Samojezdne samochody muszą być w 99,99982% bezkolizyjne, aby pokonać ludzi

Samojezdne samochody muszą być w 99,99982% bezkolizyjne, aby pokonać ludzi

zdjęcie: duch (Obrazy Getty’ego)

Firmy ścigają się również w budowaniu Samojezdne samochody, zawsze pojawia się pytanie: jak bezpieczne jest wystarczająco bezpieczne? Mimo wszystko, Ludzcy kierowcy wciąż ulegają wypadkom każdego dnia Zdecydowanie zepsuty system mniej lepszy niż Uśrednij swój silnik FaceTimingNawet jeśli nie jest doskonały. Jak dobry musi być samojezdny samochód, aby pokonać nas, grubych, ludzkich kierowców w grze o bezpieczeństwo? O wiele lepiej, niż można by się spodziewać, to odpowiedź.

Samochód nie może być samojezdny 99-Współczynnik doskonałości, to nie może być 99,9-procent lub nawet 99,999-procent bezpieczny. Kierowcy-ludzie średnio unikają wypadków w 99,999819 procentach przypadków. Aby to obejść, muszą uderzyć pojazdy samojezdne Prawie sześć dziewiątych niezawodności.

A Niedawny tweet Matta Faraha To skłoniło personel Jalopnika do zastanowienia się nad tym. System niezawodny w 99,9 procentach brzmi idealnie, ale w rzeczywistości poziom błędu na poziomie 0,1 procenta jest ogromny.

Jak dobry musi być samojezdny samochód, aby był bezpieczniejszy niż człowiek? Jako matematyk z Jalopnik, ustalenie tego należy do mnie — i do mnie Dane uzyskano z National Highway Traffic Safety Administration.

Według NHTSA Amerykanie przejechali w 2021 roku 2 903 622 000 000 mil. To prawie trzy bilion mil, z których większość była prawdopodobnie nudną, pozbawioną przygód jazdą po autostradzie Tam, gdzie przodują obecne systemy wspomagające kierowcę poziomu 2. W 2021 roku amerykańscy kierowcy zderzają się 5 250 837 razy – raz na 552 983 mil, które pokonują.

Oto jak rozkładają się liczby dla ludzkich kierowców w Ameryce:

Zdjęcie artykułu zatytułowanego Kierowcy unikają kolizji w 99,999819% przypadków Samochody autonomiczne powinny być bezpieczniejsze

zdjęcie: Steve DaSilva/Jalopnik

Amerykańscy kierowcy mają wskaźnik wypadków na poziomie 0,000181%. Innymi słowy, na zasadzie „mila po mili”, jesteśmy w 99,999819% wolni od wypadków. Aby samojezdny samochód był bezpieczniejszy niż człowiek, musi unikać kolizji przez co najmniej 99,9982% czasu.

„Och, ale Steve, te inne miejsca po przecinku są małe”, myślisz. „Jaką różnicę może zrobić ta dziewiątka w prawdziwym świecie?” więcej niż myślisz.

Jeśli płacisz średnią kwotę kierowcom z USA (14 263 mil rocznie), 99,9 procent przejechanych mil odbywa się bez wypadków, a mimo to każdego roku będziesz spędzał 14,3 mil na wypadkach. Przy 99,99982 procentach bezwypadkowych, spędzisz 0,03 mili rocznie w wypadku – prawie rok całkowicie wolny od kolizji.

Niestety, trudno stwierdzić, czy dzisiejsza partia eksperymentalnych pojazdów samojezdnych zbliża się do poziomu bezpieczeństwa człowieka. NHTSA Producenci testujący zaawansowane układy napędowe są zobowiązani do zgłaszania kierownictwu wszystkich usterek, ale te raporty obejmują tylko awarie, a nie mile bez wypadków. Na razie można bezpiecznie założyć, że boty mają sporo do nadrobienia. Jeden punkt za mięso.

READ  Giełdy są mieszane, ale nadal zmierzają w stronę miesiąca szczytu

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *