Air Canada wypłaciło 10 milionów dolarów premii za COVID-19 kadrze kierowniczej podczas negocjowania rządowego planu ratunkowego – Informacje krajowe

Canadian Aviation Wypłaciła swoim kierownictwu i dyrektorom łącznie 10 milionów dolarów premii związanych z Covid-19 Pandemia pod koniec zeszłego roku, mimo że linia lotnicza straciła miliardy dolarów i zmniejszyła tysiące miejsc pracy w 2020 roku.

Premie, które zostały określone w corocznym okólniku linii lotniczej dla akcjonariuszy, obejmowały specjalne premie na akcje, które miały zrekompensować tym menedżerom obniżki wynagrodzeń, które podjęli, gdy pandemia siała spustoszenie w branży turystycznej. Jednak pojawiły się one również w czasie, gdy Air Canada negocjował z rządem federalnym wielomiliardowy pakiet ratunkowy – taki, który określał przyszłe odszkodowania dla kadry kierowniczej.

Linia lotnicza uzasadniła premie i nagrody w postaci akcji dla akcjonariuszy, mówiąc, że pierwszy zespół zarządzający „zareagował pilnie, zdecydowanie i umiejętnie, aby złagodzić wpływ pandemii COVID-19 na firmę”.

Czytaj więcej:

Federalne ogłosiły pakiet pomocy w wysokości 5,9 miliarda dolarów dla Air Canada, aby pomóc klientom odzyskać pieniądze i zatrudnić

Historia jest kontynuowana pod ogłoszeniem

Środki te obejmowały zmniejszenie liczby pracowników Air Canada o ponad 20 000 pracowników, co stanowi spadek o ponad 50 procent. Linia lotnicza otrzymała również w zeszłym roku 656 milionów dolarów w ramach programu awaryjnego wsparcia płacowego (CEWS) rządu kanadyjskiego, aby utrzymać część pozostałych pracowników na liście płac.

Linia lotnicza kontynuowała swój komunikat skierowany do akcjonariuszy, podkreślając środki bezpieczeństwa i działania, które podjęła w celu zapewnienia zdolności linii lotniczej do wyjścia z pandemii, „iz równą siłą zaatakował zespół kierowniczy”.

„Uważamy, że musimy zatrzymać i zmotywować naszych kierowników wyższego szczebla, aby pomóc Air Canada w jak najszybszym odzyskaniu sił” – powiedziała linia lotnicza, dodając, że „decyzje o odszkodowaniu” pomogłyby osiągnąć ten cel.

Wesley Lisowski, prezes Kanadyjskiego Stowarzyszenia Pracowników Publicznych w Air Canada, powiedział w oświadczeniu dla Global News, że jego zdemobilizowani członkowie nie skorzystali z CEWS i skrytykował linię lotniczą za dalsze wypłacanie premii w czasie pandemii. .

„Jesteśmy rozczarowani, że firma szuka sposobów na dalsze wypłacanie premii kadrze kierowniczej, a jednocześnie odcinanie drogi życia tysiącom moich członków, odmawiając im dostępu do federalnego wsparcia płacowego” – powiedział.

READ  Chcesz ominąć długie kolejki do kontroli bezpieczeństwa na lotnisku w Vancouver? Jest na to aplikacja

„Nasi członkowie zostali pozostawieni do wyschnięcia, a rząd federalny stał z boku i pozwolił na to”.


Kliknij, aby odtworzyć wideo:



Pakiet pomocy Air Canada daje rządowi udział we własności linii lotniczej Freeland


Pakiet pomocowy Air Canada daje rządowi udział w Airline: Freeland – 12 kwietnia 2021 r

W kwietniu minister finansów Chrystia Freeland i Canadian Communications ogłosiły federalny plan ratunkowy dla Air Canada w wysokości 5,9 miliarda dolarów, oparty w dużej mierze na zwrotnych pożyczkach dla linii lotniczej, aby uratować ją po krachu finansowym związanym z pandemią.

Historia jest kontynuowana pod ogłoszeniem

Do końca 2020 roku przychody operacyjne Air Canada spadły o 70 procent do 5,8 miliarda dolarów, z 19,1 miliarda dolarów w 2019 roku. Akcje Air Canada straciły ponad 50 procent swojej wartości rynkowej w ciągu ostatniego roku.

Wiosną ubiegłego roku linia lotnicza ogłosiła, że ​​jej ówczesny dyrektor naczelny Calin Rovensco i wiceprezes Michael Russo obniżą o 100 procent swoje pensje za kwiecień, maj i czerwiec 2020 r., A także o połowę na pozostałą część roku. Trzech innych dyrektorów wyższego szczebla obniżyło swoje pensje o 50 procent na trzy miesiące, a następnie o 20 procent do końca 2020 roku.

Cięcia przyniosły łączną stratę w wysokości 766 723 USD dla pięciu dyrektorów, w tym 490 000 USD dla Rovinescu.

W przededniu pełnej listy płac tych dyrektorów na początku 2021 r. Air Canada przyznało tym pięciu dyrektorom „specjalne jednostki wyceny kapitału”, które posłużyłyby jako „okazja do odzyskania utraconych pensji” – powiedziała akcjonariuszom spółka.

Rovinescu otrzymało 21 398 jednostek wyceny akcji, a Air Canada wyceniło je na 168 396 USD na podstawie wypłat na podstawie wzrostu ceny akcji Air Canada w ciągu następnych dwóch lat. Płatność nie zostanie zrealizowana, jeśli cena spadnie poniżej określonej średniej na koniec 2020 roku.

Czytaj więcej:

Mniejsze linie lotnicze proszą federalistów o wsparcie finansowe w związku z umową pomocową z Air Canada

Historia jest kontynuowana pod ogłoszeniem

W międzyczasie 10 milionów dolarów nagrody „COVID-19 Pandemic Mitigation” opierają się na nowym programie nagród dla kadry kierowniczej, skupionym na celach ery pandemii, takich jak obsługa klientów i cięcie kosztów, między innymi. Ten program zastąpił istniejące wytyczne dotyczące wynagrodzeń, które w znacznym stopniu szacują rentowność w celu określenia nagród.

Ze względu na „wyjątkowe wyniki kierownictwa” w osiąganiu nowych celów, rada dyrektorów Air Canada zatwierdziła pakiet nagród w wysokości 20 milionów dolarów dla zarządu i kadry kierowniczej, z 45 milionów dolarów, które zostałyby zatwierdzone w ramach poprzedniego programu.

Wypłacono jednak tylko 10 mln USD, w tym 723 000 USD dla Rovinescu i 1,116 mln USD dla pozostałych czterech prezesów.

Air Canada zdecydowało również, że straty spowodowane pandemią wpłyną na długoterminowy plan motywacyjny dla kadry kierowniczej, eliminując płatności za ostatnie trzy lata za jednostki kapitałowe oparte na wynikach i opcje na akcje. W rezultacie wyniki z 2020 r. Zostały usunięte z formuły, aby zapewnić dalsze przyspieszenie płatności.

Firma uzasadniła to posunięcie akcjonariuszy, mówiąc, że utrata płatności „może stworzyć ważny problem z„ wstrzymaniem ”, zagrażając w ten sposób organizacji w czasie, gdy pilnie potrzebujemy naszych kluczowych talentów, aby zapewnić przetrwanie i przyszłą poprawę sytuacji z korzyścią dla naszych akcjonariuszy. „

Ogólnie rzecz biorąc, Rovinisco otrzymało w zeszłym roku 9,26 mln USD całkowitego odszkodowania, w porównaniu z 12,87 mln USD w 2019 r.

Od tego czasu Ravensco przeszedł na emeryturę i 15 lutego tego roku złożył formalną rezygnację, aby zastąpić go wiceprezesem wykonawczym Russo.

Historia jest kontynuowana pod ogłoszeniem


Kliknij, aby odtworzyć wideo:



Wszystkie linie lotnicze kwalifikują się do pożyczki na pomoc w odzyskaniu środków dla klientów dotkniętych pandemią COVID-19: Freeland


Wszystkie linie lotnicze kwalifikujące się do pożyczki w celu odzyskania środków dla klientów dotkniętych pandemią COVID-19: Freeland – 12 kwietnia 2021 r.

W trakcie pandemii, która nawiedziła rok 2020, Air Canada drastycznie ograniczyła swoją krajową i międzynarodową sieć lotów i wycofała się z wielu mniejszych i regionalnych portów lotniczych w całej Kanadzie. Anulowała również 79 przestarzałych samolotów ze swojej floty i zamówienia na 22 samoloty.

Linia lotnicza utrzymała się na powierzchni dzięki serii posunięć w zakresie finansowania i likwidacji, które według firmy osiągnęły 6,780 miliardów dolarów w 2020 roku.

W ramach federalnego pakietu ratunkowego ogłoszonego w kwietniu Ottawa udzieliła Air Canada pożyczki zwrotnej w wysokości 5,37 miliarda dolarów, w tym kredytu o wartości 1,4 miliarda dolarów, z którego linie lotnicze mogą się wycofać, aby odzyskać klientów, na których loty wpłynęła pandemia. Rząd kupił również inwestycję o wartości 500 milionów dolarów w akcje linii lotniczych.

W ramach pakietu wynagrodzenie kadry kierowniczej zostanie ustalone na poziomie 1 miliona dolarów, dopóki te pożyczki nie zostaną spłacone w całości wraz z odsetkami.

Historia jest kontynuowana pod ogłoszeniem

Linia lotnicza obiecała również, że nie usunie większej liczby miejsc pracy ze swojej siły roboczej, ponieważ nadal wychodzi z pandemii.

W e-mailu rzeczniczka biura Freeland, Kathryn Koblinskas, powiedziała, że ​​pytania dotyczące wynagrodzenia kadry kierowniczej przed podpisaniem umowy należy kierować do Air Canada.

Rząd twierdzi, że pułap rekompensat dla prezesa obowiązuje od ogłoszenia umowy w kwietniu do 12 miesięcy po spłaceniu wszystkich pożyczek.

© 2021 Global News, oddział Corus Entertainment Inc.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *