46 minut temu
Branson miał swoje pieniądze
Biznesmen-miliarder Richard Branson przygotowuje się do popijania szampana po locie z załogą odrzutowcem pasażerskim VSS Unity firmy Virgin Galactic na skraj kosmosu w Spaceport America w pobliżu Truth or Consequences, Nowy Meksyk, USA, 11 lipca 2021 r.
Joe Skipper | agencji Reutera
Założyciel Virgin Galactic, Richard Branson, z pewnością otrzymał pieniądze od firmy zajmującej się turystyką kosmiczną, którą założył w 2004 roku.
Virgin Galactic wydał ponad 1 miliard dolarów na rozwój swojego systemu, zanim został upubliczniony w 2019 roku, ale odkąd firma weszła na giełdę, Branson sprzedał większość swoich udziałów w firmie, która jest własnością Virgin Investments Group. I osiągnął sprzedaż na poziomie ponad 1,4 miliarda dolarów.
Firma macierzysta Bransona, Virgin Group, powiedziała, że miliarder sprzedał akcje, aby wesprzeć „globalny portfel firm zajmujących się wypoczynkiem, wakacjami i podróżami, które nadal odczuwają wpływ pandemii COVID-19, a także aby wesprzeć rozwój i wzrost nowych i istniejących firm”.
Ponadto Branson spełnił swoje marzenie o locie w kosmos w lipcu 2021 r. na pokładzie czwartego eksperymentalnego lotu kosmicznego firmy.
Branson nazwał lot kosmiczny „całkowitym doświadczeniem życia”. Wystartował zaledwie dziewięć dni przed tym, jak inny miliarder Jeff Bezos miał polecieć w kosmos rakietą Blue Origin należącą do jego firmy.
– Michael Sheetz
godzinę temu
13 ładunków badawczych na pokładzie
Oprócz dwóch pilotów i czterech pasażerów, Galactic 01 wyniósł w kosmos 13 ładunków do badań naukowych. Eksperymenty obejmowały badania biomedyczne, materiały mikrograwitacyjne, testy promieniowania i wiele innych.
Virgin Galactic przeprowadziła badania w imieniu włoskich sił powietrznych, włoskiej Narodowej Rady ds. Badań, Uniwersytetu w Padwie i Uniwersytetu Tor Vergata w Rzymie.
Ładunki:
- Llewellyn CNR-VG
- Doosy-CNR-VG
- efekt kropli na mikrograwitację (PING)
- Włoski eksperyment spalania – lot suborbitalny (ICE – SF)
- Gąbka TetRafluoroetanowa (TRAP)
- Jakość powietrza w kabinie (CAQ)
- Odzyskiwanie kształtu dla struktur kompozytowych (SUNRISE-VG01-SHARCS)
- TESTOWANIE W KOSMOSIE (SUNRISE-VG02-TESIS)
- Naukowe eksperymenty zdrowotne (plastyczność neuronów i kosmiczna choroba lokomocyjna)
- Kombinezon Smart Flight 1 (SFS1)
- Monitor EKG Holtera
- komfort pasażerów
- Aktywności naziemne przed i po locie (wpływ mikrograwitacji na okołodobowe zapalenie niedotlenowe, projekt MRI lotów kosmicznych, ocena funkcji śródbłonka u osób narażonych na mikrograwitację podczas lotów suborbitalnych)
– Michael Sheetz
2 godziny temu
Konferencja prasowa po kolejnym wyjeździe
Virgin Galactic planuje zorganizować konferencję prasową po locie z załogą Galactic 01. Przed lotem konferencja prasowa była zaplanowana na 14:00 czasu wschodniego.
– Michael Sheetz
2 godziny temu
Decydujący moment dla Virgin Galactic
Zakończenie misji „Galactic 01” przypada na decydujący moment w historii Virgin Galactic, prawie 20 lat po założeniu firmy.
Lot kosmiczny oznacza początek komercyjnej usługi firmy, a Virgin Galactic ma teraz rozpocząć przewożenie 800 pasażerów, którzy od dawna czekali na swoją szansę.
W oczekiwaniu na przegląd pojazdu i dane lotu, Virgin Galactic ma nadzieję na rozpoczęcie drugiego lotu kosmicznego dla klientów w sierpniu.
Firma intensywnie inwestuje w rozbudowę floty statków kosmicznych. Chociaż pod koniec pierwszego kwartału Virgin Galactic dysponowała około 900 milionami dolarów w gotówce i akcjach, niedawno ogłosiła zakończenie podwyżki „rynkowej” akcji zwykłych o 300 milionów dolarów, a także zainicjowanie kolejnej akcji o wartości 400 dolarów. milion wzrost.
– Michael Sheetz
2 godziny temu
Lądy statków kosmicznych
Statek kosmiczny VSS Unity powrócił na Ziemię, szybując po pasie startowym w Spaceport America, aby zakończyć lot kosmiczny Galactic 01.
– Michael Sheetz
2 godziny temu
Zapasy zmniejszają się wraz z powrotem statku kosmicznego
Znak wisi przed nowojorską giełdą papierów wartościowych (NYSE) przed pierwszą ofertą publiczną Virgin Galactic (SPCE) w Nowym Jorku, USA, 28 października 2019 r.
Brendan McDiarmid | agencji Reutera
Akcje Virgin Galactic spadły aż o 10% w handlu po tym, jak statek kosmiczny zakończył swój czas w warunkach mikrograwitacji i zaczął zjeżdżać w dół, aby zejść.
– Michael Sheetz
2 godziny temu
Niech żyją Włochy!
Załoga na pokładzie pierwszego komercyjnego lotu kosmicznego Virgin Galactic.
Dzięki uprzejmości: Virgin Galactic
Włoscy pasażerowie wywieszają flagę narodową podczas pływania wewnątrz statku kosmicznego.
– Michael Sheetz
2 godziny temu
uwolnienie i zapłon
początek!
VSS Unity jest wystrzeliwany z samolotu transportowego, a statek kosmiczny uruchamia swój silnik rakietowy.
– Michael Sheetz
2 godziny temu
Akcje zmieniły się niewiele, ale z dużym wolumenem
Richard Branson, założyciel Virgin Group Ltd. , podczas wywiadu po pierwszej ofercie publicznej (IPO) Virgin Galactic Holdings Inc. Na parkiecie giełdy nowojorskiej (NYSE) w Nowym Jorku, USA, w poniedziałek, 28 października 2019 r.
Michael Nagel | Bloomberg | Obrazy Getty’ego
„Galactic 01” pojawia się w środku dnia giełdowego, a akcje Virgin Galactic zmieniły się niewiele, ale na ogromną skalę.
Akcje Virgin Galactic spadły o około 1%, a do tej pory właścicieli zmieniło ponad 31 milionów akcji – już przekraczając 30-dniowy średni wolumen obrotu wynoszący około 28 milionów akcji.
Akcje Virgin Galactic wzrosły o ponad 30% od początku roku. Jednak przy poprzednim zamknięciu na poziomie 4,74 USD za akcję, akcje były dalekie od szczytów, które osiągnęły w 2021 r., czyli prawie 50 USD za akcję. Szczyt ten nastąpił w miesiącach poprzedzających lot testowy założyciela firmy, Richarda Bransona.
– Michael Sheetz
2 godziny temu
Virgin Galactic w raczkującym sektorze turystyki kosmicznej
Turystyka kosmiczna jest wschodzącą częścią ogólnej gospodarki kosmicznej, a „Galactic 01” to pierwsza oficjalna wyprawa Virgin Galactic do tego podsektora.
Istnieją trzy amerykańskie firmy, które wysyłają prywatnych pasażerów w kosmos, chociaż doświadczenia różnią się znacznie w zależności od firmy.
Virgin Galactic Bransona i Blue Origin Jeffa Bezosa latają w lotach suborbitalnych, podczas których pasażerowie doświadczają stanu nieważkości przez dwie minuty.
Podczas gdy SpaceX Elona Muska przenosi pasażerów na orbitę kosztem dziesiątek milionów dolarów. Podczas tych lotów pasażerowie spędzają zazwyczaj kilka dni lub tygodni w kosmosie.
– Michael Sheetz
3 godziny temu
Wewnątrz kabiny statku kosmicznego
Wewnątrz kabiny statku kosmicznego podczas poprzedniego lotu testowego z pracownikami Virgin Galactic.
Firma Virgin Galactic poświęciła dużo czasu i pieniędzy na zaprojektowanie wnętrza statku kosmicznego tak, aby pasażerowie unosili się w mikrograwitacji, ponieważ pojazd skutecznie przekształca się z samolotu w statek kosmiczny iz powrotem w samolot podczas lotu.
– Michael Sheetz
3 godziny temu
przewieziony drogą lotniczą
Ludzie wchodzą w interakcję, gdy pasażerski samolot rakietowy obsługiwany przez Virgin Galactic startuje podczas pierwszego komercyjnego lotu firmy na skraj kosmosu w obiekcie Spaceport America w Truth or Consequences, Nowy Meksyk, USA, 29 czerwca 2023 r.
José Luis Gonzalez | agencji Reutera
„Galaxy 01” w powietrzu! VMS Eve wystartował chwilę temu i teraz załaduje VSS Unity do wysokości punktu startowego.
– Michael Sheetz
3 godziny temu
ruchy
Lotniskowiec VMS Eve i statek kosmiczny VSS Unity są w ruchu, gdy idą po pasie startowym w Spaceport America. Oczekuje się, że wystartuje w ciągu kilku minut.
– Michael Sheetz
3 godziny temu
Plan lotu
Lotniskowiec VMS Eve startuje z Spaceport America w Nowym Meksyku, przewożąc statek kosmiczny VSS Unity 11 lipca 2021 r.
Galaktyka Panny
Samolot VMS Eve firmy Virgin Galactic wystartuje po transmisji na żywo firmy o godzinie 11:00 ET, przenosząc statek kosmiczny VSS Unity do miejsca startu.
Zazwyczaj VMS Eve wspina się przez około 45 minut na wysokość ponad 40 000 stóp. Po osiągnięciu pozycji samolot uruchamia VSS Unity, który następnie odpala silnik rakietowy na 60 sekund, aby lecieć w mikrograwitacji, dając pasażerom na pokładzie dwie minuty nieważkości.
W sumie podróże trwają około 90 minut od momentu uruchomienia VMS Eve do ponownego włączenia VSS Unity.
– Michael Sheetz
3 godziny temu
na pokładzie
Para pojazdów firmy przewozi łącznie osiem osób: czterech pilotów i czterech pasażerów.
Lotniskowiec VMS Eve pilotowany przez amerykańskiego dowódcę Kelly’ego Latimera i kanadyjskiego pilota Jamila Janjua.
Statek kosmiczny VSS Unity jest pilotowany przez amerykańskiego dowódcę Mike’a „Sucha” Masucciego i włoską pilotkę Nicolę Bissell.
Pułkownik Walter Veladi, Pantaleone Carlucci i podpułkownik Angelo Landolfi, załoga z Włoch, stoją na dzień przed pierwszym komercyjnym lotem firmy na skraj kosmosu w obiekcie Spaceport America w Truth or Consequences, Nowy Meksyk, USA , 28 czerwca 2023 r.
José Luis Gonzalez | agencji Reutera
Czterech pasażerów wewnątrz modułu to instruktor astronautów Virgin Galactic Colin Bennett, pułkownik włoskich sił powietrznych Walter Villadi, podpułkownik włoskich sił powietrznych Angelo Landolfi oraz inżynier włoskiej Narodowej Rady ds. Badań Naukowych Pantaleone Carlucci.
– Michael Sheetz
3 godziny temu
Dziewiczy system galaktyczny
Firma wykorzystuje dwuetapowy system zwany „startem powietrznym”, aby zabrać swoich pasażerów na suborbitalny lot kosmiczny.
Ten rodzaj lotów kosmicznych daje pasażerom kilka minut nieważkości, w przeciwieństwie do dłuższych, trudniejszych i droższych prywatnych lotów orbitalnych prowadzonych przez SpaceX Elona Muska.
Po tym, jak odrzutowy samolot transportowy, VMS Eve, przeniesie statek kosmiczny na pozycję, napędzany rakietą VSS Unity wystrzeliwuje i odpala swój silnik, aby wznieść się na wysokość 80 kilometrów (lub około 262 000 stóp). Ta wysokość jest tym, co Stany Zjednoczone uznają za granice przestrzeni.
Następnie VSS Unity powoli obraca się w warunkach mikrograwitacji, po czym powraca w locie, lądując na pasie startowym Spaceport America.
– Michael Sheetz
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”