Nowy Jork –
Według niedzielnych szacunków studia „Wojna secesyjna”, niefortunna amerykańska dystopia w reżyserii Alexa Garlanda, w drugim tygodniu premiery pozostała najpopularniejszym filmem w kinach.
Wyborcza gra A24, największy jak dotąd budżet tego niezależnego studia, przyniosła w weekend sprzedaż biletów w wysokości 11,1 miliona dolarów w 3929 kinach. Film o wartości 50 milionów dolarów, którego akcja rozgrywa się w niedalekiej przyszłości w Stanach Zjednoczonych, gdzie Teksas i Kalifornia połączyły się w buncie przeciwko faszystowskiemu prezydentowi, zarobił 44,9 miliona dolarów w dwa tygodnie.
Prowokacyjne założenia i marketing A24, który obejmował zdjęcia zniszczonych wojną amerykańskich miast, pomogły utrzymać „Wojnę secesyjną” w centrum uwagi widzów kinowych.
Jednak był to boleśnie powolny weekend w kinach, co z pewnością zwiększy obawy związane z dotychczas kiepskim rokiem dla Hollywood pod względem kasowym.
Oczekiwano, że przed weekendem największą sprzedaż biletów będzie horror Abigail wyprodukowany przez Universal Pictures z kategorią R, opowiadający o córce Draculi. Drugie miejsce zajął film z 10,2 miliona dolarów w 3384 kinach.
To uczciwy wynik jak na film, którego produkcja kosztowała skromne 28 milionów dolarów. Remake filmu o potworach z 1936 roku „Córka Draculi” „Abigail” opowiada historię 12-letniej dziewczynki porwanej przez porywaczy, którzy wkrótce zdają sobie sprawę, że popełnili błąd przy wyborze zakładnika. Reżyserują Matt Bettinelli-Olpin i Tyler Gillett, którego wytwórnią jest Radio Silence.
Bardziej niepokojący jest ogólnie letni odbiór kilku nowych, szeroko zakrojonych premier oraz możliwość, że w 2024 r. będzie więcej takich weekendów. Zeszłoroczne strajki aktorów i scenarzystów, które miały długotrwały wpływ na harmonogram produkcji filmowej, Pogłębiające się luki w twórczości filmowej. Harmonogram wydań w Hollywood.
Horrory, które w ostatnich latach należą do najbardziej niezawodnych dojnych krów w kinach, nadal nie robią tak spontanicznego interesu, jak kiedyś. Według Davida A. Gross, który prowadzi firmę konsultingową Franchise Entertainment Research, twierdzi, że premiery horrorów w 2023 roku będą stanowić 2 miliardy dolarów światowej sprzedaży.
„The Ministry of Ungentlemanly Warfare” Guya Ritchiego zadebiutował za 9 milionów dolarów w 2845 kinach. W wartej 60 milionów dolarów produkcji Lionsgate opartej na prawdziwej historii Henry Cavill dowodzi misją podczas II wojny światowej u wybrzeży Afryki Zachodniej.
Chociaż Ritchie ma na swoim koncie kilka hitów kasowych, w tym aktorski film „Aladyn” i dwa filmy o Sherlocku Holmesie, jego najnowsze filmy miały trudności ze znalezieniem dużej publiczności. Komedia szpiegowska Lionsgate „Operation Fortune: Ruse de Guerre” zarobiła 48 milionów dolarów przy budżecie wynoszącym 50 milionów dolarów, podczas gdy wyemitowany w zeszłym roku film MGM „The Covenant” zarobił 21 milionów dolarów przy kosztach produkcji wynoszących 55 milionów dolarów.
Jasny znak dla „Ministerstwa Nieszlachetnej Wojny”: opinii publicznej się to podobało. Film otrzymał ocenę A-minus CinemaScore.
Anime „Spy x Family Code: White”, wyprodukowane przez firmę Crunchyroll firmy Sony, również miało trudności z wyróżnieniem się z tłumu. Chociaż filmowa adaptacja mangi „Spy x Family” Tatsuyi Endo odniosła już sukces wśród kinomanów na całym świecie, w 2009 roku w amerykańskich kinach zadebiutowała poniżej oczekiwań, wynosząc 4,9 miliona dolarów.
Jednak najmocniejszym filmem na świecie jest nadal „Godzilla x Kong: Nowe imperium”. Film o potworach wydany przez Warner Bros. W ciągu ostatniego miesiąca sprzedaż biletów na całym świecie. Dodał kolejne 9,5 miliona dolarów w kraju i 21,6 miliona dolarów na arenie międzynarodowej, zwiększając swoją globalną sumę w ciągu czterech tygodni do 485,2 miliona dolarów.
„Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu.”