej dostawców usług aktualizuje swoje sieci, funkcja Stir/Shaken bez wątpienia ograniczy podszywanie się i pomoże Kanadyjczykom odzyskać spokój ducha podczas odbierania połączeń telefonicznych”.

CRTC powiedział, że w miarę jak dostawcy usług nadal ulepszają sieci IP i oferują kompatybilne telefony swoim klientom, coraz więcej Kanadyjczyków będzie mogło zobaczyć efekty mieszania/wstrząsania.

CRTC powiedział, że współpracuje również z branżą nad opracowaniem procesu śledzenia połączeń spamowych z powrotem do ich pierwotnych punktów.

CRTC podkreślił, że nie wszystkie połączenia będą weryfikowalne ze względu na wymagania dotyczące kompatybilności urządzeń i sieci, w tym połączenia, które nie są wykonywane w całości za pośrednictwem sieci głosowej IP.

Komisja przypomina Kanadyjczykom, aby nigdy nie podawali przez telefon danych osobowych, takich jak informacje bankowe lub numery ubezpieczenia społecznego, bez uprzedniego sprawdzenia, czy żądanie jest uzasadnione.

READ  United oferuje stewardesom i pilotom nadgodziny za dowód szczepienia przeciwko Covid

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *