6 osób zostało rannych po lądowaniu samolotu American Airlines na lotnisku w Maui

6 osób zostało rannych po lądowaniu samolotu American Airlines na lotnisku w Maui
Samolot American Airlines na niebie podczas lotu. — Unsplash

Władze podały, że sześć osób zostało rannych w sobotnie popołudnie, gdy samolot American Airlines wylatujący z Los Angeles wykonał „awaryjne lądowanie” na lotnisku Kahului na Maui.

Jak podała policja Maui, pierwsi ratownicy zostali wezwani na miejsce około 14:21. Wiadomości z Hawajów wspomniany.

Linie American Airlines potwierdziły, że zakażonych jest jeden pasażer i pięciu stewardów. Zostali zabrani do szpitala, ich stan jest stabilny, a następnie zwolnieni.

Na pokładzie było 167 pasażerów i siedmiu członków załogi.

Linie American Airlines poinformowały, że lot 271 był w stanie o własnych siłach dotrzeć do bramki. Samolot został wycofany z eksploatacji w celu przeglądu.

Wydarzenie to następuje po serii incydentów związanych z samolotami zgłoszonych w tym miesiącu.

Na początku tego miesiąca samolot linii Alaska Airlines lecący do Kalifornii awaryjnie wylądował na międzynarodowym lotnisku w Portland po tym, jak duża część bocznej ściany samolotu eksplodowała w powietrzu wkrótce po odlocie z powodu rozszczelnienia.

Chociaż nie było żadnych ofiar ani rannych, a samolot wylądował bezpiecznie, amerykańskie organy regulacyjne dzień po wypadku tymczasowo uziemiły 171 samolotów Boeing 737 MAX 9 – tego typu samolot brał udział w wypadku – w celu kontroli bezpieczeństwa.

Według urzędnika linii lotniczych kilka tygodni po uziemieniu samolotu w samolocie transportowym Boeing 747-8 Atlas Airways doszło do „awarii silnika” w powietrzu lecącego do Portoryko z Miami.

Jednak nie zgłoszono żadnych ofiar, ponieważ samolot nigdy nie wzniósł się powyżej 3800 stóp.

W innym przypadku lot Virgin Atlantic został odwołany tuż przed wylotem z Wielkiej Brytanii do Nowego Jorku po tym, jak pasażer odkrył brakujące śruby w skrzydle samolotu.

Pasażerowie nagrali materiał filmowy przedstawiający inżyniera używającego śrubokręta do naprawy brakujących elementów złącznych w Airbusie A330.

Główny inżynier lokalnego skrzydła Airbusa, Neil Firth, potwierdził, że uszkodzony panel był konstrukcją wtórną mającą na celu poprawę aerodynamiki samolotu. W każdym panelu znajduje się 119 łączników, a brakujące elementy nie wpływają na integralność konstrukcyjną skrzydła ani na jego nośność.

READ  W jaki sposób Kanada osiągnie swój obowiązek dotyczący pojazdów elektrycznych do 2035 r.?

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *