Apple Vision Pro: czy naprawdę może odwrócić wzloty i upadki rzeczywistości rozszerzonej?

Apple Vision Pro: czy naprawdę może odwrócić wzloty i upadki rzeczywistości rozszerzonej?

Biorąc pod uwagę jego wysoką cenę – prawie pięciokrotnie, po uwzględnieniu inflacji, gdy pierwszy iPhone trafił do sprzedaży w 2007 roku – Apple może nadal mieć trudności z przekonaniem wielu użytkowników do spróbowania. Niektórzy komentatorzy techniczni sugerują, że Apple powinien skierować pierwszą wersję Vision Pro do profesjonalnych użytkowników, takich jak architekci, którzy mogą wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość do wyobrażenia sobie, jak może wyglądać budynek. Na miejscu. Kolejne generacje urządzenia, gdy cena spada dzięki postępowi technologii, mogą być bardziej kierowane do przeciętnego użytkownika.

Dążenie do niszowej publiczności to droga, którą obrał rywal Apple, Microsoft, kiedy wypuścił swój własny zestaw słuchawkowy rzeczywistości mieszanej, Hololens, w 2016 roku. 300 000 urządzeń od premiery, według analityków IDC. (Na przykład jeden z analityków powiedział BBC, że wierzy, że Apple może sprzedać aż 150 000 słuchawek Vision Pro w pierwszym roku sprzedaży).

Jednak to, czego Hololensowi brakowało pod względem liczby użytkowników, nadrabiał sposobem, w jaki starał się być użyteczny. Technologia pomaga chirurgom w wykonywaniu skomplikowanych procedur w mózgu i ja Pomaga w operacjach raka jelita grubego. Znalazł zastosowanie wśród firm inżynieryjnych, a Microsoft niedawno ogłosił umowę o wartości 21,9 mld USD (15,9 mld GBP) na jego dostawę. 120 000 stetoskopów dla armii amerykańskiej.

Ale pojawiły się pewne obawy wynikające z badań, które sugerują, że zestawy słuchawkowe z rozszerzoną rzeczywistością równie dobrze mogą być Utrudnia wykonanie złożonych zadań Bez jakiejkolwiek pomocy high-tech.

Nawet jeśli Apple nie pojawi się w kinach na całym świecie, istnieje zaskakująca linia w używaniu AR i VR do szkolenia ludzi w wykonywaniu zadań, zanim wykonają je w prawdziwym życiu. „Istnieje wiele aplikacji, które obecnie wykorzystują rzeczywistość wirtualną do celów szkoleniowych” — mówi Pan. Nie wiadomo, czy to wystarczyło, aby utrzymać Apple na rynku.

READ  Wyciek notatek potwierdza, że ​​OnePlus stanie się submarką Oppo

Wraz z uruchomieniem Magic Leap Apple musi również stawić czoła dużej konkurencji Druga iteracja jego gogli w zeszłym roku i Hololens od Microsoft 2 Już na sprzedaż. Jednak Google ogłosił w marcu tego roku, że tak Rezygnacja z najnowszej edycji Enterprise swojego flagowego Smart Glassnie dając żadnych wskazówek, że projekt zostanie wznowiony.

„Ciekawe będzie zobaczyć, rok lub więcej po jego wprowadzeniu, czy zainspirował naśladowców i nowe aplikacje użytkowników” – mówi Hicks. „Ale w tym momencie wydaje się, że jest to kolejna iteracja technologii, która w dużej mierze nie przyjęła się dla większości ludzi”.

Aby uzyskać więcej wiadomości i spostrzeżeń dotyczących technologii, Zapisz się do newslettera Tech Decoded. Wydawany dwa razy w tygodniu e-mail dekoduje największe osiągnięcia w globalnej technologii, z analizami korespondentów BBC z całego świata. Zarejestruj się za darmo tutaj.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *