Biden wspiera związki zawodowe Tesli i Toyoty oraz krytykuje Trumpa

Biden wspiera związki zawodowe Tesli i Toyoty oraz krytykuje Trumpa

BELVEDERE, Illinois, 9 listopada (Reuters) – Prezydent Joe Biden poparł w czwartek wysiłki United Auto Workers mające na celu zrzeszenie producentów samochodów Tesli (TSLA.O) i Toyoty (7203.T) i poprosił pracowników branży motoryzacyjnej o odrzucenie republikańskiego rywala Donalda Trumpa. .

Biden rozmawiał z pracownikami UAW w Belvidere w stanie Illinois, gdzie prezydent Demokratów próbuje pozyskać poparcie dla swojego programu gospodarczego i zwiększyć spadającą popularność przed przyszłoroczną kampanią reelekcyjną.

Ubrany w czerwoną koszulkę UAW Biden pogratulował Seanowi Fine’owi, prezydentowi UAW i podkreślił wstępne porozumienia kontraktowe pomiędzy związkiem zawodowym a producentami samochodów Wielkiej Trójki z Detroit, które zakończyły prawie 45-dniowy strajk.

„Chcę tego typu umowy dla wszystkich pracowników branży samochodowej” – powiedział Biden w Belwederze.

W drodze na wydarzenie Biden powiedział reporterom, że „całkowicie” wspiera wysiłki UAW na rzecz zjednoczenia pracowników Tesli i Toyoty.

W odpowiedzi na uwagi Bidena Toyota oświadczyła, że ​​chce „wzmacniać pozytywne morale” i zwiększać produktywność swojej siły roboczej. „Decyzja o utworzeniu związku zawodowego jest ostatecznie podejmowana przez członków naszego zespołu” – oznajmił japoński producent samochodów w oświadczeniu.

Tesla nie odpowiedziała natychmiast na prośbę o komentarz w sprawie oświadczenia Bidena, który w innych przemówieniach wspierał wysiłki UAW.

Biden przypomniał pracownikom, że Trump, główny kandydat do nominacji Republikanów na prezydenta, odwiedził we wrześniu niezwiązkową fabrykę w Michigan, podczas gdy Biden dołączył do pikiety ze strajkującymi pracownikami UAW.

„Mam nadzieję, że macie pamięć” – powiedział Biden. „To, skąd pochodzisz, ma znaczenie”. Choć uzwiązkowieni pracownicy stanowią zaledwie 10% siły roboczej w Stanach Zjednoczonych, ich poparcie w stanach takich jak Michigan było kluczem do wyboru Bidena w 2020 r. i oczekuje się, że odegra dużą rolę w 2024 r.

Fine powiedziała wcześniej, że związek będzie starał się zorganizować niezwiązkową siłę roboczą w amerykańskich fabrykach zagranicznych producentów samochodów. Przywódcy związków zawodowych wskazali, że Toyota może być jedną z pierwszych firm, które przeciwstawią się takim wysiłkom, zwłaszcza w swojej rozległej fabryce w Georgetown w stanie Kentucky.

READ  Matriarcha zostaje oskarżona o zorganizowanie śmierci urodzonego w Toronto profesora prawa

Antyzwiązkowe stanowisko Muska

Oświadczenia Bidena mogą odnowić tarcia między prezydentem USA a dyrektorem generalnym Tesli Elonem Muskiem, zwłaszcza że UAW stara się organizować pracowników Tesli.

UAW od wielu lat próbuje zorganizować niezwiązkowe amerykańskie fabryki samochodów, z których większość jest budowana przez azjatyckich i europejskich producentów samochodów w południowych stanach USA, gdzie tak zwane prawo pracy rekompensuje pracownikom płacenie składek związkowych.

Musk i Biden toczyli sparingi w ostatnich latach, a w 2021 roku Musk powiedział, że polityka Bidena dotycząca pojazdów elektrycznych wydaje się być kontrolowana przez związki zawodowe. Biden po raz pierwszy publicznie przyznał się do produkcji pojazdów elektrycznych Tesli w lutym 2022 r., po tym jak Musk wielokrotnie skarżył się, że prezydent go ignoruje.

Niedawno UAW próbowała, ale bezskutecznie, uzyskać wystarczające wsparcie od pracowników fabryki Tesli w Fremont w Kalifornii, aby przeprowadzić głosowanie organizujące. Fabryka była warsztatem UAW, kiedy była wspólną własnością General Motors i Toyoty i była znana jako NUMMI.

UAW złożył skargę do Krajowej Rady ds. Stosunków Pracy w związku z tweetem Muska z 2018 r., w którym zapytał „po co płacić składki związkowe i za darmo rezygnować z opcji na akcje”. NLRB orzekła, że ​​tweet naruszył przepisy zabraniające groźby kierownictwa wobec pracowników za wspieranie związków zawodowych.

Zgoda prezydenta?

Czwartkowe wystąpienie pozwoliło Bidenowi po raz kolejny zaprezentować swoje prozwiązkowe referencje przed UAW, która w przeciwieństwie do większości innych organizacji związkowych jeszcze go nie poparła.

We wrześniu kara UAW wykluczyła spotkanie z Trumpem, nazywając go oderwanym od świata miliarderem, którego „nie interesuje to, co reprezentują nasi pracownicy i co reprezentuje klasa robotnicza”.

READ  Moskwa zobowiązuje się odpowiedzieć na przystąpienie Szwecji do NATO

Przywódcy związkowi i urzędnicy Demokratów powiedzieli, że oczekuje się, że związki zawodowe pracowników branży motoryzacyjnej poprą Bidena po tym, jak członkowie związku zatwierdzą ich wstępne porozumienia umowne, które znacznie podnoszą płace pracowników branży motoryzacyjnej i kończą strajk wymierzony w General Motors (GM.N), Ford (FN) i Stellantis. Producent Jeepa, Dodge’a i Ram’a.

Stosunki między Bidenem i Feinem „początkowo nie były tak komfortowe jak obecnie” – powiedział Mark Burton, partner w kancelarii prawnej Honigman i były główny strateg gubernatora Michigan Gretchen Whitmer, demokratka.

Jednak przyjęcie przez Bidena „bardziej wspierającej, ale cichej roli” podczas negocjacji w sprawie UAW poprawiło stosunki, stwierdził Burton, dodając, że Biden „nawiązał dobre stosunki robocze z Seanem Finem i myślę, że rezultatem w najbliższej przyszłości będzie poparcie. „

(Raport Nandity Bose z Waszyngtonu – przygotowanie Mahometa do biuletynu arabskiego) Dodatkowe raporty Susan Heavey i Davida Shepardsona z Waszyngtonu oraz Sayantani Ghosha z San Francisco. Scenariusz: Steve Holland i redakcja: Heather Timmons, Ben Klayman i Matthew Lewis.

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskanie praw licencyjnychotwiera nową kartę

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *