„Tylko hybryda typu plug-in na lato”: właściciel Toyoty sfrustrowany wycofaniem produktu i brakiem ładowania w niskich temperaturach

Otwórz ten obraz w galerii:

Na podjeździe zaparkowana jest hybrydowa Toyota RAV4 Prime należąca do Davida Pease’a. Ze względu na wycofanie Toyoty nie może go ładować w zimne dni.notatka

David Pease był jedną z niewielu osób w Ontario, którym udało się zdobyć Toyotę RAV4 Prime, popularny hybrydowy pojazd elektryczny typu plug-in (PHEV), który ma zasięg w trybie całkowicie elektrycznym wynoszący 68 kilometrów, ale jest go mało.

„Dla mnie jest to idealny sposób na zaspokojenie naszych potrzeb w gospodarstwie; [with all-wheel drive] „Zimą” – mówi Pease mieszkający w Melancton w Ontario, wiejskiej społeczności położonej około 30 minut na północ od Orangeville w hrabstwie Dufferin. Ale o tej porze roku ma poważne problemy z samochodem; Ze względu na wycofanie producenta samochodu, nie powinien on go wysyłać. „Jest plus 3 stopnie, a ja podłączyłem samochód do prądu przed garażem i odłączyłem go na noc”.

Pease nie tylko nie powinien ładować swojego samochodu w nocy, ale w ogóle nie powinien go ładować, gdy temperatura spada poniżej 5 stopni.

„Wiem, że istnieje ryzyko i je podejmuję” – mówi. „Nie będę jedyną osobą, która podejmuje ryzyko, ale mam nadzieję, że nie będzie mnie to prześladować”.

W lipcu Toyota wycofała z serwisu ponad 43 000 modeli RAV4 Prime i Lexus NX450h+ PHEV ze względu na ryzyko pożaru. Prawie 6000 z nich przebywa w Kanadzie. Toyota radzi właścicielom, aby nie ładowali swoich pojazdów w „zimnych” temperaturach, co oznacza, że ​​nie ładują się w temperaturach poniżej 5 stopni do czasu zakończenia naprawy.

Problem leży w wadliwym komponencie przetwarzającym napięcie. Według amerykańskiej Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) w pewnych warunkach element może ulec awarii i spowodować zwarcie, wytwarzając wystarczającą ilość ciepła, aby zwiększyć ryzyko pożaru pojazdu.

Dealerzy bezpłatnie wymienią przetwornicę DC-DC. Po tym, jak w ciągu czterech miesięcy Pez wielokrotnie dzwonił do lokalnego dealera i centrali Toyoty w Kanadzie, w końcu umówił się na spotkanie u lokalnego dealera na początku stycznia, aby 15 stycznia wykonać naprawę akumulatora.

READ  Elon Musk płaci 8 USD miesięcznie za sprawdzanie Twittera

„To po prostu frustracja wynikająca z tej całej sytuacji. … Zapłaciłem dodatkowe pieniądze za tę hybrydę, a teraz mówią: «To hybryda typu plug-in, ale to tylko letnia hybryda typu plug-in»”.

W odpowiedzi na wycofanie Philip Crowe z działu komunikacji korporacyjnej w Toyota Canada napisał w e-mailu do The Globe and Mail: „Toyota poważnie podchodzi do bezpieczeństwa klientów i ciężko pracujemy, aby znaleźć rozwiązanie. Ponieważ jest to praca ciągła, nie nie ma jeszcze daty.” określono jego realizację.

Toyota Canada powiadomiła kanadyjskich właścicieli pocztą o dobrowolnym wycofaniu produktów ze względów bezpieczeństwa we wrześniu. Na południe od granicy NHTSA wydała wycofanie w dniu 12 lipca 2023 r. Transport Canada zaktualizowała wycofanie na swojej stronie internetowej w dniu 30 października 2023 r.

„Producenci samochodów podlegają przepisom ustawy o bezpieczeństwie pojazdów silnikowych, która wymaga od nas powiadomienia klientów w ciągu 60 dni od zgłoszenia wycofania. Ponieważ opracowanie i wdrożenie środka zaradczego może zająć dużo czasu, często występuje opóźnienie pomiędzy powiadomieniem klientów i kiedy to nastąpi. Leczenie jest dostępne. „Jest to powszechne w branży” – mówi Crowe.

Choć ekspert ds. akumulatorów, Dean MacNeil, starszy specjalista ds. badań i lider zespołu w Kanadyjskiej Krajowej Radzie ds. Badań Naukowych, twierdzi, że istnieją powody do niepokoju, bagatelizował również potencjalne ryzyko związane z tym konkretnym wycofaniem.

„To tylko część, która uległa uszkodzeniu mechanicznie i tak się złożyło, że znajdowała się w pojeździe elektrycznym. Pożary spowodowane akumulatorami są rzadkie” – mówi McNeil.

Twierdzi, że wycofanie nie dotyczy głównego akumulatora wysokonapięciowego pojazdu elektrycznego. Jest to ważna kwestia, ponieważ akumulator wysokiego napięcia przechowuje w samochodzie dużo energii i stwarza różne wyzwania w przypadku gaszenia pożaru. Najczęściej pakiety akumulatorów wysokiego napięcia do hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in (PHEV) umieszcza się pod tylnymi siedzeniami lub w przestrzeni bagażowej; Podczas gdy ładowarka 12 V, której dotyczy to wycofanie, jest zwykle umieszczona z przodu.

READ  SAH twierdzi, że należy spodziewać się dłuższego czasu oczekiwania na oddziale ratunkowym

Akumulator wysokiego napięcia zapewnia zasilanie silników elektrycznych, natomiast akumulator 12 V, który występuje również w pojazdach napędzanych gazem, zasila urządzenia elektryczne, takie jak klimatyzacja, zamki w drzwiach i elektrycznie sterowane szyby.

Są fizycznie odizolowani z dobrą separacją. Radzi jednak, aby „stosować się do zaleceń producentów”.

Według danych zebranych przez Toronto Fire Services od stycznia 2022 r. do listopada 2023 r. miało miejsce 355 pożarów pojazdów. Tylko dwóch podróżowało samochodami elektrycznymi.

Zastępca komendanta straży pożarnej Toronto Larry Cocco nie widzi obecnie problemu z pożarami pojazdów elektrycznych w Toronto. „Nie twierdzę, że się nie zapalają, ale nie obserwujemy rosnącej tendencji w zakresie pożarów samochodów.

„Nie mogę powiedzieć, że samochody elektryczne są niebezpieczne” – mówi. „Stwarzają inne wyzwania w przypadku pożaru”. Dzieje się tak ze względu na akumulatory. Jeśli zostaną uszkodzone, przebite lub podarte, istnieje duże ryzyko tego, co nazywa „niekontrolowany wpływ termiczny”.

„W przypadku nawet niewielkich uszkodzeń spowodowanych uderzeniem i uszkodzenia akumulatora istnieje ryzyko wybuchu pożaru po kilku godzinach lub nawet dniach” – ostrzega. Ponieważ akumulatory litowo-jonowe są zwykle umieszczane w pudełku, konstrukcja stawia przed ratownikami różne wyzwania związane z doprowadzeniem wody do ogniw w celu ich schłodzenia.

Coco twierdzi, że straż pożarna w Ameryce Północnej odnotowuje wzrost liczby pożarów urządzeń mikromobilnych, takich jak hulajnogi elektryczne i rowery elektryczne. W samym Toronto w 2023 r. miało miejsce ponad 50 pożarów akumulatorów litowo-jonowych; Wszystkie znajdowały się w małych urządzeniach mobilnych.

Jeden z takich znaczących pożarów miał miejsce w zeszłą niedzielę, kiedy pożar objął pociąg metra w Toronto po tym, jak według Toronto Fire doszło do awarii pakietu akumulatorów litowo-jonowych stosowanych w rowerze elektrycznym.

„Akumulator uległ awarii i wpadł w tzw. „ucieczkę termiczną”, a wkrótce potem zapalił się, powodując intensywny i gwałtowny pożar” – powiedział reporterom komendant straży pożarnej Toronto Matthew Page.

READ  Wspólne e-hulajnogi i e-rowery zaczynają pojawiać się w Coquitlam City Center pod koniec czerwca

Koko, nie wspominając o niedawnym pożarze metra, przypisuje większość tych pożarów właścicielom, którzy zmienili swoje urządzenia, dodali większą moc, używali niecertyfikowanych akumulatorów, używali innych ładowarek lub przeładowywali akumulator.

Jeśli chodzi o Pease’a, ma on nadzieję, że poprawka, która pojawi się w przyszłym tygodniu, rozwiąże problem z baterią i będzie mógł ponownie ładować baterię, gdy temperatura spadnie.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *