W ciągu ostatniego roku frekwencja na najważniejszych imprezach curlingowych w Kanadzie spadła

W ciągu ostatniego roku frekwencja na najważniejszych imprezach curlingowych w Kanadzie spadła

Obecność na Mistrzostwach Pan Continental w Curlingu w tym tygodniu była jednym z niewielu jasnych punktów w sporcie, który po prostu nie gromadzi fanów na stadionach tak jak kiedyś.

Jedynym problemem jest to, że kwalifikacje do Mistrzostw Świata odbywają się w klubie curlingowym, a nie na tradycyjnej arenie.

Podczas gdy kilkuset fanów wypełniło trybuny, siedzenia i przestrzeń widokową za szybami podczas niektórych losowań Kelowna Curling Club, inne ważne zawody znacznie odbiegały od oczekiwań.

„Istnieją pewne obawy” – powiedział Brad Gushue, któremu będzie brakować kanadyjskiej drużyny podczas tygodniowego wydarzenia. „Czy to duży problem? Nie żebyśmy widzieli, że numery telewizyjne, kiedy to wyjdzie, są nadal ogromne”.

Edycja zawodów Pan Continental 2022 odbyła się jesienią ubiegłego roku na arenie w Calgary na 2500 miejsc. Jednak przez większość losowań miejsce było puste.

Problemy z frekwencją można przypisać inauguracyjnemu konkursowi, który nie miał jeszcze zwolenników. Decyzja Światowej Federacji Curlingu o przeniesieniu imprezy do mniejszego obiektu z pewnością odbiega od oszałamiających obrazów czołowych zawodników tej dyscypliny grających w prawie pustym domu.

Jednakże w ciągu ostatniego roku liczba takich wydarzeń spadła we wszystkich przypadkach.

W Scotties Tournament of Hearts w lutym ubiegłego roku w Kamloops w Kolumbii Brytyjskiej na losowanie przypadało średnio 2050 fanów, a frekwencja była ogłoszona, a nie faktyczna. Oznacza to 20-procentowy spadek w porównaniu ze średnią w 2020 r. wynoszącą 2578 w Moose Jaw w Sask., ostatnich poprzednich krajowych mistrzostwach kobiet w curlingu, na które nie miały wpływu ograniczenia związane z pandemią Covid-19.

Liczby w Tim Hortons Brier — obecnie sponsorowanym przez Montanę — były w tym samym okresie o około 20 procent niższe. Podczas wydarzenia zorganizowanego w zeszłym sezonie w Londynie w Ontario średnia frekwencja na losowanie wyniosła 3184 fanów, w porównaniu ze średnią 4003 fanów w 2020 r. w Kingston w Ontario.

READ  Brat Mahmouda został aresztowany pod zarzutem napaści na tle seksualnym

Pierwszym pokazowym wydarzeniem sezonu był turniej PointsBet Invitational w kompleksie sportowym Sixteen Mile w Oakville w Ontario. Stadion na 1500 miejsc zgromadził zaledwie kilkudziesięciu widzów, mimo że w finale wystąpiły tak wielkie nazwiska, jak Kerry Einarson, Rachel Homan, Matt Dunston i Reid Carruthers.

„Kiedy graliśmy w PointsBet, byłem zaskoczony brakiem wsparcia dla wydarzenia” – powiedział Gushue. „Z drugiej strony w tym tygodniu publiczność była wspaniała. Trybuny były pełne, kiedy graliśmy.

„W klubie było pełno. Kibice i wolontariusze bardzo dobrze wsparli kibiców. Wszystko było świetnie”.

W przeciwieństwie do Brier i Scotties, Curling Canada nie opublikowało liczby frekwencji w zawodach PointsBet.

Tymczasem Wielki Szlem w Curlingu rozpoczął się w zeszłym miesiącu od zawodów HearingLife Tour Challenge w Gale Center w Niagara Falls w Ontario, ale również był przytłoczony rzędami pustych miejsc.

W ostatni weekend frekwencja wzrosła – na niektórych rysunkach sala na 2170 miejsc wyglądała na zapełnioną w połowie – ale rzecznik Sportsnet powiedział, że sieć nie udostępni liczb.

Wszystko to odbiega od czasów świetności tego sportu dwie dekady temu, kiedy niektóre wydarzenia wykorzystywano na arenach hokejowych wielkości NHL.

Rekord frekwencji na mistrzostwach kraju, wynoszący 281 985, został ustanowiony w 2005 roku w Brier w Edmonton. Liczba ta jest prawie trzykrotnie większa niż całkowita liczba 95 338 odnotowana w marcu ubiegłego roku w Londynie.

Jeśli chodzi o oglądalność, ustalenie, ile osób faktycznie ogląda wydarzenia sportowe na żywo i jak długo, może być trudne. Techniki gromadzenia informacji pozostają nauką niedokładną w dzisiejszym świecie wielu ekranów.

Szczegóły wyświetlania mogą się także różnić w zależności od udostępnianej sieci.

TSN, która transmituje mistrzostwa krajowe i światowe, podała, że ​​średnia widownia finałów Brier, Scotties i PointsBet Invitational w 2023 r. wzrosła o sześć procent w porównaniu z rokiem 2022, podał w e-mailu rzecznik sieci. Nie podano żadnych szczegółów na temat poszczególnych wydarzeń.

READ  Guerrero Homers i Jays Pete Royals

Według danych Numeris, Sportsnet, właściciel i operator serii Grand Slam, podał, że finały mężczyzn i kobiet w ramach Tour Challenge obejrzało łącznie 1,16 miliona widzów.

Rzecznik sieci potwierdził później, że średnia łączna oglądalność na minutę finałów wyniosła 236 000.

Ten raport The Canadian Press został po raz pierwszy opublikowany 2 listopada 2023 r.

Obserwuj @GregoryStrongCP na X.

Tabitha Montgomery

„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *