W ramach aktualizacji Plunderstorm 10.2.6 World of Warcraft wprowadza dziś szalony tryb Battle Royale, ale nie będziesz musiał walczyć z innymi graczami, aby w pełni się nim cieszyć, twierdzą twórcy Blizzarda.
„Nawet jeśli nie jesteś tym, który bezpośrednio atakuje innych graczy, możesz zabijać potwory, otwierać skrzynie i kontynuować zbieranie łupów po drodze” – powiedział Orlando Salvatore, główny inżynier oprogramowania Warcraft. Naturalnie, nadal będziesz realnym celem dla innych graczy do ataku.
Dzisiaj rozpoczyna się tryb free-for-all dla 60 graczy, który znajduje się na serwerze oddzielnym od zwykłych postaci WoW. Łup to waluta upuszczana przez potwory w okolicy, innych graczy, skrzynie i wygraną grę. Plunder dodaje poziom sławy, który jest podobny do poziomu reputacji w bieżącym rozszerzeniu Warcraft Dragonflight. Każdy nowy poziom sławy (w sumie jest ich 40) zapewnia nagrody Plunderstorm – konie, zwierzaki i przedmioty do transportu.
Ale to, że możesz zarobić Plunder, zabijając innych graczy, nie oznacza, że musisz to robić, stwierdzili twórcy w wywiadzie dla PC Gamer. Chcieli, aby wszyscy byli zadowoleni z tego doświadczenia.
„Chcemy graczy, którzy po prostu chcą się dobrze bawić, przyjdą i chcą urządzić fajną piracką imprezę ze swoimi przyjaciółmi, zbierać łupy, walczyć z potworami i grać we wszystko, aby zyskać fajne umiejętności, które tam są” – powiedział Salvatore. . „Na mapie znajduje się złoty potwór, z którego można zdobyć łupy. Są skrzynie, które możesz otworzyć. Nawet jeśli nie jesteś zwycięzcą, możesz zdobyć różne rzeczy i nadal możesz się dobrze bawić. Naprawdę na tym się skupiliśmy”.
W tym celu równowaga między klasami lub równowaga między umiejętnościami nie była priorytetem dla programistów. Zdolności są łupione podczas meczu, więc często są losowe i pochodzą z losowych miejsc odradzania się naziemnych. Na przykład Mana Sphere to naładowane zaklęcie obszarowe, które rzuca piłkę i uderza wszystkich wrogów na swojej drodze. Fire Axe to umiejętność bojowa, która uderza pobliskich wrogów w kształcie stożka. Quaking Leap wyrzuca cię z ziemi; Uderz go ponownie, a spadnie z siłą na Twoich przeciwników, zadając obrażenia.
Ray Bartos, główny producent, powiedział, że gra została celowo zaprojektowana, aby umożliwić zwykłym graczom czerpanie przyjemności z walki. „W każdym meczu jest inaczej”.
„Mniej przejmujemy się wynikami, a bardziej tym, jak dobrze bawią się gracze” – powiedział Salvatore.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.